Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Fiets februari

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 12 feb 2009 19:26

[quote="Frigo"][quote="Foosho"]Ik vind de letters op de voorkant cheap overkomen, om ook even iets over de opmaak te zeggen[/quote]
Dat was doelbewust (zie eerdere posts) om de losse verkoop te stimuleren, dan heb je niet in de gaten dat het tijdschrift per ingang van laatste nummer juist duurder is geworden :D[/quote]
Ow, niet gezien (nog steeds niet eigenlijk, maar ik geloof je meteen ;)).

Ik vind iig dat een duurder blad er ook duurder uit moet zien. Als ik bereid moet zijn wat meer te betalen dan wil ik dat ook zien in (oa) een profi opmaak van de voorkant. Ook vreemd dat er een duurder ogende lumback is gekomen icm een goedkoop ogende voorkant, tegenstrijdige keuze imo.

frigo
Forum-lid
Berichten: 802
Lid geworden op: 18 aug 2008 17:08

frigo 12 feb 2009 21:29

[quote="pleegzusterbloe"]jeetje, ik ben helemaal onder de indruk van de soms diepgaand onderbouwde technische discussies in dit topic. Ik zou graag als grafisch onbenul ook mijn mening willen geven, en dat is dat ik Fiets nog altijd een leuk blad vind, dat mij nog steeds weet te boeien ondanks dat ik het al jaren lees. Ik ben als Vintage-rijder uiterst nieuwsgierig naar het volgende nummer, en hoop maar dat het over ECHT oude fietsen gaat....

Wat betreft de voorkeur voor veel/ weinig reisverhalen en veel/ weinig fietsentesten: Ik heb zowel het budget niet voor een reis naar New York als voor het nieuwste model carbon fiets van tig-duizend euro. Dat maakt er over lezen echter niet minder leuk...[/quote]

Ja sorry, mea culpa! Ik ben het ook met je eens, de inhoud spreekt mij ook nog steeds aan; ik lig iedere maand op de deurmat te wachten totdat mijn lijfblad weer door de brievenbus valt.

En i.d.d. lezen over dure fietsen die je niet kunt betalen is leuk! Daar zouden ze van mij er ook beslist veel meer van in mogen zetten, met grote spetterende foto's graag! Net als in autoblaadjes; daarin lees je ook liever over de nieuwste Ferrari of Aston Martin dan over de nieuwe Opel Astra of Renault Twingo...
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!

Gebruikersavatar
Rodrick
Forum-lid
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 mar 2007 12:01

Gebruikersavatar Rodrick 13 feb 2009 13:03

Frigo: in het freeswit zit 'm nu net het probleem.

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2328
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 13 feb 2009 14:16

[quote="Seger"][quote="Buzz"]Voor mij in ieder geval reden om (na dik 10 jaar) m'n abonnement op te zeggen.[/quote]
Is dat niet wat overdreven? Dit is het eerste exemplaar in deze layout. Zoals Rodrick al aangeeft is het in nummer 4 aangepast en zo zullen ze heus wel leren van onze kritieken. Ik zie het nog even aan.[/quote]
[quote="Frigo"]Dat lijkt mij i.d.d. ook beetje kort door de bocht (om in fietstermen te blijven) Buzz...[/quote]
Dat het gebrek aan rugwit in het aprilnummer hersteld wordt, is natuurlijk mooi. Maar dat maakt voor de vouwbaarheid van het blad niets uit. Een stijve rug is gewoon ruk. Zoals eerder gemeld, lees ik een tijdschrift — altijd dubbelgevouwen — languit op de bank, in bed, in bad, op het strand, in de trein, etc. En ja, een rechte rug is niet soepel, die blijft telkens halsstarrig zijn eigen positie zoeken.

Wordt binnenkort ook een vette sticker op m'n brievenbus geplakt: “No lumbacks allowed!” :D

Gebruikersavatar
Rodrick
Forum-lid
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 mar 2007 12:01

Gebruikersavatar Rodrick 13 feb 2009 15:44

Sorry hoor, Buzz, je mag natuurlijk zelf kiezen wat je met het abonnement op Fiets doet. Maar ik heb gisteren met alle gelumbackte bladen van deze uitgeverij lekker op de bank geexperimenteerd en dat dubbelgevouwen lezen ging me prima af. Komt dat door mijn bank of ben ik gewoon handig? :-)

frigo
Forum-lid
Berichten: 802
Lid geworden op: 18 aug 2008 17:08

frigo 13 feb 2009 15:53

[quote="Rodrick"]Frigo: in het freeswit zit 'm nu net het probleem.[/quote]

Dat dacht ik al. Moet de drukkerij bij het op inslag zetten, toch gewoon tussen de pagina's kunnen 'monteren' aan de rugzijde. Dan gaat het niet ten koste van je netto paginaformaat en hou je meer rugwit over...?

