Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

buitenband niet op velg te leggen

binkie4
Forum-lid
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 dec 2007 21:06
Locatie: Rotterdam

binkie4 30 nov 2008 14:03

Ik had het probleem met mijn Campa Scirocco's in combinatie met Vredestein buitenbanden. Voor mijn Fulcrum Racing 1 heb ik daarom bewust andere buitenbanden gekocht. Van de de Continental GP4000S is bekend dat de binnendiameter iets groter is. Die banden gaan er probleemloos omheen.

Er zijn echter ook mensen die een huiverig zijn voor banden die er zo gemakkelijk omheen gaan. Ze kunnen er dan ook in volle vaart gemakkelijk vanaf schieten.

Het advies om een andere wielset te kopen, vind ik een beetje een dure oplossing. Informeer naar buitenbanden die iets ruimer zijn, zoals de Conti GP4000S

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 30 nov 2008 18:18

Ik vind Conti GP4000S ook niet echt een goedkope oplossing (op de lange termijn). En als je thuis bent gaat het nog wel maar als je ooit eens tijdens een evenement (cyclo, toertocht) lek hebt gereden en je staat je dan op te vreten terwijl het hele peleton voorbij suist..... Hou maar op, ik zeg nog steeds: andere wielen kopen :-)

kermit
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 jul 2006 14:52

kermit 30 nov 2008 18:25

Ik heb hetzelfde probleem gehad met campa scirocco wielen: michelin pro2, conti ultrasport, vredestein forezza, allemaal niet of slechts met extreme middelen te monteren. Lek rijden was dus meteen een enorm probleem.

De oplossing was bij mij schwalbe ultremo's erop, dat ging zonder moeite.
Een veiligheidsrisico lijkt mij dat niet, de passing is nu normaal zoals het hoort.
* You think education is expensive? Try ignorance.
* Freedom is just another word for nothing left to loose - Janis Joplin

paulchris
Forum-lid
Berichten: 302
Lid geworden op: 08 sep 2007 22:19

paulchris 01 dec 2008 19:51

Ik ben gisteren een paar uur (!) bezig geweest een stel 28mm Zaffiro's om m'n velgen te krijgen. Uiteindelijk met veel beleid met de bandenlichter er op gewipt ( en ja, dat kostte in eerste instantie een binnenband :)) want het was echt niet te doen, had letterlijk de blaren op m'n handen staan.. Uiteindelijk dus met de binnenband een beetje opgepompt (dan steek je ze minder snel lek), zaklampje om te kijken of de bandenlichter niet op de band drukte en toen gingen ze d'r op. Lekrijden betekent naar huis lopen vrees ik.....
Ik weet het zeker denk ik

razorblade
Forum-lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 15 nov 2006 16:25

razorblade 07 dec 2008 22:22

Ik heb een flinke blaar op m'n duim staan van de combo Mavic Cosmic SLR en Vredestein Fortezza draadband. Ik kreeg de band niet eens om de velg. Er zat notabene nog niet eens een binnenband in.. Gelieve deze wielen alleen bij aangename temperatuur te gebruiken!

frigo
Forum-lid
Berichten: 802
Lid geworden op: 18 aug 2008 17:08

frigo 08 dec 2008 01:28

Ik heb 't zelfde probleem met Campa Neutron Ultra en Conti GP4000s-banden, maar ook met oude Mavic-velgen en Gomitalia (zelfde als Velovlex pavé ). Als je onderweg een keer lek rijdt wordt je daar inderdaad niet vrolijk van...
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!

Plaats reactie