Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Onderhandelen bij Fietsgigant in Vriezenveen?

h.dekroon
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 mar 2008 19:32

h.dekroon 05 mei 2008 19:07

Hallo allemaal,

Heeft iemand ervaring met het kopen van een racefiets bij de Fietsgigant?
Ik ben namelijk benieuwd of er ruimte bij hen is om te onderhandelen over de prijs of eventueel accessoires? Ook vind ik het wat vreemd dat zij eur 25,- rekenen voor het rijklaarmaken van de fiets, is dit standaard?

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 05 mei 2008 19:23

Ze zijn al een prijsvechter, dus heel veel zal er niet meer af kunnen denk ik.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

h.dekroon
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 mar 2008 19:32

h.dekroon 05 mei 2008 19:27

Weet je of het redelijk is dat zij 25 euro rekenen voor het rijklaar maken van de fiets?

optico
Forum-lid
Berichten: 509
Lid geworden op: 08 okt 2007 05:20

optico 05 mei 2008 19:34

H.dekroon schreef:Weet je of het redelijk is dat zij 25 euro rekenen voor het rijklaar maken van de fiets?


Waarom wil je dit weten?? Volgens mij mag hij dit gewoon doen. Als je wilt weten of er te onderhandelen valt, dan moet je er naar toe gaan en echt gaan onderhandelen! Je hebt er niets aan om hier te horen dat het raar zou zijn en vervolgens in de winkel te horen krijgen dat zij dit toch in rekening brengen.

Als je iets goedkoop wilt krijgen moet je gewoon gaan praten en kijken wat het echt kost. Bij iedere fietsenmaker valt over de prijs te praten zekers als je verschillende dingen tegenlijk koopt is mijn ervaring. Succes!
Loeki Pro

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 05 mei 2008 19:38

bikegolf schreef:
H.dekroon schreef:Weet je of het redelijk is dat zij 25 euro rekenen voor het rijklaar maken van de fiets?


Vind ik nooit redelijk, moet gewoon in de prijs zitten.


Fietsgigant is natuurlijk een prijsvechter, dus op deze manier kunnen klanten die zelf sleutelen hun fiets gewoon in de doos meekrijgen en nog wat geld in de zak houden. In vind het zo gek nog niet.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
ferry1982
Forum-lid
Berichten: 1401
Lid geworden op: 23 jul 2008 13:53

Gebruikersavatar ferry1982 20 aug 2008 11:05

fietsgigant uit eigen ervaring:

- Duidelijk van te voren stellen of de fiets er wel is. Want veel wat op de website staat hebben ze niet op voorraad
- Afleveringskosten heb ik niet betaald (onderhandelen)
- Weinig onderhandelingsruimte alleen een bidon met houder en een fietscomputertje

Want ze zeggen heel simpel hij staat hier goedkoop wil je 'm niet koop je 'm maar ergens anders. Dus duidelijk een prijsvechter maar slecht geholpen nee dat zeker niet.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3526
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 20 aug 2008 12:32

Zal wel aan mij liggen. Wat verwacht Fietsgigant dat je ermee gaat doen ? Niet mee rijden zodat ie ook niet rijklaar hoeft gemaakt te worden. Je gaat er toch mee rijden ? Is ook het eerste wat ik roep bij het kopen van een tweedehands auto. Ik ga er mee rijden dus rijklaar afleveren zonder extra kosten. Meestal doen ze dat ook. En zo niet, gewoon weggaan.

