Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tommeke tommeke...... (dommeke dommeke)

ascor
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 25 mar 2008 10:44

ascor 10 jun 2008 19:00

coke gebruik zal vast niet prestatiebevorderend zijn, maar als Tom aan de coke zit, krijg ik het idee dat Boonen ook wel niet veel moeite heeft met de middelen te pakken die wel prestatiebevorderend zijn. Voor mijn gevoel beetje zoiets als 1 + 1= 2

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5698
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 10 jun 2008 19:15

Ik heb de wielrenner Boonen hoog zitten als sportman.
Wat er met de mens Boonen is geworden na de hype in de media verafschuw ik.
Ik hoop dat hij hier sterk als mens uit kan komen en geen tweede VDB wordt.
Wat ik ook erg vind is dat er op dezelfde dag al berichten zijn dat hij naar een andere ploeg wil/kan.
Laat hem zijn straf aanvaarden en er in berusten.

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 10 jun 2008 20:03

My two cents:

- Boonen rijdt te hard onder invloed van alcohol, Hufter! aan de hoogste boom, niet omdat het Boonen is maar omdat hij het als persoon doet. Van mij mogen ze iedereen die onder invloed rijdt aan die boom erbij hangen trouwens.

- Boonen gebruikt Coke, moet hij zelf weten, mijn mening is dat het niet prestatiebevorderend werkt maar puur als genotsmiddel gebruikt is.

En nu? In de schoenen van Quickstep zou ik hem vermanen en een verklaring laten afleggen voor het gebeurde, mocht de deelname van de Tour op de tocht komen te staan zou ik hem op non actief zetten of ontslaan (wat er gewenst wordt).

Wat betreft de voorbeeldfunctie ben ik het met sommige mensen hier eens dat er toch wel degelijk een taak ligt bij ouders/verzorgers om de fans er op te wijzen dat dit dus niet bij het "sterrendom" hoort.
In Engeland zuipen veel voetballers zich zowat elk weekend een stuk in de kraag en slaan, als het meezit, ook nog de pub in puin. Worden uiteraard gestraft volgens de wet maar geen fan die je erover hoort.

Persoonlijk zou ik het erg jammer vinden als de wielrenner Boonen niet meer te zien zou zijn, want het blijft een klasbak!
"Try not. Do or do not......there is no try"

siemert1971
Forum-lid
Berichten: 241
Lid geworden op: 15 nov 2007 16:14

siemert1971 10 jun 2008 21:15

Dat ie zich laat pakken met coke terwijl ie al een beetje verdacht was, geeft wel aan hoe ie mentaal op dit moment is... en dat de behoefte om toch maar wat te nemen groter is dan de behoefte om je reputatie hoog te houden..
Waarschijnlijk is tie al langer bezig gezien al die incidentjes zoals te hard rijden ondanks allerlei waarschuwingen...volgens mij is een van de effecten het gevoel dat je alles onder controle hebt en elk probleem aankunt...
Maar wat wel raar is, is dat men deze uitslag naar buiten brengt terwijl er sportief geen consequenties aan verbonden zijn. Is toch niet echt netjes.

meeuh
Forum-lid
Berichten: 685
Lid geworden op: 14 jan 2006 12:55

meeuh 10 jun 2008 21:38

Specliffeddes schreef: En natuurlijk staat het (overmatig) gebruik van genotsmiddelen door sporters in hun 'vrije tijd' niet los van hun 'werktijd'. Het past gewoon niet bij het ascetisch bestaan van topsporters (helemaal niet bij duursporters). Boonen zou gewoon bestand moeten zijn tegen de verlokkingen van het sterrendom. Hij zou moeten weten dat ook zijn privéleven onder een vergrootglas ligt. Voorbeelden te over van types die dezelfde 'fout' maakten - overigens niet aan de huidige generatie gebonden.


Uit wat je zelf schrijft kun je zelf de tegengestelde conclusie trekken dan die je zelf aangeeft. En daar zit het werkelijke probleem.

Velen lijken zich vooral druk te maken over de voorbeeld functie die hij heeft. Ieder kiest natuurlijk zelf z'n voorbeelden.

En ik kan alleen bevestigen wat anderen al reeds vermelden, wees niet zo naif en kijk eens rond je! Het zijn onze zaken niet volgens mij, voorbeeldfunctie of niet.

