Alles over vakanties op én met de fiets

SKITS Monstertijdrit 2008

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 29 sep 2008 16:09

Dat beviel uitstekend. Ik heb de hele tijdrit gebruik gemaakt van het tijdritstuur en dus niet in de beugel gereden. Wel af en toe even uit het zadel om de spieren wat te ontlasten maar dat heb je anders ook.




wolfy
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 27 apr 2006 20:38

wolfy 29 sep 2008 16:22

Respect voor iedereen die hem gereden heeft! Auke, mooie tijd!
Gister heb ik ook voor het eerst het monster mogen verslaan. Geen gemakkelijke opgave, want na 2:50 uur sprong hij in m'n nek om er tot de finish niet meer weg te gaan en mij in de laatste kms zwaar te tergen. Met korte tijdritten is een diepe houding prima, maar voor zo'n lange afstand viel het uiteindelijk toch tegen. Wel supertevreden met mijn einddtijd, 3:17.44. Volgend jaar weer. ;)

Kwam de eerste foto's al tegen op http://www.skits.nl/oldsite/fotoboek/168.
hardrijdster, geen wielrenster

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 29 sep 2008 16:25

Bottecchia heeft zonder meer een enorm goede prestatie geleverd. En doordat hij op een 'gewone' (zij het zeer aero) fiets zat, was zijn houding wat minder extreem. Dat maakt het beter te harden. Sterke grote mannen met een goed duur vermogen zijn sowieso enrom in het voordeel tijdens dit soort evenementen. De winnaar (2:52 mind you!) was echt een behoorlijke reus.

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 29 sep 2008 16:45

[quote="wolfy"]Respect voor iedereen die hem gereden heeft! Auke, mooie tijd!
Gister heb ik ook voor het eerst het monster mogen verslaan. Geen gemakkelijke opgave, want na 2:50 uur sprong hij in m'n nek om er tot de finish niet meer weg te gaan en mij in de laatste kms zwaar te tergen. Met korte tijdritten is een diepe houding prima, maar voor zo'n lange afstand viel het uiteindelijk toch tegen. Wel supertevreden met mijn einddtijd, 3:17.44. Volgend jaar weer. ;)

Kwam de eerste foto's al tegen op http://www.skits.nl/oldsite/fotoboek/168.[/quote]

Suzanne zeker? De afdeling Groningen deed het weer goed.... hoe komt het dat daar zoveel goede tijdrijders vandaan komen?

wolfy
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 27 apr 2006 20:38

wolfy 29 sep 2008 17:04

[quote="Auke"][quote="wolfy"]Respect voor iedereen die hem gereden heeft! Auke, mooie tijd!
Gister heb ik ook voor het eerst het monster mogen verslaan. Geen gemakkelijke opgave, want na 2:50 uur sprong hij in m'n nek om er tot de finish niet meer weg te gaan en mij in de laatste kms zwaar te tergen. Met korte tijdritten is een diepe houding prima, maar voor zo'n lange afstand viel het uiteindelijk toch tegen. Wel supertevreden met mijn einddtijd, 3:17.44. Volgend jaar weer. ;)

Kwam de eerste foto's al tegen op http://www.skits.nl/oldsite/fotoboek/168.[/quote]

Suzanne zeker? De afdeling Groningen deed het weer goed.... hoe komt het dat daar zoveel goede tijdrijders vandaan komen?[/quote]

Klopt idd.
Tsja, ik denk dat we in Groningen de afgelopen jaren geïnspireerd/gemotiveerd zijn geraakt door de resultaten van de winnaar van gisteren. Steeds meer mensen binnen onze vereniging zijn iig aan het tijdrijden geslagen en het werkt als een opwaartste spiraal.
hardrijdster, geen wielrenster

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 29 sep 2008 17:08

Jij reed ook weer als een beest! Kon je in mijn laatste rondje nog net inhalen voor de streep, haha, mooi richtpunt in ieder geval in de laatste kilometers. En tja, tijdrijden is in mijn ogen toch het echte fietsen; geen tactische plannetjes, geen verschuilen achter, niet vals in de wind rijden, geen onverwachte valpartijen, alleen jij en de fiets en zo hard mogelijk zo lang mogelijk volhouden.... En heb je nog zere benen?

Tja en Steven Sloof werkt inderdaad inspirerend, sympathieke vent en dan ook nog zo buitensporig hard kunnen fietsen! Wat een killer is hij (en ook nog een goede fietsenmaker, haha).

wolfy
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 27 apr 2006 20:38

wolfy 29 sep 2008 17:26

Ah, dan reed jij op een P2 toch? Ik schrok bijna van de snelheid waarmee je me inhaalde, niet beseffende dat het je eindsprint was. ;) Ik moest toen nog een rondje...

