Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

scheur of enkel lakschade ?

BonoCross
Forum-lid

BonoCross 28 jan 2009 19:43

Ik heb exact hetzelfde probleem als jij. 2 soort van lakscheurtjes in de witte lak rond het bracket van mijn Stevens SCF1. Ik rijd er nu al een jaar mee aangezien ik het frame tweede hands heb gekocht (en mijn garantie zo vervalt). Eerlijk gezegd heb ik ook nooit gedacht dat het ernstige scheurtjes zouden zijn. De scheurtjes zijn het afgelopen jaar in elk geval niet groter of dikker geworden (toch zeker 30 koersen mee gereden) en de rijeigenschappen zijn nog steeds hetzelfde als voorheen.
Canyon Ultimate CF SL 2016

lyot
Forum-lid

lyot 28 jan 2009 21:39

tja, ik ga eens horen wat ze zeggen in Heerlen nu vrijdag. Als ze hem moeten kapotzagen om te kunnen zien of het een scheur in het carbon is, dan moet ik wel zeker zijn dat ik een nieuwe ga krijgen. Als ze me die garantie niet kunnen geven, dan heb ik wel een probleem. Ik weet eigenlijk niet wat de standaarprocedure daar is. Als het een scheur in de lak is en dat valt niet onder garantie dan sta ik daar zonder kader.

foosho
Forum-lid

foosho 29 jan 2009 01:03

't Zal wel met x-ray achtige technieken of door een getraind iemand onderzocht worden, ze hoeven hem echt niet door te zagen hoor.. :)

lyot
Forum-lid

lyot 10 feb 2009 19:17

vandaag een antwoord gekregen van de mannen van Koblenz : garantiegeval ! Een klein probleempje : er zijn geen witte Team frames uit 2008 meer voorhanden. Wel in elke andere kleur, als ik dat wil. Spijtige zaak natuurlijk. Ik heb ook eens geinformeerd wat een witte 2009 editie moet kosten aan extra opleg. Dat bleek 340euro te zijn. Nu twijfel ik wat ik moet doen. Is er een verschil tussen het Ultimate CF 2008 en 2009 frame,buiten de kleursetting natuurlijk ?

timvis
Forum-lid

timvis 10 feb 2009 19:32

gewoon claimen dat ze je een witte 2009 krijgt
het is toch niet jouw schuld dat hij stuk is?

heb zelf een paar jaar geleden een nieuw janjanssen paris-nice frame gekregen van 2007, terwijl ik een 2006 had. Hier had de fietsenmaker zijn gereedschap op laten vallen:(

in ieder geval succes! hopelijk kom je eruit met je dealer!

longue
Forum-lid

longue 10 feb 2009 19:37

Goed voor jou dat het een garantiegeval is! Maar ik ben toch een beetje verrast dat je moet bijleggen voor een 2009 frame. Jij kan er toch niets aan doen dan je frame is gebarsten?! Mijn frame is ook binnen voor een scheurtje, hetzelfde frame als jij hebt.
Een 2009 frame is iets anders gelakt, aan de vork is er zwarte strook aan de binnenkant. Maar ik weet niet of er nog andere verschillen zijn...

wili-ier67
Forum-lid

wili-ier67 10 feb 2009 21:07

Belachelijk voorstel zeg ! Ik had een frame met een lakprobleem (een Wilier Mortirolo uit 2008). Ik mocht van Veltec een 2009 Wilier Mortirolo frame uitzoeken en de kleurstelling maakte niet uit. Ik heb toen zelf gekozen voor een Wilier Izoard frame uit 2009 en daar moest ik inderdaad iets voor bijbetalen maar mede dankzij mijn fm (die de BTW betaalde)kwam ik ruim beneden de 300,- Euro. Als het om een garantie geval gaat moeten ze jou hetzelfde frame leveren uit 2008 of (meest gebruikelijk) een nieuw frame uit 2009 ! Wat vind je fm van deze kwestie ? Slaat toch nergens op ? Volgens mij hoogst ongebruikelijk. En anders laat je je fm het probleem "oplossen" je hebt de fiets tenslotte van hem gekocht en is hij dus aansprakelijk. Het moet niet gekker worden............
Wilier Izoard 2009

jagen als de brandweer !

