Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Mart Smeets

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 20 jul 2010 01:18

De fotograaf is gebombardeerd tot 'buitenstaander'. Haha, volgens mij gaat hij het liefst weer weg.

fructus
Forum-lid
Berichten: 430
Lid geworden op: 27 dec 2009 14:18

fructus 20 jul 2010 01:59

Mart heeft zich vanavond gerevancheerd voor gisterenavond – althans het was niet zo heel slecht, want de gasten waren goed. Maar misschien is het afsluiten van het tijdperk Armstrong ook een goed moment voor afscheid van het tijdperk Smeets.

Ik stem voor Wilfried de Jong als presentator van de avondetappe van 2011.
The truth is rarely pure and never simple � Oscar Wilde

Wilier La Triestina � Ultegra SL

frankslack
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:56

frankslack 20 jul 2010 02:07

Waterman schreef:beste FrankSlack, wat heeft zijn overgewicht ( F. Evenblij ) nu met zijn vak als tv prestentator te maken? Als dat
zo pijnlijk is, dan zijn er een hele hoop journalisten die geen sportman mogen interviewen.


Ik heb anders nog nooit zulke extreme gevallen sporters zien interviewen. En Mart Smeets heeft tenminste vroeger zelf nog gesport. Evenblij moet natuurlijk zelf weten wat hij doet, ik zeg alleen dat _ik_ het niet serieus kan nemen als zo iemand zich met sport gaat bemoeien. Door er zo uit te zien straal je toch een beetje uit dat je totaal lak hebt aan sporten, maar das mijn mening...

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 20 jul 2010 02:16

Ik zie liever een zwaarlijvige intelligente interviewer dan een strak afgetrainde journalist met domme vragen. Of ik een interviewer serieus neem baseer ik nog altijd op wat er tussen de oren gebeurt en hoe dat naar buiten komt.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 20 jul 2010 09:57

Timo 2.0 schreef:Ik zie liever een zwaarlijvige intelligente interviewer dan een strak afgetrainde journalist met domme vragen. Of ik een interviewer serieus neem baseer ik nog altijd op wat er tussen de oren gebeurt en hoe dat naar buiten komt.


Op zich ben ik het met je eens. Maar het verschil tussen radio en tv is wel dat je ook iets ziet. En dan kijk je wel naar zo'n dikke pad.

Overigens is Mart zelf ook moddervet.

@fructus: nou, ik vond gisteravond juist een van de meest irritante
hij zat weer een potje belerend te doen, mensen niet uit te laten praten en vragen te stellen waar een simpele tijdrijder niks mee kan. Voor de mensen die gaan roepen: "kijk dan niet", ik heb het dus halverwege afgezet.

Wilfried de Jong zou het ook aardig doen ja.

De belg was wel leuk, hoewel ze dat eten-topic mogen schrappen. Maar ja, ik denk dat dat bij Belgie hoort.

kilometervreter
Forum-lid
Berichten: 800
Lid geworden op: 11 jan 2007 09:59

kilometervreter 20 jul 2010 10:14

Timo 2.0 schreef:Ik zie liever een zwaarlijvige intelligente interviewer dan een strak afgetrainde journalist met domme vragen. Of ik een interviewer serieus neem baseer ik nog altijd op wat er tussen de oren gebeurt en hoe dat naar buiten komt.


Ik zie liever een interviewer die de geinterviewde laat praten en niet het liefst zichzelf quasi poetische uitspraken hoort doen.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 20 jul 2010 11:38

kilometervreter schreef:
Timo 2.0 schreef:Ik zie liever een zwaarlijvige intelligente interviewer dan een strak afgetrainde journalist met domme vragen. Of ik een interviewer serieus neem baseer ik nog altijd op wat er tussen de oren gebeurt en hoe dat naar buiten komt.

Ik zie liever een interviewer die de geinterviewde laat praten en niet het liefst zichzelf quasi poetische uitspraken hoort doen.

Precies, en dan maakt het mij niet uit of een dikke interviewer de geïnterviewde laat uitpraten of dat diegene dun is. Laten uitpraten is trouwens geen vereiste voor mij zolang de gast maar op een zinnige manier geprikkeld wordt om zijn verhaal te doen. In mijn ogen zo ongeveer het beste interviewprogramma ooit was "Een Prettig Gesprek" en je kon van Theo van Gogh niet zeggen dat hij slank was of mensen liet uitpraten. Maar zijn onderbrekingen hadden tot doel meer informatie uit de geïnterviewde te trekken en vooral door leugens te prikken - iets dat bij de vele (oud)wielrenners die bij Smeets aan tafel verschijnen ook niet gek zou zijn.