Maar tijdrijden heeft ook absoluut mijn voorkeur tov rijden in een peloton. Ik denk dat dat nooit mijn ding zal worden. ;)
En Steven is zeker een goede fietsenmaker. Hij heeft er ook voor gezorgd dat ik helemaal goed op de fiets zit, wielkeuze, stuurkeuze, afstelling, etc. Dat scheelt zo veel!

Met de benen is het goed, beetje stijf. Maar mijn nek en schouders is een heel ander verhaal. Duidelijk wat mijn zwakke plek is. ;)
Jij alweer een beetje hersteld?
hardrijdster, geen wielrenster

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 29 sep 2008 17:58

Ja, ze hadden me wat te vroeg in de startlijst gezet, vandaar dat ik meteen al aan de bak moest...., nauwelijks warmgereden...., maarja, dat kon in het eerste rondje ook nog wel ;)

Je had het stuur ook wel erg laag staan zag ik (omgedraaide stuurpen?), wel superaero, maar voor zo'n lange rit wel lastig als je het niet gewend bent. Steven heeft me die P2C verkocht, maatje 56, dus ik zit nu ook dieper dan ik gewend ben...., heb dan ook wel eens hogerop gezeten met mijn handjes op het stuur, enerzijds voor de afwisseling, anderszijds om even te druk te ontlasten...

Heb nog steeds stijve beenspieren, en daarbovenop een mentale dip, haha, het seizoen zit erop en nu? Een winter lang op de tacx in de garage, moet er nu nog niet aandenken.... Misschien pak ik de auto nog wel even om naar de vogezen of spanje te rijden, daar is het nog wel mooi weer ;)

zazu
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 21 mar 2007 13:04

zazu 29 sep 2008 18:53

Uitgebreid verslag volgt later
Hieronder de harde Polargegevens + grafiek

Afstand: 124 km
Tijd: 3u04:55
Avs: 40,2 km/u
HRgem: 173
HRmax: 180

Ronden (manueel afgeklokt, dus kleine foutmarge)
Ronde 1: 1u00:58 (40,7 km/u)
Ronde 2: 1u01:37 (40,3 km/u)
Ronde 3: 1u02:20 (39,6 km/u)

Het verval was dus minimaal, maar het mocht geen km langer geduurd hebben (compleet in de vernieling gereden)
Vooral de rug en mijn achterste hebben het zwaar te verduren gehad. De benen daarentegen voelen redelijk goed aan de day after.

[img=http://lh4.ggpht.com/GellaertsG/SODX7zX ... %20MTR.JPG]

wolfy
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 27 apr 2006 20:38

wolfy 29 sep 2008 20:08

@Auke; ik heb idd een negatieve stuurpen, maar dat zie je wel vaker bij kleine frames (ik heb maatje 47). Ik zou nog wel dieper willen zitten, want ik kan redelijk gemakkelijk een diepe houding aan. Maar voor de MTR had ik mijn pen mss wel beter om kunnen draaien...

Dit seizoen nog één keer op de Trek (wintertriathlon, ik doe het fiets-onderdeel) en daarnaast heb ik me over laten halen om te gaan mtb-en. Ach, het schijnt goed te zijn voor je tijdritten. ;) Maar Spanje klinkt ook lekker!
hardrijdster, geen wielrenster

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 29 sep 2008 22:52

[quote="wolfy"]@Auke; ik heb idd een negatieve stuurpen, maar dat zie je wel vaker bij kleine frames (ik heb maatje 47). Ik zou nog wel dieper willen zitten, want ik kan redelijk gemakkelijk een diepe houding aan. Maar voor de MTR had ik mijn pen mss wel beter om kunnen draaien...

Dit seizoen nog één keer op de Trek (wintertriathlon, ik doe het fiets-onderdeel) en daarnaast heb ik me over laten halen om te gaan mtb-en. Ach, het schijnt goed te zijn voor je tijdritten. ;) Maar Spanje klinkt ook lekker![/quote]

Is baanwielrennen niets voor je?
Een winter zonder zon, licht en lekker in korte broek buiten fietsen. Het is echt verschrikkelijk de nabije toekomst, denk dat ik nu al in een winterdepressie schiet ;).

wolfy
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 27 apr 2006 20:38

wolfy 30 sep 2008 00:08

Winterdepressies heb ik gelukkig geen last van. In het donker fietsen met een felle lamp is toch ook heerlijk?
En wat het baanwielrennen betreft; er is sprake van dat de baan in Zuidlaren na de 6-daagse misschien nog een periode blijft liggen, dusss... :D Maar dat is een ander topic, geloof ik.
hardrijdster, geen wielrenster

Plaats reactie