Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Zadel geeft af

provo
Forum-lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 23 mei 2006 15:55

provo 03 jun 2008 15:35

Gisteren na een training bleek dat mijn zadel, een San Marco Regal, af was gegaan op mijn rode koersbroek. Er stonden 6 zwarte rondjes op m'n koersbroek geprint en nog een paar plekken.
Dit is de eerste keer dat ik dit voor heb, ligt het nu aan het warme vochtige weer, want ik heb die broek nog al gedragen bij 30° zonder problemen of is het slijtage, ik kan er niet aan uit.

Kan ik iets aan het zadel doen zodat dit niet meer gebeurt of kan ik beter een ander zadel zoeken?

En hoe kan ik die plekken uit m'n broek krijgen zonder de zeem te verknoeien?

Gebruikersavatar
jorrit10
Forum-lid
Berichten: 1278
Lid geworden op: 12 jul 2006 00:30

Gebruikersavatar jorrit10 05 jun 2008 15:33

San marco staat inderdaad bekend om de niet zo vaste laklaag op het leer van het zadeldek. Mijn aspide team replica is na 2 maanden ook behoorlijk gehavend. Toch wil ik nooit een ander zadel meer dan de aspide.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...

sirbas
Forum-lid
Berichten: 452
Lid geworden op: 11 jun 2007 15:21

sirbas 06 jun 2008 02:35

Is volgens mij de afgifte van de messing/koperen nagels op het zadel die provo bedoelt.
Heb zelf ook een Regal maar hier nooit last van gehad, de nagels zijn wel aardig uitgebeten door naar ik aanneem transpiratie. Zweet kan aardig agressief zijn (lees oxidatief)...

provo
Forum-lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 23 mei 2006 15:55

provo 06 jun 2008 22:49

De plekken zijn inderdaad afkomstig van de nagels op het zadel en die staan er na een wasbeurt nog op de broek.
Ik heb nu een laagje lak over de nagels gedaan, benieuwd hoe lang dat gaat houden.

Zouden die Regals zonder nagels ook verkrijgbaar zijn in de winkel?
Zoals deze maar dan in het zwart:
http://www.cyclingnews.com/photos/2007/ ... Boonen1676

sirbas
Forum-lid
Berichten: 452
Lid geworden op: 11 jun 2007 15:21

sirbas 06 jun 2008 23:14

Heb nog eens gecheckt provo, maar staat je zadel niet wat ver naar voren? Als ik rijd dan drukt mijn achterwerk maar nauwelijks op de achterrand waar de nagels zitten. Lijkt me ook niet comfi want onder de achterrand zit geen padding.
Het is maar een gedachte...

provo
Forum-lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 23 mei 2006 15:55

provo 08 jun 2008 16:41

sirbas schreef:Heb nog eens gecheckt provo, maar staat je zadel niet wat ver naar voren? Als ik rijd dan drukt mijn achterwerk maar nauwelijks op de achterrand waar de nagels zitten. Lijkt me ook niet comfi want onder de achterrand zit geen padding.
Het is maar een gedachte...


Niet dat ik weet. Ik voel de nagels niet als ik op het zadel zit en het komt ook niet hard over.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3525
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 09 jun 2008 10:39

Hmmm, de nagels in mijn regal zijn nog als nieuw na 2 jaar. Toch eens harder gaan fietsen denk ik......:D
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Plaats reactie