Andere optie is om het rugwit aan te passen in het stramien van de basispagina's (neem aan dat jullie opmaken in InDesign?), loopt de rest van zelf mee. Heb je iets minder zijwit aan de afsneezijde, m.i. veel minder storend...
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2328
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 13 feb 2009 16:31

[quote="Rodrick"]Sorry hoor, Buzz, je mag natuurlijk zelf kiezen wat je met het abonnement op Fiets doet. Maar ik heb gisteren met alle gelumbackte bladen van deze uitgeverij lekker op de bank geexperimenteerd en dat dubbelgevouwen lezen ging me prima af. Komt dat door mijn bank of ben ik gewoon handig? :-)[/quote]
Zo'n bank wil ik ook!

Ben jij trouwens ook zo handig dat je uit de lijst met op te zeggen magazines de ontbrekende Fiets kunt kiezen? :))

Gebruikersavatar
Edwin
Admin
Berichten: 1499
Lid geworden op: 09 okt 2006 18:11

Gebruikersavatar Edwin 13 feb 2009 17:27

Die staat er toch gewoon tussen?!
Afbeelding

Ik denk dat ie op ip-adres filtert en hem alleen bij jou niet toont omdat je het nog even een maandje aan moet kijken ;)
Gekheid natuurlijk, we leven in een vrij land.
Probeer het nog eens, misschien met een andere browser?
Afbeelding | Afbeelding

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2328
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 13 feb 2009 18:40

[quote="Freerider"]Die staat er toch gewoon tussen?!
Afbeelding

Ik denk dat ie op ip-adres filtert en hem alleen bij jou niet toont omdat je het nog even een maandje aan moet kijken ;)
Gekheid natuurlijk, we leven in een vrij land.
Probeer het nog eens, misschien met een andere browser?[/quote]
Aha, grappig dat Fiets momenteel in de opzeg-lijst geplugd is. Vier dagen geleden nog niet, hetgeen ik naar de Fiets-klantenservice gemaild had, inclusief het betreffende screenshot (ook te zien op pagina 3...). Tot op heden geen antwoord mogen ontvangen, maar gelukkig is het inmiddels wel gehonoreerd. Merci.

pepino
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 13 sep 2007 12:07

pepino 19 feb 2009 21:21

Ik ben een fervent lezer van het blad en weet goed dat verandering steeds wennen is. Als ik eerlijk ben dan vond ik het nieuwe blad iets minder aantrekkelijk en een beetje te onduidelijk. Heb ik het mis voor als ik denk dat er meer reclame en advertenties geplaatst werden? We kijken wel uit naar het volgende nummer en misschien zijn we tegen dan al meer gewend geraakt aan de nieuwe stijl...

kamerplant
Forum-lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 15 feb 2009 21:08

kamerplant 20 feb 2009 10:19

ik ben normaal gesproken wel in voor nieuwe dingen.
ik vind zoals die er nu uit ziet wel prima eigenlijk.

ik ben vooral gek op mooie onderdelen,daar zie ik graag meer van.
Colnago Olympic Master lovert.

heb dr zin in!.

rembem
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 jan 2008 17:17

rembem 08 apr 2009 15:54

Net drie nieuwe nummers gevonden nadat ik een tijdje niet in Nederland ben geweest. Vandaar deze late reactie.

Heel goed dat de redactie het blad zo nu en dan vernieuwt. Inhoud en lay-out vind ik prima, maar ik stoor me ook enorm aan de lumback. Het blaadje dubbelgevouwen wegleggen zodat je later weer kunt doorlezen gaat nu hopeloos. Ook is het moeizaam om het blad met met een hand vast te houden - bijvoorbeeld in de trein - en zo een pagina te lezen zonder de hele tijd te moeten drukken om het blad dubbelgevouwen te laten. Het leesplezier is er flink door gedaald.
Ik hoop van harte dat dit besluit terug gedraaid kan worden en we ons geniete blaadje weer mooi kunnen omvouwen.



Plaats reactie