Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

fsa headset vastzetten

jona91
Forum-lid

jona91 25 dec 2008 21:20

hej, ik heb mijn stuur wat lager gezet gisteren, maar vond dat het er toch niet zo goed uit zag: als ik gewoon aan de bovenste spacers draaide met mn vuist, draaide de headset mee los. ik bener nochtans vrij zeker van dat ik ze vast genoeg heb aangedraaid.
Het gaat om een fsa headset(ik weet het type niet, ze is wel van alu), met een carbon vorkpijp waarin vanboven een dun ijzeren 'lapje' zit om de pijp vanbinnen te beschermen wrs. het stuk dat je in de pijp laat zakken bestaat uit 'taart-kwartjes' die uit elkaar geduwd worden als je ze aandraait, geen stervorm die je erin klopt dus.

jona91
Forum-lid

jona91 27 dec 2008 11:35

zijn jullie nog steeds kerst aant vieren?
ik heb er gisteren mee gereden en er was geen probleem, maar ik vindt het toch maar raar. De vijs die je moet vastdraaien zit trouwens 3 cm ofzo onder de bovenste cap

mackersv2.0
Moderator

mackersv2.0 27 dec 2008 13:37

Ja, maar je hebt er twee die je moet aandraaien.
De bout die jij bedoelt gebruik je om de expander in de vorkbuis vast te zetten.
Dan gebruik je de grotere, in de topcap, om het geheel op spanning te brengen.
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.

jsparie
Forum-lid

jsparie 27 dec 2008 14:22

Weet niet zeker of ik je goed begrijp, maar als je een spacer onder je stuurpen met de hand kan verdraaien dan lijkt het erop dat je de bout in de topcap toch wat vaster had kunnen draaien. Eerst de stuurpen weer los, dan de bout in de topcap iets vaster en dan de stuurpen weer vast. Wel controleren of je stuur nog vrij kan draaien. Voel je echter in de huidige situatie gaan seling op je balhoofd, dan zal het allemaal wel meevallen. Alleen kans dat het met droger zonniger weer wat gaat kraken tussen spacers en stuurpen. Grote kans eigenlijk. Dus wellicht toch iets vaster zetten.

jona91
Forum-lid

jona91 27 dec 2008 15:20

merci ik heb de topcap vastgedraaid, met een iets grotere sleutel.

en nee het ging om de spacers boven de stuurpen;)
jona

jsparie
Forum-lid

jsparie 28 dec 2008 01:14

Dan maakt het eigenlijk niet zoveel uit. Als het balhoofd goed afgesteld is en de stuurpen vast gedraaid, dan maken die spacers boven de stuurpen niet veel meer uit. Zeker niets om je zorgen over te maken.

Plaats reactie