Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Look keo pedalen: welke?

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4456
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 14 dec 2008 10:45

mcf1 schreef:
Foosho schreef:Met zwarte plaatjes moet je wel weten wat je doet.. bij verkeerde afstelling is 't een aanslag op je knieeen..

Ik denk dat grijs voor de average joe 't beste is.


ik denk persoonlijk dat rood het beste is voor de gemiddelde fietser. Pas als je weet hoe je plaatjes moeten staan(door ervaring) kies je grijs. Voor de zwarte kies je nooit, uitzonderingen daargelaten. Vind het ook zonde dat bij de Keo's standaard grijze plaatjes zitten!


Ik vind mijzelf absoluut geen uitzondering. De zwarte plaatjes geven je veel meer het gevoel dat je echt 1 bent met de fiets. Het is idd waar dat je je iets meer moet toeleggen op 't afstellen, maar ja als je dat eenmaal gedaan hebt, rijd je prima!

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 14 dec 2008 12:43

Hoi,

+1 Voor de Time RXS pedalen.
Gewoon beter design, je kan er ook mee gaan als het moet en ze zijn een stuk slijtvaster.

Ciao, ;
Snobisme is een dure hobby...

leon1
Forum-lid
Berichten: 2818
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 14 dec 2008 13:26

Slijtvast als in: de pedalen of de platen?

De platen slijten inderdaad snel! Nooit zo mee lopen, ik doe meteen de beschermkappen erop als ik afstap.
Ride bikes, not tanks!

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 14 dec 2008 13:57

Hoi,

Vooral de plaatjes maar ook de pedalen zelf.
Bovendien moet je de beschermkappen ook nog eens apart aanschaffen en meezeulen. Niet echt handig.
Ook qua onderhoud vind ik de Time pedalen een heel stuk makkelijker.
Zelf heb ik nog nooit een probleem gekend met de lagers, bij Look komt dit wel vrij vaak voor.

Ciao, ;)
Snobisme is een dure hobby...

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 14 dec 2008 16:28

-Divo- schreef:
Waarom heb je je zo vastgebeten in Look pedalen? , alsof er geen andere merken zijn. . .

Kijk bijv eens naar oa Time


Het kan best zijn dat Time nog beter is... ik heb ze nog niet geprobeerd.

Ik persoonlijk vind de Look Keo (Ik heb goedkope classics op mijn winterfiets en Carbon Chromo op mijn andere) Heel veel beter als alle andere wat ik geprobeerd heb.

Oude Look: kraakte en zwaar
Campa Kraakte
SPD - te klein drukpunt
SPD SL- Kraakte en onhandig gepiel met inklikken

Persoonlijk vind ik drukverdeling het belangrijkst, daarna hoe makkelijk kun je inklikken en daarna kraken. Dat moet alle drie goed zijn, als volgende het uiterlijk en als laatste het gewicht. Of ik meer kracht kan zetten als de voet korter op de as zit... ik weet het niet dus misschien is dat wel belangrijk.

Tussen de goedkope Keo classic en de iets duurdere Carbon kan ik (behalve op de weegschaal en kleur) geen enkel verschil bemerken.

De plaatjes slijten wel redelijk snel maar ik voor die prijs lig ik daar niet van wakker. Het lopen is ook minder dan bij SPD-SL maar daar heb ik ze niet voor gekocht.
Afbeelding

dijlespurter
Forum-lid
Berichten: 345
Lid geworden op: 29 jun 2006 22:21

dijlespurter 14 dec 2008 16:56

Toeval wil nu dat in het te koop topic er look keo carbon's te koop staan.
Waar moet ik naar kijken als ik deze evt. zou kopen?
25 euro excl verzendkosten lijkt me best te doen.

frankw
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 15 mar 2008 00:31

frankw 14 dec 2008 18:22

mcf1 schreef:ik denk persoonlijk dat rood het beste is voor de gemiddelde fietser. Pas als je weet hoe je plaatjes moeten staan(door ervaring) kies je grijs. Voor de zwarte kies je nooit, uitzonderingen daargelaten. Vind het ook zonde dat bij de Keo's standaard grijze plaatjes zitten!


Even onderhandelen met de verkoper en je krijgt er zo een andere kleur bij... En ik voel me toch echt geen uitzondering maar ik rijd wel met zwart, kwestie van goed afstellen. Dan ben je één met de fiets maar iedereen heeft zijn voorkeur. Met andere sporten wil ik ook één met het materieel zijn (skiën bijvoorbeeld, keiharde schoenen en bindingen!)

