Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Racefiets vervoeren

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 28 mei 2008 12:46

Ik zou dat ding lekker bij bike-components.de bestellen, prima webwinkel. Je moet wel voor minimaal 50 euro bestellen maar dat is bij mij nooit een probleem (ketting of cassette kun je altijd wel gebruiken). Levering is relatief snel en de verzendkosten zijn laag.

Gebruikersavatar
nicom
Forum-lid
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 mei 2007 00:26
Locatie: West-Brabant

Gebruikersavatar nicom 28 mei 2008 14:03

Vervoeren van je fiets als je met max 2 man in de auto zit is nooit een probleem tenzij je een auto zonder achterbank hebt.
Ik zelf vervoer me fiets altijd op de achterbank, behalve met de zomer vakantie dan zit de achterbank vol (2 meiden) en dus ben ik wel genoodzaakt een drager op de trekhaak te plaatsen.
Klemmen rond de staande buis van een carbonframe is risico vol maar in deze buis zit natuurlijk ook nog de zadelpen dus wordt het geheel toch al een stuk steviger of zie ik dit verkeerd.
Fiets in de koffer gaat niet lukken daar zit alle bagage van 4 personen. Op dak gaat niet lukken => cabrio...

intersantos
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24

intersantos 28 mei 2008 14:18

Mitch schreef:
FSC_87 schreef:Ik vervoer mijn fiets ook in de auto. Een deken er om beschadigingen tegen te gaan, maar nu lijkt me zo'n tas ook handig. Heeft iemand daar ervaring mee?

kwam op bike-components.de de volgende tegen: fietstas


Is er nog iemand die ervaring heeft met zo'n tas? Het lijkt mij ook ideaal, met name omdat ik in het algemeen zuiniger ben op mijn fiets dan mijn fietsmaten. In zo'n tas kan er weinig gebeuren, ook als iemand anders even niet oplet.

En heeft iemand iets soortgelijks ook in Nederland gezien? Ik heb het web afgestruind, maar niets gevonden.

Ja, zo'n tas heb ik vorig jaar gekocht, van het merk Scicon. Ik gebruik die als ik mijn fiets vervoer in mijn dakkoffer. Voor mij de perfecte oplossing als we met 2 kleine kinderen naar Frankrijk of Italië op vakantie gaan. Genoeg plek in de achter in de SW voor alle ander spullen, fiets met nog een heleboel andere spullen veilig op het dak.
De tas is wel redelijk ''slap'', dus wat mij beftreft niet geweldig om je fiets te dragen. Voor mij enkel als bescherming.

binkie4
Forum-lid
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 dec 2007 21:06
Locatie: Rotterdam

binkie4 28 mei 2008 14:24

Bieden die tassen nu echt bescherming? Ik heb het idee dat het niet meer dan een dunne hoes is. Met hetzelfde effect als je er een oude deken omheen wikkelt. De hoezen die ik bij mijn wielen kreeg (Fulcrums) zijn ook niet meer dan dunne hoesjes. Ik verwacht eigenlijk dat er aan de binnenkant een soort schuimlaag zit.

intersantos
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24

intersantos 28 mei 2008 15:11

Nee, enkel bescherming tegen krassen wellicht. Ik bescherm mijn frame daarom ook vooraf met isolatiemateriaal van de bouwmarkt, eigenlijk bestemd voor isolatie van verwarmingsbuizen of zo.

mitch
Forum-lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 sep 2005 19:13

mitch 28 mei 2008 15:41

intersantos schreef:Nee, enkel bescherming tegen krassen wellicht. Ik bescherm mijn frame daarom ook vooraf met isolatiemateriaal van de bouwmarkt, eigenlijk bestemd voor isolatie van verwarmingsbuizen of zo.


Net even op hun site het Scicon assortiment bekeken. Dat is zijn inderdaad hele andere tassen dan op die Duitse site. Iemand anders schreef dat daar schalen oid inzitten en dus wel meer bescherming zouden geven.

intersantos
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24

intersantos 28 mei 2008 16:23

Mijn Scicon-tas iig niet. Wellicht dat ze meerdere uitvoeringen hebben.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 28 mei 2008 16:34

Heb ook zo'n tas, ik heb de mijne bij de Decathlon in Amsterdam vandaan. Beschermt mijn fiets tegen krassen en mijn spullen tegen fietsvuil. Overigens, als je je fiets in zo'n hoes in de auto zet, heb je veel loze ruimte. Ik vul de hoes altijd aan met plastic tasjes met schoenen, fietskleding, helm, en andere niet-fiets-meuk die mee moet op vakantie. Hoes gaat gevuld in de achterbak van mijn auto. Andere koffers in de dakbak. Werkt prima. Hoes kostte dacht ik 80 euri.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

mitch
Forum-lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 sep 2005 19:13

mitch 28 mei 2008 18:48

Rikkert schreef:Heb ook zo'n tas, ik heb de mijne bij de Decathlon in Amsterdam vandaan. Beschermt mijn fiets tegen krassen en mijn spullen tegen fietsvuil. Overigens, als je je fiets in zo'n hoes in de auto zet, heb je veel loze ruimte. Ik vul de hoes altijd aan met plastic tasjes met schoenen, fietskleding, helm, en andere niet-fiets-meuk die mee moet op vakantie. Hoes gaat gevuld in de achterbak van mijn auto. Andere koffers in de dakbak. Werkt prima. Hoes kostte dacht ik 80 euri.


Is die van de Decathlon een Scicon of een andere type (met echte voering en/of hardere bescherming)?

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 28 mei 2008 23:41

Decathlon is van eigen merk. Gemaakt van zeer sterk canvas-achtig spul. Geen voering.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

deboefvanparma
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 01 okt 2007 14:49

deboefvanparma 30 mei 2008 11:13

Voor transport in de auto gebruik ik ook een hoes. Eigenlijk 2 want de fiets van mijn kopman (in dit geval vrouw) moet ook mee. Krassen en vuil worden op deze manier in de hand gehouden. Heb veel moeten reizen en dat biedt mogelijkheden om ook elders te fietsen. Heb sinds jaar en dag een hard shell koffer. Voor vliegtuig ideaal. Echter, bij aankomst moet je wel een taxi treffen die dit allemaal kan vervoeren. In NL een probleem omdat de taxdrivers alleen in Mercs willen rijden. In London/UK stond de koffer gewoon voor me in de taxi.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 21 sep 2008 11:39

Vorig weekend met een Fiat Bravo 08 met 3 man op stap geweest voor 4 dagen Bourg d'Oisans.

Strijdplan:

- grote deel achterbank neergeklapt
- zadelpennen gemarkeerd met een stukje tape en losgemaakt
- grote oude doek over de bekleding
- 3 fietsen staand zonder wielen naast elkaar (om en om)
- 4 wielen ertussen in wieltassen
- 2 wielen bovenop

En dan hadden we nog een halve achterbak voor onze weekendtassen.... Paste allemaal prima en het kostte nog geen 10 minuten om het in te pakken. Zicht door de binnenspiegel hadden we ook nog!

Plaats reactie