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 10 feb 2009 21:35

Welke FM? Canyon levert rechtstreeks aan de consument, dus er zit geen FM tussen.

Het is bij veel merken gebruikelijk dat als je in garantie een nieuwer model frame krijgt je daar iets voor moet toe leggen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

dretheman
Forum-lid

dretheman 10 feb 2009 21:36

Ik had september 2007 een overjarig LOOK-frame gekocht bij Salden
en zelf opgebouwd.Dit bleek 2 maanden later gescheurd te zijn onder aan
de bracket. Terug naar Salden en die hebben het opgestuurd naar de fabriek.
Kreeg eind februari 2008 bericht dat ik een nieuw frame op kon komen halen.
Had zo lang geduurd omdat de importeur was veranderd.
Had mijn frame gekocht voor €1100,- en kreeg een nieuw 555-frame van
€ 1500,- zonder bijbetaling !
Dus volgens mij moet dit gewoon netjes opgelost kunnen worden.
Ik was en ben in ieder geval nog steeds uiterst tevreden.

Succes met je probleem!
dre the man

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 10 feb 2009 21:42

Bijbetalen is in dit geval imho. absoluut redelijk aangezien hetzelfde frame niet meer in produktie is. Canyon is enkel verplicht een oplossing te bieden en dat kan overlakken zijn (da's absoluut minder) of een nieuw gelijkwaardig frame desnoods in een andere kleur leveren (en die kunnen ze bieden).
Dat ze toch een witte van de nieuwe lichting willen leveren tegen een geringe meerprijs is meer dan redelijk (zeker gezien het feit dat er nieuw voor gebruikt wordt geboden en ts er strikt genomen op vooruit gaat).

En wat Willier betreft, heb één keer gezien dat er weliswaar een "nieuw" frame werd aangeboden (le Roi) maar dit had voorheen een ander kleur gehad en betrof naar alle waarschijnlijkheid een overgespoten frame dat eerder al met lakproblemen naar Italië was gestuurd (je kreeg dus een ouder garantiegeval terug).

Gewoon een nette oplossing, je hebt keuze en zo erg is een zwarte of rode CF nu ook weer niet.

Tenslotte, als je erop staat dat je weer een witte CF wilt zou ik gewoon volhouden. Spuiten ze gewoon je oude frame over, duurt alleen wat langer.

lyot
Forum-lid

lyot 10 feb 2009 22:11

:) Nette analyse Sharkman. Ik had gehoopt op ietsje minder opleg dan 349euro. Maar op zich vind ik het principe van opleg niet zo heel vreemd, gelet op het feit dat ze me toch een 2008 frame kunnen leveren (zij het in andere kleurstelling). Uiteindelijk is het inderdaad een lakprobleem en hadden ze evengoed 'herspuiten' kunnen voorstellen, wat inderdaad minder is.

Ik ben nu aan het twijfelen of ik nu voor zwart dan wel wit moet gaan; Heb er niet zo heel veel vertrouwen in dat het lakprobleem bij de witte 2009 kaders opgelost is. Bovendien wegen ze toch ook enkele tientallen grammen zwaarder, wat ik op het ogenblik van aankoop destijds niet wist. En na 3 maanden was er toch ook de vaststelling dat een wit frame inderdaad wel heel vlug vuil wordt. Dus ik hel over naar een zwart frame en dan misschien wel de 2009 versie, al vrees ik wel de wachttijden, waardoor het nog wel heel even (te lang?) zou kunnen duren vooraleer ze kunnen leveren.

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 11 feb 2009 18:31

Ik vrees inderdaad dat canyon gezien de verkopen van afgelopen jaar weleens heel weinig zwarte kan hebben besteld.
Als je kunt leven met de (zijdeglans) zwarte kleur zou ik daarvoor gaan. Bij beide voorgaande versies scheurde de witte lak redelijk snel en ik zie niet in dat dit met de nieuwe versie beter zal zijn.

Plaats reactie