Alles over vakanties op én met de fiets

shimano fietschallenge 2009

Gebruikersavatar
Arjan
Forum-lid
Berichten: 770
Lid geworden op: 09 apr 2004 19:55

Gebruikersavatar Arjan 06 mei 2009 21:25

Zal wel aan mij liggen maar een aantal gegevens kan ik op de site van de SFC niet vinden.
In de uitslagen staat bij een ieder goud, zilver of brons vermeld maar wat waren nu de limieten?
Hoeveel hoogtemeters zaten er nu in de route?

inkiepinkie
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 03 feb 2006 15:40
Locatie: Dordrecht

inkiepinkie 06 mei 2009 21:56

Ik heb 2400 hoogtemeters geregistreerd op de 150km cyclo.
En ook ik vraag me af wat de limieten waren...

heuvelrug
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 jun 2005 16:36

heuvelrug 06 mei 2009 22:54

[quote="Arjan"] Hoeveel hoogtemeters zaten er nu in de route?
[/quote]

volgens GPS 1500 Hm op de 101 km en 2500 Hm op de 151 km

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 07 mei 2009 16:29

[quote="Arjan"]Zal wel aan mij liggen maar een aantal gegevens kan ik op de site van de SFC niet vinden.
In de uitslagen staat bij een ieder goud, zilver of brons vermeld maar wat waren nu de limieten?
Hoeveel hoogtemeters zaten er nu in de route?
[/quote]

Ligt niet aan jou hoor. Die website is sowieso een draak trouwens. Traag, niet informatief, slecht bijgehouden, irritant filmpje (met dito muziekje), etc. Argh.

darule
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 feb 2009 13:00

darule 08 mei 2009 20:14

Niet zo veel positieve geluiden, voor mij toch wel vreemd want met de toertocht 100 KM is alles perfect verlopen.

Ik vond het parcours schitterend, ik heb de 100 KM als zwaarder ervaren dan de 150 KM Amstel Gold toertocht. Veel steile klimmetjes en bijna nooit vlak.

Bevoorrading was erg goed, lekker wat gegeten en bidons goed bij kunnen vullen. Waren nog wel even verkeerd gereden omdat een belg een bordje had omgedraaid. Maar goed, dat is de organisatie niet aan te rekenen!

Hulde, ik ga zeker vaker in deze streek rijden!

wilbaselmans
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2009 21:52

wilbaselmans 08 mei 2009 22:47

Dit jaar voor de eerste keer meegedaan aan de SFC. Op zaterdag de 60km mtb gereden. Erg mooi parcours, goede verzorging en goed weer. Het grote minpunt voor mij de uitpijling. Erg slecht. Bij veel mtb toertochten die wij rijden en zelf ook organiseren hangen we 2 pijlen voor een bocht en daarna nog 1 bevestigings pijl. Bij deze wedstrijd (gezamelijke start en tijdregistratie is voor mij een wedstrijd) hing 1 pijl per bocht en bij veel rechtdoor punten helemaal niets. Twee keer met verschillende mensen fout gereden. Iedereen klaagde erover. Op zondag de 150 cyclo gereden. Uitpijling was gelijk aan de dag ervoor maar op de racefiets heb je dan ook vaak net iets meer tijd om te kijken waar je heen moet. Ik zelf gelukkig dus niet fout gereden maar van verschillende mensen gehoord (met name in Vijlen) die wel extra kilometers hebben gemaakt. En toch is dit erg makkelijk op te lossen gewoon twee keer zoveel pijlen hangen. Naar mijn mening mag je dat toch wel verwachten voor dit inschrijfgeld. Voor de rest een leuk weekend gehad.
Wil Baselmans

pjotr
Forum-lid
Berichten: 947
Lid geworden op: 19 aug 2005 21:54

pjotr 09 mei 2009 14:59

Limieten Cyclo:
Goud:100-115% van de tid van dewinnaar
Zilver: Tussen 115% -130% van de tijd van de winnaar
Brons:130% en meer van de tijd van de winnaar

Anti-Spacers!

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12472
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 09 mei 2009 21:48

Ze moeten in NL eens gaan kijken bij belgische (mtb) cyclo's bij een hoop is de route echt heel goed uitgezet.

Pijl voor de bocht, erna en kruizen op de verkeerde paden en wit of gele verf op de grond

amateurke
Forum-lid
Berichten: 671
Lid geworden op: 10 jan 2007 13:16

amateurke 11 mei 2009 00:21

@wasbeer2006
N.m.m. is dat onzin. Ik heb zowel in Belgie als Nederland toertochten gereden en zowel in Belgie als Nederland zijn goede en ook slechte voorbeelden aan te geven. Kan niet spreken over de uitpijling op zondag maar op zaterdag was daar zeker niets mis mee (toen ik over het parcours reed).
http://www.passion4bike-guido.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

geer
Forum-lid
Berichten: 1064
Lid geworden op: 21 dec 2005 16:29

geer 11 mei 2009 16:10

Helaas niet mee gadaan. Ik had een heel erg laag startnummer, en als ik van te voren wist dat Lars mee zou doen, was ik wel op komen dagen :-) Ik heb echter voor het Criterium in Stokkum gekozen. Achteraf een slechte keuze...maar ja; achteraf kijk je een koe in z'n...

Twee jaar geleden stond ik bij de SFC langs de weg met een gebroken ketting, zonder missing link op zak! Ik heb moeten liften naar Vaals. Gelukkig was er na twee uur proberen een aardige belgische meneer die me bij mijn auto heeft afgezet! Ik vind de organisatie van de SFC te veel onder de maat. Zonder voldoende verkeersregelaars gevaarlijk en cyclo onwaardig. Het is wat mij betreft een (niet zo heel goed georganiseerde) toertocht. De uitslag is gebakken lucht!

Gebruikersavatar
magoo
Forum-lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 29 nov 2006 14:52

Gebruikersavatar magoo 11 mei 2009 18:04

Beetje vreemd om een slechte ervaring van twee jaar geleden dan maar meteen als mening voor de organisatie in zijn algemeenheid te verkondigen Geer. Ik kan me voorstellen dat er wel wat verbeterpunten zijn voor de SFC, ik lees immers genoeg commentaar in dit topic, maar daar zal toch ook wel aan gewerkt worden denk ik. Dus m.i. kan je niet stellen dat de SFC sklecht geoprganiseerd is als je tweejaar geleden voor het laatst heb meegedaan.
Ik heb overigens helemaal geen mening over de SFc want heb nog nooit meegedaan. Maar om dan maar met de wolven in het bos te gaan meehuilen gaat me een beetje te ver.
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT

geer
Forum-lid
Berichten: 1064
Lid geworden op: 21 dec 2005 16:29

geer 11 mei 2009 19:05

@ Magoo

Het was een voorbeeld van twee jaar geleden. Ik heb vorig jaar ook mee gedaan. Toen was mijn ervaring al niet veel beter (alleen toen geen kettingbreuk). Daarnaast kan ik vergelijken met overige Cyclo's en durf ik te zeggen dat ik wel een mening mag hebben.

Veiligheid en gevoel van veiligheid gaan wat mij betreft boven alles. Als je tijdens de SFC niet in de eerste groep zit, dan merk je niet veel van het cyclo rijden gevoel. Zou het een toertocht zijn, dan prima! Basta....ik val in herhaling.


Plaats reactie