Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Mountainbike Marathons

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12639
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 17 feb 2009 19:42

Ik rijd zo'n vier tot zes marathons per jaar

Shimano fietschallenge (als je dat een marathon nooit)
Ardennes trophy (op tweede pinksterdag, echt een top parcours)
Houffa Marathon (Altijd druk en mooi parcours)
BB Challenge (dan ga ik echt voor een toptijd op de 70km)

Daarnaats meestal nog een of twee als ik tijd heb, meestal Ardennen.

Daarnaast met de hemelvaart altijd een weekje biken, dit jaat weer het Harz gebergte in duitsland plaats braunlage, echt een top locatie, niet super technisch maar heerlijk om lekker een weekje te rijden.

Over de technische moeilijkheid, shimano fietschallenge is goed te doen BB challenge ook. Houffa gaat, niet echt lastig.
De ardennes trophy is wat lastiger, daar zitten wat linke passages in.

perik
Forum-lid
Berichten: 2998
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 17 feb 2009 22:08

Ik heb me zojuist ingeschreven voor Sorpetal. Leuk om eens zoiets te proberen! Nu de 70km van Eerbeek en de forumrit in maart maar eens aangrijpen om nog wat mtb trainingskilometers op te doen ;)

seger
Forum-lid
Berichten: 887
Lid geworden op: 08 apr 2007 21:03

seger 17 feb 2009 22:13

Ik heb me ook net ingeschreven voor Sorpetal. Toevallig zeg ;)
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...

mm
Forum-lid
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 jul 2008 21:50

mm 17 feb 2009 22:17

Hoi kijk onder rijwielpaleiscup op , mtbsport.nl veel info voor marathon`s rijden.
Of kijk op de homepage van Fred van Zetten,www.fred.mtb-sport.nl/, dar is een echte marathonfreak die je ook veel kan vertellen ook veel info over marathons door heel west europa.
Gr
MM

seger
Forum-lid
Berichten: 887
Lid geworden op: 08 apr 2007 21:03

seger 18 feb 2009 11:53

Ok, zoals wel vaker ben ik iets te enthousiast over iets en kijk ik niet goed naar de regeltjes. Zo ook bij mijn inschrijving voor de Sorpetal Marathon. In de voorwaarden staan namelijk: "Es dürfen maximal 26" MTB verwendet werden." Aangezien ik op een 29er rijd, zou dit nog wel eens een klein probleem kunnen worden. Dus mijn vraag aan de meer ervaren marathonrijders, hoe streng is de controle op je fiets bij zo'n evenement?
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...

arjenkv
Forum-lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 16 sep 2006 16:29

arjenkv 18 feb 2009 12:30

Vorige jaren was er nooit technische controle op de fiets bij de Sorpetal marathon, ook bij binnengaan van het startvak eigenlijk nauwelijks (ze kijken even naar het bordnummer). Er zijn nauwelijks marathons waar een technische controle vooraf verplicht is (alleen de Cristalp weet ik het van). Aangezien het niet zo opvalt kom je er wel mee weg. Voor recreanten zijn ze niet streng. Zou je top 10 rijden oid dan kun je wel wat protesten verwachten na afloop. Ik weet niet of deze regel vroeger ook al in het reglement stond.
In officiële UCI wedstrijden zijn 29" mtb's wel toegestaan, maar dat zijn maar een handjevol marathons. Nationaal is het ook gewoon toegestaan, zolang je maar aan een minimum bandbreedte houdt (dit sluit cx fietsen uit).

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 11 mar 2009 21:44

Mijn aanmelding staat erbij! Ik heb er goesting voor.

Kan iemand mij vertellen hoe het parcours eruit ziet?

tonvt
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 jul 2006 21:51

tonvt 13 mar 2009 22:04

De start is in het dorp, waarna het over de weg richting Sundern Hagen. Hier blijft iedereen makkelijk bij elkaar, totdat je het weiland en het bos induikt. De rest van het parcours gaat veel over schotterwegen, brede bospaden. Als je tijdens de 1ste ronde in het dorp weer aankomt, denk dan niet; hehe die zit erop... Dan moet je nog een klein puistje op, daarna een stuk door het bos. Simple afdaling op de skipiste, met een klein steil stuk. Al met al niet technisch. Wel goed georganiseerd en gezellig.

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 13 mar 2009 23:42

TonvT schreef:De start is in het dorp, waarna het over de weg richting Sundern Hagen. Hier blijft iedereen makkelijk bij elkaar, totdat je het weiland en het bos induikt. De rest van het parcours gaat veel over schotterwegen, brede bospaden. Als je tijdens de 1ste ronde in het dorp weer aankomt, denk dan niet; hehe die zit erop... Dan moet je nog een klein puistje op, daarna een stuk door het bos. Simple afdaling op de skipiste, met een klein steil stuk. Al met al niet technisch. Wel goed georganiseerd en gezellig.


Bedankt voor de uitleg! Ik kan mezelf en de fiets gaan voorbereiden.

seger
Forum-lid
Berichten: 887
Lid geworden op: 08 apr 2007 21:03

seger 21 apr 2009 02:02

Wie is er zaterdag allemaal bij in het Sorpetal? Ik ga erheen met Perik. Ben benieuwd hoe het me afgaat! Het weer lijkt in ieder geval goed te worden. Doen jullie nog iets speciaals als voorbereiding? Qua materiaal en dergelijke?
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...

faxe
Forum-lid
Berichten: 219
Lid geworden op: 09 mar 2008 19:06

faxe 21 apr 2009 12:37

Ben ook van de partij in Sorpetal. Geen bijzondere voorbereidingen. Ben er alleen nog niet helemaal uit welke fiets ik ga gebruiken de Idworx Mountainrohler of de Scott Scale.

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 21 apr 2009 12:46

Ik ken er eentje in Italië (Castelnuovo di Garfagnana, Lucca) in augustus. Maar das niet voor koekenbakkers zogezegd. Circa 40 km, met 2000 hm. Voor mensen die dat te heftig vinden kan je ook de 20 km doen met 1000 hm. Je kan de lange afstand zowel als 'race' doen, als als toerder.

Afgelopen jaar gedaan. Heel gaaf, en heel zwaar. Weet nog geen details voor dit jaar, maar ben als het even kan van de partij.

Plaats reactie