Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

welke fietstrainer kan ik het beste aanschaffen?

marlous
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 mar 2009 13:26

marlous 02 mar 2009 13:33

Hallo,

vorig jaar heb ik een racefiets aangeschaft. Niet snel daarna raakte ik zwanger met als gevolg dat de fiets op zolder belandde. Inmiddels ben ik bevallen en wil ik graag gaan fietsen. Maar met een baby van 7 weken oud kan ik niet de weg op wanneer ik dat wil. Ik ben nu op zoek naar een fietstrainer zodat ik boven op mijn zoldertje kan gaan fietsen.
Ik ben eens rond gaan kijken op internet en vindt daar de 'elite' en de tacx, 2 volgens mij bekende merken. Het probleem is dat er zoveel verschillende zijn dat ik niet weet wat voor mij het beste is. Ik heb er geen honderden euro's voor over maar ik wil ook niet de goedkoopste die een bult lawaai maakt of die na een jaar al niet meer werkt. Wat raden jullie mij aan aan te schaffen? Ook zag ik op internet een filmpje van een jongen die op zijn fietstrainer aan het fietsen was. Voor hem stond een tv of computer waar hij parcours op kon rijden. Hoe heet dat? IS dat een dvd die ik gewoon in mijn dvd speler kan af spelen of heb ik daar speciaal apparatuur voor nodig?
Zoals je al hoort, ik heb er weinig weet van. Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
Groetjes marlous

mcf1
Forum-lid
Berichten: 694
Lid geworden op: 09 dec 2004 09:55

mcf1 02 mar 2009 13:37

Ik zou gewoon een Tacx Sirius nemen, of een Satori.In ieder geval een softgel. Kwa lawaai kan een rubberen mat ook wonderen doen! Voor de rest kan je ook eens marktplaats of het forum afspeuren voor een tweedehands, die worden namelijk best veel aangeboden.

marsman
Forum-lid
Berichten: 2374
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 02 mar 2009 13:50

Ik heb een Tacx Satori, die bevalt heel goed. Deze is nu bij veel zaken in de winteruitverkoop en kost circa 175 Euro. Voor een tientje of 3 meer heb je de Pro-tour versie met een speciale achterband, zweetdoek en traningsmat.

Als je nog wat extra's wilt zoals de koppeling met je PC, dan je ook nog eens kijken naar de Tacx Flow. Deze kost circa 250 Euro. Dat maakt het trainen wel veel leuker omdat je meer info kunt opslaan over je voortgang.

Nog een tip. Ikzelf heb mijn Tacx Satori Pro-Tour via Marktplaats 2e hands gekocht voor 130 Euro. Daar zat de snelspanner voor je achterwiel die je perse nodig had niet bij en moest ik achteraf nog bijkopen. Die kost overigens maar 5 Euro, maar was wel vervelend.

Verder zou ik niet voor een goedkopere versie dan de Satori gaan omdat deze geen softgel rolband hebben en daarom veel meer geluid maken.

Succes!
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

marlous
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 mar 2009 13:26

marlous 02 mar 2009 14:34

bedankt voor de reacties. Zijn er nog verschillende uitvoeringen van de satori? en zit er sowieso ook een steun voor het voorwiel bij?
http://www.ultrasport.nl/fietstrainer-t ... p-435.html op deze site staat onderaan een demo. op de demo is te zien dat die man software heeft om verschillende parcours te fietsen maar niet duidelijk is wat ik daar voro moet aanschaffen om dat ook te hebben. Is het nou een dvd of een cd rom of is het een heel apart systheem wat bij de fiets hoort?

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 02 mar 2009 14:38

de software die je er bij krijgt moet je instaleren op een PC. Die DVD's hebben een kleine extra file waar info over staat over welke stijgingspercentages en afstanden hij moet simuleren. Die kan je afspelen met de bijgeleverde software.

oftopic: wellicht kan je de titel aanpassen? We zijn (bijna) allemaal amateurs hier, en mensen hebben nu geen idee wat je wilt vragen voor ze draad lezen. ;)

cyclelicious
Forum-lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 22 jan 2009 17:04

cyclelicious 02 mar 2009 14:46

Er zit sowieso een voorwielsteun bij. Die kan je ook gebruiken als handvat, als de Satori wegzet.

Ik heb zelf ook de Satori en ben er zeer content mee.
Qua geluid valt het wel mee, al heb ik wel een extra dempingsmat gemaakt.

marlous
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 mar 2009 13:26

marlous 02 mar 2009 16:22

oke, dus als ik het goed begrijp ben ik het beste af met een tacx satori. de software om parcoursen te rijden moet ik los kopen neem ik aan? Corniel; je zei dat een cd rom is en ik het dus op mijn pc moet installeren, maar die jongen heeft aan zijn fiets / stuur nog een extra apparaatje waarmee hij van alles invoert.

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 02 mar 2009 16:39

Kun je niet beter gewoon TV/film kijken?
'Parcoursen fietsen' lijkt me erg snel saai worden, 't is toch niet bepaald "the real thing" :)

Over een paar maandjes dump je de dreumes gewoon eventjes bij oma oid en ga je lekker buiten fietsen (toch? ;)).

marlous
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 mar 2009 13:26

marlous 02 mar 2009 17:05

van gewoon tv kijken wordt ik niet moe! en mij lijkt het juist wel leuk om een virtuele tour/ parcour te rijden.

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 02 mar 2009 17:06

TV kijken vanaf de Tacx uiteraard... dan wordt je wel moe ;).
(het staat er wat onduidelijk inderdaad, mijn excuses :))

Ik spreek natuurlijk voor mezelf, maar ik zou virtuele parcoursen rijden denk ik ~3x leuk vinden.

Kijk, als 't 25 euro extra kost zou ik het meteen gedaan hebben, maar ik vrees dat dat 'niet helemaal' de realiteit is.

marlous
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 mar 2009 13:26

marlous 02 mar 2009 17:35

heb jij ergens prijzen zien staan dan? want als het alleen een cd rom is kan ik me niet voorstellen dat het heel veel duurder is.

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 02 mar 2009 17:39

't Is niet alleen een cd/dvd, er moet een computergestuurde weerstand op je Tacx komen, die dan aangestuurd wordt vanuit de PC mbv de cd/dvd. Of heb ik het nu over een super-de-luxe versie? :d

edit: er is idd een goedkope versie met handmatig weerstand instellen. Ik zat aan de Fortius enzo te denken, die kost al gauw 700 euro.

Plaats reactie