Omgekeerd vind ik het wel te pruimen: dus korting geven als je de fiets in de doos meeneemt (per saldo hetzelfde, maar andere beleving) . Nu kom je op een bepaalde prijs af en blijkt ie dus 25 euro duurder te zijn. Dat vind ik niet persoonlijk niet netjes.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 20 aug 2008 12:41

Dan ga je toch lekker naar de plaatselijk FM en betaal je gewoon 1,5 keer zoveel voor een vergelijkbare fiets? Een stuur rechtzetten en een stel derailleurs afstellen is toch niet betaald rocket science.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
ferry1982
Forum-lid
Berichten: 1401
Lid geworden op: 23 jul 2008 13:53

Gebruikersavatar ferry1982 20 aug 2008 15:52

nee maar uiteindelijk doen ze dit dus wel..... En het gaat echt om geld. Het enige advies wat ik geef is dat je duidelijk moet weten wat je wilt. En er niet heen moet gaan om te orienteren....

optico
Forum-lid
Berichten: 509
Lid geworden op: 08 okt 2007 05:20

optico 20 aug 2008 20:58

Misschien een beetje off-topic, maar ga eens een keuken kopen. Neem je vriend(in) mee en loop eens een "gunstig" geprijsde showroom in. Dit is echt waanzin. Dit gaat om bedragen waar je makkelijk je absolute droomfiets voor kunt kopen. Ze praten je een korting aan, maar waar die opgebaseerd is??? Vergelijkings materiaal is vaak lastig en er wordt heel sterk aangedrongen op een impuls aankoop, ofwel tijdelijke aanbieding, vandaag tekenen anders gaat het hele feest niet door. Ik wist niet dat een keuken een houdbaarheids datum had?? voor een fiets is dit niet anders. Vervolgens service... reken niet op al te veel service.

Mensen (Hollanders) willen graag op een familie verjaardag of onder elkaar vertellen hoe goedkoop ze iets gekocht hebben en geven graag op over een korting. Natuurlijk speelt een verkoper hierop in en speel je dit gedrag in de hand. Fietsgigant verkoopt je een korting!! en dan nemen we de service wel voor lief, des noods zitten we er ook nog meer dan een uur voor in de auto. Ik vind dit pure armoe. Onderhandelen doe je op een toeristen markt in een ver land op vakantie, niet in een Kalvinistisch land dat graag te boek staat als effectief. Het kost veel tijd en energie die je ook in dingen kan steken die veel leukere zijn om te doen. Fietsen bijvoorbeeld.

Mijn motto: Quality is remembered long after the prise is forgotten.

Proost,


Dit moest ik even kwijt ;)
Loeki Pro

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 20 aug 2008 22:23

Optico schreef:
Mijn motto: Quality is remembered long after the prise is forgotten.

Proost,


Dit moest ik even kwijt ;)



Ja en nee. Er is natuurlijk altijd een grens. Een echte dozenschuiver is puur een prijsvechter en geeft geen geweldige service.

Maar het kan ook anders. Om het over Keukens te hebben: Ikea levert prijstechnisch goede keukens. Hun service is ook nog eens prima. Zo ook met FM's. Sommigen zijn duur en leveren slechte service. Anderen zijn goedkoper, maar stellen ook gratis ff snel je wieltjes en je derailleur onder het genot van een bakkie koffie terwijl je tegen ze aan leutert over de laatste sport evenementen.

Goedkoop is zeker niet altijd slechte service. En duur is absoluut geen garantie voor een goede service (was het maar waar...)

spook
Forum-lid
Berichten: 1058
Lid geworden op: 26 feb 2008 10:13

spook 20 aug 2008 22:44

Ik ben er een paar keer geweest, bij de Fietsgigant, maar anders dan een goedkoop setje Santini heb ik er nooit gekocht. Ik ben niet zo'n sleutelaar en al kun je me niet alles wijsmaken, ik moet voor een hoop dingen toch vetrouwen op de FM. Dan stel ik het op prijs dat ik ook een FM heb die dat vetrouwen waarmaakt. En daar wil ik dan, in alle redelijkheid ook wel iets voor betalen.

Koehandelen doe je m.i. op de veemarkt op inderdaad in een ver land (waar je uiteindelijk toch ook altijd nog teveel betaald).

Ik denk dat je inderdaad best een voordeeltje kunt halen bij 'de Prijsvechter', mits je zelf een beetje kunt, en het leuk vindt, om te sleutelen indien nodig.
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

Plaats reactie