lichte set wielen op http://www.superlight-bikeparts.de/
ik zat op de site http://www.superlight-bikeparts.de/
de te kijken en kwam daar op de volgende set wielen
Laufradsatz Criterium Light, Aluminiumfelgen, 1.280 Gramm
voor 289,-
Die wichtigsten Daten im Überblick:
Gewicht: 1.280 Gramm
Freilauf: Campagnolo oder Shimano
Empfehlung zum Fahrergewicht: Bis 75 Kilogramm
(darüber den gleichen Laufradsatz mit 24/28 Speichen wählen)
Farbe: Schwarz
Speichen: Vorne: 20 Sapim Laser Schwarz, radial
Hinten: 24 Sapim Laser Schwarz, 2-fach gekreuzt
Nippel: Sapim Alu Nippel
Auf Wunsch in den Farben rot, grün, blau, gold gegen 8,-- Euro Aufpreis.
Reifentyp Drahtreifen (Clincher)
Lagerung: Vorne: 2 Industriekugellager
Hinten: 4 Industriekugellager
Besonderheiten: Naben sind ohne Werkzeug zerlegbar
Ausstattung: Lieferung mit Schnellspannern
Einbaubreite: Vorne: 100 mm
Hinten: 130 mm
zou dit iets zijn
en zouden jullie het aan durven om dit e bestellen
de te kijken en kwam daar op de volgende set wielen
Laufradsatz Criterium Light, Aluminiumfelgen, 1.280 Gramm
voor 289,-
Die wichtigsten Daten im Überblick:
Gewicht: 1.280 Gramm
Freilauf: Campagnolo oder Shimano
Empfehlung zum Fahrergewicht: Bis 75 Kilogramm
(darüber den gleichen Laufradsatz mit 24/28 Speichen wählen)
Farbe: Schwarz
Speichen: Vorne: 20 Sapim Laser Schwarz, radial
Hinten: 24 Sapim Laser Schwarz, 2-fach gekreuzt
Nippel: Sapim Alu Nippel
Auf Wunsch in den Farben rot, grün, blau, gold gegen 8,-- Euro Aufpreis.
Reifentyp Drahtreifen (Clincher)
Lagerung: Vorne: 2 Industriekugellager
Hinten: 4 Industriekugellager
Besonderheiten: Naben sind ohne Werkzeug zerlegbar
Ausstattung: Lieferung mit Schnellspannern
Einbaubreite: Vorne: 100 mm
Hinten: 130 mm
zou dit iets zijn
en zouden jullie het aan durven om dit e bestellen
als jij zelf <70kg weegt en alleen op droge dagen op een vlakke rechtdoor rijdt denk ik dat het misschien wel iets is voor een jaar zonder te remmen.
de wielen zijn doorgaans niet stijf, en de velg dusdanig dun dat remmen maar beter tot het minimum beperkt kan worden. De naven zijn meestal zo dat ze zeer gevoelig zijn, in de vorm van slechte afdichtingen en kleine lagers.
Ik zou er niet aan beginnen
de wielen zijn doorgaans niet stijf, en de velg dusdanig dun dat remmen maar beter tot het minimum beperkt kan worden. De naven zijn meestal zo dat ze zeer gevoelig zijn, in de vorm van slechte afdichtingen en kleine lagers.
Ik zou er niet aan beginnen
Scepticus schreef:Ik denk dat Keith Bontrager's befaamde uitspraak ook voor deze wieltjes geldt.
Inderdaad, goh die gozer heeft het toch wel gemaakt met zijn uitspraak he: voor hen die niet zo historisch of op de hoogte zijn:
Keith Bontrager once said something along the lines of "Light, strong, cheap: pick two and build it".
je kan ze ook met bijvoorbeeld 28-32 spaken bestellen, dan heb je qua spaken toch al een stevige set, en de naven zijn ook goed hoor, ik rijdt er zelf mee, ik heb de hogere velgen, die van 31mm, en daar ben ik toch heel tevreden over.
Maar om op het platte te rijden, zou ik toch ook die iets hogere velgen pakken.
Maar om op het platte te rijden, zou ik toch ook die iets hogere velgen pakken.
harmm schreef:"Maar om op het platte te rijden, zou ik toch ook die iets hogere velgen pakken"
wat bedoel je hiermee columbus
Hogere velgen zijn over het algemeen aero dynamischer, hier heb je op het vlakke baat bij. In de bergen is gewicht belangrijker dan aerodynamica en zullen lagere velgen een logischere keuze zijn.
Inderdaad Joseban,
en van dat gewicht dat dat niet zou kloppen, is niet waar denk ik. Ik heb zelf een set van dat merk, het opgegeven gewicht was 1440gram (30mm velgen, zelfde naven, cx-rayspaken) en mijn weegschaal gaf 1430 gram aan.
en van dat gewicht dat dat niet zou kloppen, is niet waar denk ik. Ik heb zelf een set van dat merk, het opgegeven gewicht was 1440gram (30mm velgen, zelfde naven, cx-rayspaken) en mijn weegschaal gaf 1430 gram aan.