-divo-
Forum-lid
Berichten: 764
Lid geworden op: 25 jul 2008 17:35

-divo- 15 dec 2008 01:14

Ik denk dat een aantal dingen belangrijk zijn:

- De koper klaagt over een peesonsteking en heeft pijnklachten
- De koper klaagt over kraken bij tal van andere pedalen


Zeker gezien de klachten zou ik goed bekijken welke pedalen nu echt de beste zijn individueel gezien.

Dat anderen zwarte Look plaatjes gebruiken is geheel irrelevant voor de topicopener. Die is gezien zijn klachten echt niet gebaat bij die plaatjes.



Als je klaagt over krakende pedalen dan zou ik ook zeker geen tweedehands pedalen aanschaffen. Jammer overigens dat je geen exacte types noemt bij de gebruikte pedalen die gingen kraken. Je kunt er zo niets over zeggen. Behalve dan dat Look zeker niet minder kraakt in de regel, maar juist vaker dan gemiddeld.

Contactoppervlak is iets waar je lang over kunt discussieren. De zool van de schoen moet echter zorgen voor de juiste spreiding van krachten.

Persoonlijk heb ik onder normale omstandigheden mijn schoenen behoorlijk los.
Rijd veel relaxter en minder dwingend. Eén zijn met de fiets behaal je tenslotte uit je totale houding en niet zomaar alleen uit strak zittende totaal gefixeerde schoenen.

(Zwabberende schoenen is geheel wat anders)

Pedalen en schoenen zijn naar mijn idee één van de belangrijkste componenten van een racefiets. Je moet nl je krachten overbrengen op dat punt. Dat die componenten dan zo goed mogelijk bij jouw persoon en individuele wensen passen is essentieel.

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 15 dec 2008 02:42

dijlespurter schreef:Toeval wil nu dat in het te koop topic er look keo carbon's te koop staan.
Waar moet ik naar kijken als ik deze evt. zou kopen?
25 euro excl verzendkosten lijkt me best te doen.


Hoi,

Wil je er een seizoen mee rijden dan doe je maar.
Je zal naast je initieele investering van 25 euro al snel net zo veel aan schoenplaatjes uitgegeven hebben en en dit na 3 maanden gebruik.
Als je geluk hebt zit er geen speling op de lagers (met respect voor de verkoper) maar ik kan je (gezien je gebruik) garanderen dat het binnen de kortste keren wel zo zal zijn.

M.a.w. ik geef je nog liever mijn oude Impacts cadeau dan dat ik je zie sukkelen met die Look klompen....Meen ik, echt. :p (Zie het als een verdoken vorm van sponsoring)

Ciao, ;)


P.S. Je Neutrons doen het verbuffend goed na revisie.....
Snobisme is een dure hobby...

Gebruikersavatar
edwin01
Forum-lid
Berichten: 1777
Lid geworden op: 25 mei 2006 17:02

Gebruikersavatar edwin01 15 dec 2008 11:01

@ fdegrove: tsja, wat zal ik zeggen? Ik rij al 4 seizoenen met Look Keo Carbons op twee fietsen. Nooit problemen mee gehad, geen lagerspeling, geen slijtende pedaalkooi, helemaal niets... 1x per jaar een nieuw setje (grijze) plaatjes onder mijn schoenen, likje vet in de lagertjes en that's it! Wat mij betreft gewoon prima pedalen!

pepino
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 13 sep 2007 12:07

pepino 15 dec 2008 11:15

Ik vind niet dat we moeten zeuren over het feit dat de body's van de pedalen slijten. Moest je weten hoeveel omwentelingen je doet met die pedalen als je bijvoorbeeld 10000km/jaar fietst...
Profs verslijten misschien 3 à 4 paar pedalen op een jaar. Als je niet fietst kan er niks slijten. Heb het al vaak opgemerkt. Als we banden moeten wisselen reageren we niet, is normaal dat ze slijten. Maar o wee als die pedalen stuk gaan of slijtage vertonen...
By the way, ik rij ook met Kéo en ben er super tevreden over. Over de oude Look pedalen was ik minder te spreken. Ben dan enkele jaren overgeschakeld naar Time Impact. Nu een tevreden Look Kéo carbon gebruiker!

Plaats reactie