Hoewel ik Jeroen Wielaert verre van sympathiek vind, vond ik de manier waarop Smeets hem iets aan- en inwreef wat hij twintig jaar geleden als debutant één keer fout deed onwaarschijnlijk kinderachtig.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 20 jul 2010 12:04

MrT schreef:
Timo 2.0 schreef:Ik zie liever een zwaarlijvige intelligente interviewer dan een strak afgetrainde journalist met domme vragen. Of ik een interviewer serieus neem baseer ik nog altijd op wat er tussen de oren gebeurt en hoe dat naar buiten komt.


Op zich ben ik het met je eens. Maar het verschil tussen radio en tv is wel dat je ook iets ziet. En dan kijk je wel naar zo'n dikke pad.

Overigens is Mart zelf ook moddervet.


misschien storen sommige mensen zich wel aan die wandelende gratenpakhuizen, die jij blijkbaar liever ziet.

beoordeel de mensen op hun prestaties en niet op uiterlijk, das zoooooo gemakkelijk.
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 20 jul 2010 12:11

SuperGrover1 schreef:
MrT schreef:
Timo 2.0 schreef:Ik zie liever een zwaarlijvige intelligente interviewer dan een strak afgetrainde journalist met domme vragen. Of ik een interviewer serieus neem baseer ik nog altijd op wat er tussen de oren gebeurt en hoe dat naar buiten komt.


Op zich ben ik het met je eens. Maar het verschil tussen radio en tv is wel dat je ook iets ziet. En dan kijk je wel naar zo'n dikke pad.

Overigens is Mart zelf ook moddervet.


misschien storen sommige mensen zich wel aan die wandelende gratenpakhuizen, die jij blijkbaar liever ziet.

beoordeel de mensen op hun prestaties en niet op uiterlijk, das zoooooo gemakkelijk.


Hij is toch moddervet?
Ik noem niets anders dan een feit.

Ik veroordeel hem er niet om, maar in mijn beoordeling van een tv-programma is wat ik zie een van de onderdelen.

Zou ik gisteren naar een moddervette Mart blijven kijken als hij normale vragen en een normale toon had aangeslagen? ja.

Het is dus niet zo dat ik niet naar Mart kijk omdat hij moddervet is, het is niet doorslaggevend. Maar het is tv en ik zíe het.

wurst
Forum-lid
Berichten: 126
Lid geworden op: 10 jun 2007 12:12

wurst 20 jul 2010 12:13

+1 voor De Jong, in die hoedanigheid zal ik weer gaan kijken. Ik pas op dit moment (vorig jaar ook al), weinig behoefte aan een Mart Smeets show met figuranten uit de sport die af en toe ja of nee mogen antwoorden.

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 20 jul 2010 13:03

MrT schreef:
SuperGrover1 schreef:
MrT schreef:

Op zich ben ik het met je eens. Maar het verschil tussen radio en tv is wel dat je ook iets ziet. En dan kijk je wel naar zo'n dikke pad.

Overigens is Mart zelf ook moddervet.


misschien storen sommige mensen zich wel aan die wandelende gratenpakhuizen, die jij blijkbaar liever ziet.

beoordeel de mensen op hun prestaties en niet op uiterlijk, das zoooooo gemakkelijk.


Hij is toch moddervet?
Ik noem niets anders dan een feit.

Ik veroordeel hem er niet om, maar in mijn beoordeling van een tv-programma is wat ik zie een van de onderdelen.

Zou ik gisteren naar een moddervette Mart blijven kijken als hij normale vragen en een normale toon had aangeslagen? ja.

Het is dus niet zo dat ik niet naar Mart kijk omdat hij moddervet is, het is niet doorslaggevend. Maar het is tv en ik zíe het.


tsja, moddervet, hoe kwalificeer je dat.... 130 kg, 160kg??
iedereen kan zien dat hij (te) zwaar is, maar waarom wordt daar de nadruk opgelegd?

Ik snap dat dat een feit is maar dan kan ik ook wel opnoemen dat er rode wijn gedronken wordt, of dat men aan een houten tafel zit, ook allemaal feiten om ons over op te winden....
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

degtyarev
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 aug 2006 17:33

degtyarev 21 jul 2010 00:19

Fructus schreef:Ik stem voor Wilfried de Jong als presentator van de avondetappe van 2011.


Daar ben ik een ontzettende voorstander van.

Plaats reactie