Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Bergverzet, hoe groot kan ik achter?

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 11 dec 2008 22:59

Zijn er trouwens nog grotere kransjes dan 29 te krijgen voor Campa 10s, eventueel van een ander merk? Ik ben nog aan het twijfelen of ik het op compact moet houden of toch naar triple voor de lange cyclo met de 4 cols, 34x29 moet wel gaan maar ik neem liever het zekere voor het onzekere. (Ik heb een long cage op mijn ene fiets en een medium op mijn andere)
Afbeelding

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 11 dec 2008 23:33

Als je aan 34-29 niet genoeg hebt moet je gewoon een triple kopen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

fingerz
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 dec 2008 22:28

fingerz 11 dec 2008 23:35

Een triple lijkt me dan een veel betere keuze idd. Ik rij al jaren in de Alpen met een triple en dat bevalt prima. Ik weet dat de 'echte' klimmers dat niet vinden kunnen, maar waarom je knieen aan gort rijden als het niet nodig is?
Fingerz

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3072
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 11 dec 2008 23:52

Eenvoudigste en goedkoopste oplossing lijkt mij om 1 los 28 kransje te kopen, die achter je 25 te plaatsen en hiervoor in de plaats één van de kleinere kransen weg te halen. Heb je toch drie tandjes extra en een combinatie die verder probleemloos kan functioneren met de rest van de nu al gebruikte onderdelen. Ben je voor pak m beet Eur 5,- klaar.

Met 30-28 moet je toch echt een eind kunnen komen.

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 12 dec 2008 00:55

Jakkel schreef:
litespeed schreef:
Jakkel schreef:
Afgelopen zomer 600 km's in het hooggebergte gereden met een 39x29 met korte kooi derailleur, nooit misschakelt. ;)

Afbeelding Grote jongen... Wat wil je nu eigenlijk zeggen met je post?

Wat ik wil zeggen met mijn post? Wat er staat hé, of is lezen moeilijk voor u?
Wat wil jij eigenlijk zeggen... 'jongetje'?

AC'fan geeft een goedbedoeld advies voor iedere lezer. Jouw post is vervolgens van geen enkele waarde.

Een onervaren renner die volledig kapot zit, kan na 15km klimmen reeds verkeerd schakelen en de boel aan gort rijden. En een fanatieke cyclo-rijder kan 5.000km in de bergen rijden zonder problemen. En andersom! Zo'n voorbeeld van jou is nietszeggend en zeker als 'reactie' op een advies.

Gebruikersavatar
jakkel
Forum-lid
Berichten: 2260
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

Gebruikersavatar jakkel 12 dec 2008 08:32

litespeed schreef:
Jakkel schreef:
litespeed schreef:
Afbeelding Grote jongen... Wat wil je nu eigenlijk zeggen met je post?

Wat ik wil zeggen met mijn post? Wat er staat hé, of is lezen moeilijk voor u?
Wat wil jij eigenlijk zeggen... 'jongetje'?

AC'fan geeft een goedbedoeld advies voor iedere lezer. Jouw post is vervolgens van geen enkele waarde.

Een onervaren renner die volledig kapot zit, kan na 15km klimmen reeds verkeerd schakelen en de boel aan gort rijden. En een fanatieke cyclo-rijder kan 5.000km in de bergen rijden zonder problemen. En andersom! Zo'n voorbeeld van jou is nietszeggend en zeker als 'reactie' op een advies.


Maar jongetje toch, zoek jij altijd spijkers op laag water? Alsof je alleen kan misschakelen als je kapot zit. Trouwens denk je dat ik nooit kapot heb gezeten tijdens die 600 bergkm's? Ik ben ook maar een simpel wielertoeristje hoor die tijdens de Marmotte boven op de Galibier zichzelf heeft moeten reanimeren... en nee zelfs daar heb ik niet misschakelt. En ik ben al helemaal geen fanatieke of ervaren cyclo-rijder, dus hou die veronderstellingen voor jezelf. ;)

Ik wilde enkel zeggen dat het allemaal zo'n vaart niet loopt met dat misschakelen, het eerste wat je doet als je boven op een helling aankomt is die ketting achteraan naar rechts smijten, en vervolgens 'm op het grote blad vooraan leggen.

Nu, dat jij oh zulk een probleem hebt met mijn post zegt meer over u dan over mij beste vriend. Je kan beter die zielige commentaar, die nog nietszeggender is dan mijn reactie, voor jezelf houden denk ik. ;)

Mvg

Gebruikersavatar
jakkel
Forum-lid
Berichten: 2260
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

Gebruikersavatar jakkel 12 dec 2008 08:33

ericpeters schreef:Zijn er trouwens nog grotere kransjes dan 29 te krijgen voor Campa 10s, eventueel van een ander merk? Ik ben nog aan het twijfelen of ik het op compact moet houden of toch naar triple voor de lange cyclo met de 4 cols, 34x29 moet wel gaan maar ik neem liever het zekere voor het onzekere. (Ik heb een long cage op mijn ene fiets en een medium op mijn andere)


Die kan je inderdaad nog krijgen, dien je wel fiks voor te betalen.
Ik geloof dat 'k een 22 euro betaald heb voor die 29. Weinig courante maat wisten ze me te zeggen. :rolleye:

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 12 dec 2008 08:49

Jakkel schreef:Ik wilde enkel zeggen dat het allemaal zo'n vaart niet loopt met dat misschakelen, het eerste wat je doet als je boven op een helling aankomt is die ketting achteraan naar rechts smijten, en vervolgens 'm op het grote blad vooraan leggen.
Niemand beweert dat de kans op misschakelen groot is. Die is inderdaad heel klein. Dus het heeft helemaal geen zin om het daarover te hebben.

Maar de gevolgen zijn zo groot... Waarmee het risico toch behoorlijk is (risico = kans x gevolg). Vandaar het advies, maar dat is aan jou duidelijk niet besteed...

Gebruikersavatar
jakkel
Forum-lid
Berichten: 2260
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

Gebruikersavatar jakkel 12 dec 2008 09:17

litespeed schreef:
Maar de gevolgen zijn zo groot... Waarmee het risico toch behoorlijk is (risico = kans x gevolg). Vandaar het advies, maar dat is aan jou duidelijk niet besteed...
Heb ik gezegd dat het een verkeerd of overbodig advies was misschien??Ik geef gewoon een aanvulling, een randopmerking aan dat advies, is dat nu echt zo moeilijk te vatten? Moet je daar nu echt zo moeilijk over doen?
Kruip over een uurtje ofzo eens op je fiets, en ga je wat afreageren, misschien kan je 't allemaal wat relativeren dan. ;)

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 12 dec 2008 09:30

Ok, ik geef het toe, jouw reacties vond ik dermate vermakelijk om daar nog eens op te reageren...(zonder wat af te doen aan de inhoud van mijn reactie overigens...) Excuses voor een ieder die het als storend ervaart!

rodion
Forum-lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 05 mar 2007 11:55

rodion 12 dec 2008 17:54

Als je met 39x27 niet boven komt, moet je gewon stoppen met fietsen.
L'enfer, c'est les autres

Gebruikersavatar
peterj
Forum-lid
Berichten: 1480
Lid geworden op: 06 apr 2006 01:19
Locatie: West Brabant

Gebruikersavatar peterj 12 dec 2008 19:01

Rodion schreef:Als je met 39x27 niet boven komt, moet je gewon stoppen met fietsen.


Hé patser er zijn ook mensen die voor hun lol een berg op willen fietsen hoor dus hou je domme opmerkingen voor je.
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.

Plaats reactie