hallo, ik ben aan het afwegen of ik ceramische lagers zou steken,
weet er iemand, goede lagers, en heeft er ervaring mee, laat het mij weten
maar, ik heb nog nooit die lagers vervangen, dus vraag ik me af, kun je dat zelf gemakkelijk doen, of door een fietsenmaker...
en aub. de prijs
alvast bedankt
ceramische bracketlagers
-
- Forum-lid HC
Ik heb ze van accros, maar ben er niet tevreden over. net 2 seizoenen mee gereden (totaal 7000km) en ze lopen nu al rauw. lijkt wel of ze al bijna af zijn.
Hoi,
Voor welke type crank moet dit dienen en welk soort ceramische lagers had je in gedachte?
Weinig lgers zijn makkelijk te vervangen door iemand die er noch ervaring noch voor uitgerust is en veel FMs weigeren gewoon ceramische lagers voor je te monteren.
Ciao,
Voor welke type crank moet dit dienen en welk soort ceramische lagers had je in gedachte?
Weinig lgers zijn makkelijk te vervangen door iemand die er noch ervaring noch voor uitgerust is en veel FMs weigeren gewoon ceramische lagers voor je te monteren.
Ciao,

Snobisme is een dure hobby...
Op de homepage van Fiets.nl staat nu dat CeramicSpeed met ceramische lagers+cups voor campa komt. Dat ga ik wel even in de gate houden want mijn UT lagers hebben nog geen 3500 gedraaid en ze lopen al rauw.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
ik heb een FSA Mega Exo Ceramic Improved bottom bracket laten plaatsen ter vervanging van mijn shimano 105 hollowtech II bottom bracket. draait een stuk soepeler dan die 105.
ik heb het voor 120 euro op de kop getikt bij ChainReactionCycles.
ik heb wel gehoord dat het ook snel stuk kan gaan net zoals de shimano's
tot nu toe ben ik er echter heel tevreden over!
ceramicspeed en enduro ceramic bearings zijn naar het schijnt ook prima ceramische lagers
ik heb het voor 120 euro op de kop getikt bij ChainReactionCycles.
ik heb wel gehoord dat het ook snel stuk kan gaan net zoals de shimano's
tot nu toe ben ik er echter heel tevreden over!
ceramicspeed en enduro ceramic bearings zijn naar het schijnt ook prima ceramische lagers
Heb deze vervangen door die van c-bear , deze hebben er nu zoveel kilometers opzitten als die van Campa maar zijn nog ok.Master B schreef:Op de homepage van Fiets.nl staat nu dat CeramicSpeed met ceramische lagers+cups voor campa komt. Dat ga ik wel even in de gate houden want mijn UT lagers hebben nog geen 3500 gedraaid en ze lopen al rauw.
Heb er 65 euro voor betaald.
http://www.c-bear.com/index.php?page=home