Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

geklooi met tubes

ridley86
Forum-lid
Berichten: 319
Lid geworden op: 02 feb 2005 17:02

ridley86 19 mei 2008 12:31

Ik heb een setje carbon wielen met tubes. Alles ging goed tot de 2de keer dat ik er mee reed. Platte tube. Ik heb hier vittoria pitstop ingedaan en kon weer verder op pad. Mij is verteld dat die bescherming van pitstop 3 maanden preventief ging helpen tegen platrijden. Ja dag jan, 2 ritten nadat ik men eerste platte tube had heb ik opnieuw prijs. Een heel klein scheurtje in de tube. Ik had echt gehoopd dat de pitstop nog ging helpen maar niet dus. Nu is mijn vraag. Kan ik nog een busje pitstop in de tube doen of moet ik een nieuwe tube laten steken?

Ik rijn nu met conti competition 22. Welke tubes zijn beter tegen platrijden? Is de sprinter een goede tube en is deze met gatorskin veel beter? Hoe zit het me rij eigenschappen. Deze wielen worden enkel gebruikt in zeer goed weer dus het maakt mij niet uit als de tube na 2000 km op is. Als ik maar geen platte tubes meer rij.

Bedankt

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27566
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 19 mei 2008 12:51

Conti Competition hebben volgens mij een uitstekende reputatie op 't gebied van lekrijden, zeker die met Black Chili compound.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5952
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 19 mei 2008 13:08

Ik denk een tube met een Latex binnenbandje . Zelf heb ik de Vottoria evo CX-en , en ben er tot nu toe tevreden over . Geen platte gehad ondanks dat de fietspaden en B-wegen hier niet al te schoon zijn ( veel kleine steentjes en ander vuil).

Ha je wel genoeg pitsstop in de tube gedaan ? En als je tube toch al verklooid is (neem aan dat je hem niet gaat plakken ) probeer nog wat pitsstop als de tube toch al lek is ...

Ook veloflex maakt hele goede tubes , en als ik sommige verhalen op fora moet geloven , goed lekbestendig maar wel op na 3000 Km ....sommige zweren erbij en las een verhaal van een man die er al 10 versleten had ( ca 3000 Km/stuk ) en nog geen lekke banden.

Misschien was het gewoon een geval van pech in jou geval.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

ridley86
Forum-lid
Berichten: 319
Lid geworden op: 02 feb 2005 17:02

ridley86 19 mei 2008 13:25

ik heb de eerste keer een volledige tube pitstop er in gedaan. Zal nog eens een tube er in doen. Als het dan nog niet dicht is kan ik beter een nieuwe tube kopen denk ik. Mijn competition is nog zonder black chili.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5952
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 19 mei 2008 14:57

ridley86 schreef:ik heb de eerste keer een volledige tube pitstop er in gedaan. Zal nog eens een tube er in doen. Als het dan nog niet dicht is kan ik beter een nieuwe tube kopen denk ik. Mijn competition is nog zonder black chili.


Zou toch genoeg moeten zijn een volledige tube pit stop. Wellicht dat Continental een butyl binnenband heeft , en dat het daarom niet goed werkt met de latex van Vittoria.

Van de grip ben ik best tevreden, maar de rolweerstand is wel iets hoger dan de Vittoria. Dat komt door de butylbinnenband ipv een latex-exemplaar.

Toch wel raar dat voor een tube van ongeveer 45 - 50 euro een butylbinnenband wordt gebruikt...


Dit komt van een ander stukje op dit forum .... Ik denk gewoon dat je butyl binnenbanje aan gort is... Met latex dat vele malen meer rekbaar is dan butyl zal je mijn inziens minder last hebben van scheurvorming , en eerder een gaatje hebben wat wel af te dichten is. Mijn buurman deed laatst een proefje met een stukje latex binnenband , en probeerde daar een paperclip door te steken. De rek van de latex was enorm , en duurde een tijd voordat de paperclip er door ging. Bij een butyl binnenbandje was hij er zo doorheen , en dit leverde een mooie scheurtje op .
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

ridley86
Forum-lid
Berichten: 319
Lid geworden op: 02 feb 2005 17:02

ridley86 19 mei 2008 16:58

ik heb er nog maar een busje ingedaan. Vorige keer de gebruiksaanwijzing niet goed gelezen en maar een 10 tal seconden het busje op het ventiel gehouden. Nu de volle 50 seconden zoals op de omschrijving staat. Als ik nu nog eens plat rij gaan den tubes er af en komen er andere op.

Bedankt voor de uitleg ivm butyl en latex. ik dacht dat alle tubes latex waren. Rij zelf ook altijd latex in combinatie met bandjes.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27566
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 19 mei 2008 17:07

Zeker niet alle tubes hebben latex binnenbandjes, alle goedkope sowieso niet en ik dacht de Comps dus ook niet.

Van wat ik heb begrepen rijden die Veloflexen formidabel, maar qua lekbestendigheid hebben ze niet een al te beste naam (disclaimer: sig).

ridley86
Forum-lid
Berichten: 319
Lid geworden op: 02 feb 2005 17:02

ridley86 19 mei 2008 17:18

havana schreef:Zeker niet alle tubes hebben latex binnenbandjes, alle goedkope sowieso niet en ik dacht de Comps dus ook niet.


Is toch een tube van dik 50 euro. volgende worden veloflex record of vittoria cx. Hopelijk blijft men tube nu een tijdje heel. Investering in wielen was al redelijk om dan nu nog eens na een maandje gebruik al een nieuwe tube te moeten kopen.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27566
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 19 mei 2008 17:56

Tjsa, voor de kosten moet je natuurlijk geen tubes kopen (en voor rolweerstand ook niet meer anno 2008.....)

De meeste tubes kun je trouwens gewoon repareren, fdegrove heeft elders uitgelegd hoe precies (zie het topic TUBES vd CLINCHERS). Op die manier kun je de kosten aardig reduceren.

evers
Forum-lid
Berichten: 1188
Lid geworden op: 21 mar 2006 20:58
Locatie: Eindhoven

evers 31 mei 2008 22:01

hebben meer mensen ervaring met vittoria pittstop?

ik overweeg een tubewielset aan te schaffen maar ben bang voor lekrijden..
Train ze!

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 01 jun 2008 22:50

Ik heb altijd Pitstop mee en dat werkt prima bij de meeste keren dat je lek rijdt (in mijn geval Vittoria CX tubes). Maar neem voor de zekerheid toch ook een oude tube mee want als je een keer een band hebt met een glasscherf of een andere reden waarom die klapt dan is het gat te groot. Zoals ik een paar weken terug ondervonden heb toen mijn band tussen twee tegels kwam en klapte. Daar helpt geen Pitstop tegen.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 02 jun 2008 18:56

Hebben jullie ook altijd 2 bussen Pitstop bij je?

Plaats reactie