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 11 jun 2008 00:00

Moet ie eerst iemand hartstikke doorrijden voordat men inziet dat hij toch echt verkeerd bezig is?
Ik kan me nog voovallen van Pantani herinneren, die ook z'n dure auto in de puinpoeier reed. En we weten allemaal hoe het uiteindelijk met hem is afgelopen.
Hij is dom bezig en dat weet ie zelf ook!
Tenzij hij het onkent, dan is ie nog verder van huis!
Een andere ploeg? Lijkt me verstandig. En dat is waarschijnlijk niet zijn idee maar is hem in het kader van het ploegbelang waarschijnlijk geadviseerd te doen.
Niets is wat het lijkt..

timper
Forum-lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: 30 okt 2006 00:10

timper 11 jun 2008 00:08

Den erpel !
Weten dat je in de gaten gehouden wordt en je dan zo laten vangen, in zijn positie dan nog...

Dom, en niet goed te praten natuurlijk.
Ik ben ook benieuwd naar de persconferentie van morgen (1030h).

Het blijft een fantastisch renner, maar hij is blijkbaar aan het afglijden in een negatieve spiraal.
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 11 jun 2008 00:48

Daniel1975 schreef:Hoe komen toch al die mensen hier bij het idee dat een lijntje coke op z'n tijd moet kunnen? Ga een dagje in de drugsopvang werken en je denkt er ineens een stuk anders over. Het interesseert mij geen reet op Pietje Puk hier op het forum of Dommeke Boontje drugs gebruikt: allebei vind ik het oerlomp, ongeacht of je bekend bent of niet.



Ik lees het topic diagonaal door, maar het valt me op hoe ongelooflijk maatschappelijk aanvaard druggebruik wel niet is in Nederland. En dat mensen dan nog geloven dat Boonen geen voorbeeldfunctie heeft: met zijn trendy life style van snelle wagens, uiterlijk en vrouwen, is hij dat wel... een beetje als een Beckham van het wielrennen, en als daar nu ook nog eens cocaïne bijkomt als deel van zijn uitgaansleven, waar verschuiven we naartoe? Ikzelf heb ook in mijn puberteit eens sigaretten ter hand genomen omdat het stoer stond bij mijn popidolen.

Overigens, zolang het volgens de Belgische wetgeving (en die wordt in deze democratie nog altijd bij meerderheid in het parlement gestemd) een misdrijf is, is dit écht geen privé-aangelegenheid, onder geen beding!

Het wordt overigens eens tijd dat wielrenners, in tijdens waarin het wielrennen op apegapen ligt, beseffen dat ze hun verantwoordelijkheid voor hun sport en collega's moeten nemen. En dus ook maar alle schijn van dopinggebruik (is dat nu uitgaansdrugs of wazig doen over whereabouts) vermijden.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 11 jun 2008 01:00

Ik lees hier diagonaal niets over het drank misbruik van Boonen, dat lijntje coke is iets waar ik zelf niet heel veel moeite mee heb (ik gebruik zelf niet, om dat voor te zijn) maar om nou te zeggen dat het maatschappelijk aanvaardt is hier in Nederland vindt wel al te makkelijk.

Dat drankmisbruik icm autorijden is iets wat in Belgie, IMHO, nog eerder aanvaardt wordt dan dat iemand een lijntje coke snuift in prive-aangelegenheid.

Ik vraag me dan af wat erger is in dit geval?

Begrijp me niet verkeerd, dit is wat cynisch geschreven, maar ik hou niet van generaliseren aangezien er toch ook zat Nederlanders gereageerd hebben die absoluut tegen coke, of welke drugs dan ook zijn.
"Try not. Do or do not......there is no try"

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 11 jun 2008 01:03

@ andromeda: even nuanceren, maar het lijkt mij toch duidelijk dat druggebruik bij jullie (verhoudingsgewijs) méér aanvaard wordt (= door meer mensen geminimaliseerd) dan bij ons.

Uiteraard is daarnaast zijn weggedrag en drankgebruik even erg, zeker voor iemand die 2 jaar terug nog het boegbeeld was van verkeersveiligheidscampagnes.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 11 jun 2008 01:07

@ Casran, dat is inderdaad beter onder woorden gebracht dan in je eerste post, (tnx, voelde me even aangesproken)

Dat van de verkeersveiligheidscampagnes wist ik niet maar dat maakt het nog idioter dan het al is.
"Try not. Do or do not......there is no try"

Plaats reactie