Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Oortjes vanaf 2010 verboden.

remmiedepemmie
Forum-lid
Berichten: 815
Lid geworden op: 01 feb 2011 14:40

remmiedepemmie 26 feb 2011 12:06

Och, wie weet nog wat de reactie van de renners was toen de UCI de helm verplicht stelde?

HenH
Forum-lid
Berichten: 1112
Lid geworden op: 20 aug 2010 23:41
Locatie: Leeuwarden

HenH 26 feb 2011 12:11

Nieuweling schreef: @AMC : verhinderT


Ga nu niet zitten muggen ziften, het is hier geen school. Iedereen maakt wel eens een typefout.

Maar in mijn ogen doet Boom niks verkeerd, hij ligt nuchter het één en ander toe. Om dat nu meteen als arrogant te bestempelen.
Gister wat filmpjes op sporza.be bekeken over een Belgische ploeg en wat zij van zichzelf vinden, daar zou ik liever de stempel arrogant op plakken.
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5891
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 26 feb 2011 12:39

Remmiedepemmie schreef:Och, wie weet nog wat de reactie van de renners was toen de UCI de helm verplicht stelde?
euh,... Ik denk dat de renners er op tegen waren.

En het is best grappig dat je deze vergelijking aanhaalt. Helmplicht werd geintroduceerd om de veiligheid van de renners op een hoger plan te brengen. Helmen schijnen namelijk de veiligheid te verhogen (aub geen discussie hierover).

Nu zijn de ploegen en de renners tegen een oortjes verbod oa omdat niet veilig zou zijn. Omgekeerde wereld dus.
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 26 feb 2011 13:48

Nieuweling schreef:Dat oortjesverbod is dan ook echt iets onzinnig waar best wat reactie op kan komen. Als Boom daar in een interview nuchter zijn mening over geeft is dat niet arrogant.

@AMC : verhinderT


Onzinnig moet nog een 's' achter.
'Wat' moet 'een' zijn.
Verder kan er in beide zinnen nog een komma geplaatst worden, dat leest prettiger.

Verhindert is met een kleine 't'.

:)
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Gebruikersavatar
geertjan5
Forum-lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:41
Locatie: Friesland, nabij Sneek

Gebruikersavatar geertjan5 26 feb 2011 14:27

De naam zegt het al, een nieuweling.;)

Back on topic!
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 26 feb 2011 14:50

En wat is het koersverloop zonder oortjes vandaag weer anders. De 1e kopgroep laten ze meteen rijden en krijgt 8 minuten voorsprong...
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 feb 2011 17:04

Hmmm....als ik de koers nu zo bekijk denk ik dat discussie er niet makkelijker op gaat worden. Dit is wel een hele fraaie finale!!!!
Of het door het ontbreken van de oortjes komt? Geen idee, maar wat Boontje en Gilbert nu doen zou er best mee te maken kunnen hebben......
Less is bore

gerben---
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 02 aug 2010 00:34

gerben--- 26 feb 2011 17:06

Moet wel zeggen dat ik het wel mooi vind zo zonder oortjes. Terpstra die een gat dichtrijd voor Boonen, terwijl Boonen het niet bij kan houden. Dat zijn toch de mooiere dingen, om dan Terpstra uit zn naad te zien gaan :D

pieterwillems
Forum-lid
Berichten: 131
Lid geworden op: 22 feb 2011 20:49

pieterwillems 26 feb 2011 17:19

ik vind dat de oortjes terug toegelaten moeten worden,
wat heeft het nu nog om in een ploeg te zitten? als je kijkt naar omloop het nieuwsblad, niemand weet wat hij moet doen en zit gewoon in het rond te kijken, ze zouden beter eens stoppen met onozel doen bij de UCI en de oortjes terug toestaan

gerben---
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 02 aug 2010 00:34

gerben--- 26 feb 2011 17:24

pieterwillems schreef:ik vind dat de oortjes terug toegelaten moeten worden,
wat heeft het nu nog om in een ploeg te zitten? als je kijkt naar omloop het nieuwsblad, niemand weet wat hij moet doen en zit gewoon in het rond te kijken, ze zouden beter eens stoppen met onozel doen bij de UCI en de oortjes terug toestaan


Denk je dan niet dat het nu pas duidelijk is wie de goede kopmannen zijn? Zonder oortjes wordt coordinatie vanuit het peloton veel belangrijker, en dat is een stuk moeilijker dan vanuit een ploegwagen.

HenH
Forum-lid
Berichten: 1112
Lid geworden op: 20 aug 2010 23:41
Locatie: Leeuwarden

HenH 26 feb 2011 17:24

Je kunt niet in één wedstrijd wennen aan het verschil tussen wel of geen oortjes.
Het komt nu op inzicht aan van de renners en dat heeft de een meer dan de ander en het zal een aantal wedstrijden duren voordat ze het kunstje door hebben.
Geweldige finale zo!
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada

Gebruikersavatar
canyon81
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 05 sep 2009 20:43

Gebruikersavatar canyon81 26 feb 2011 17:41

H&H schreef:Je kunt niet in één wedstrijd wennen aan het verschil tussen wel of geen oortjes.
Het komt nu op inzicht aan van de renners en dat heeft de een meer dan de ander en het zal een aantal wedstrijden duren voordat ze het kunstje door hebben.
Geweldige finale zo!


+1
Eenvoud kenmerkt het ware.

Plaats reactie