Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

framebreuk red bull carbon sl

wm
Forum-lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 13 aug 2007 11:02

wm 24 mei 2011 11:18

Beste kenners,

Afgelopen zaterdag constateerde ik een scheurtje in mijn Red Bull Carbon SL - frame (november 2010, met volledige interne kabelbegeleiding). Inmiddels ben ik bij Rose geweest en zij boden mij ter vervanging een Rose Carbon Pro SL aan, dit zou namelijk hetzelfde frame betreffen.

Gezien de kleurstelling heb ik echter toch gekozen voor een Rose Carbon Pro RS, tegen een meerprijs van € 100.

Mijn vraag aan jullie is of dit eigenlijk wel terecht is?
Ik zie namelijk op de site van Rose dat het frame van 2010 (http://www.rose.nl/artikel/red-bull-car ... aid:400161) uit "High Modulus Aerospace Carbon Fibre T40/60" is opgebouwd en de Rose RS uit T30/T40.

Had ik dus niet al een vergelijkbaar frame met de RS, of betreft het een foutje op de website?

Alvast bedankt voor de reacties.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5385
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 24 mei 2011 11:20

Dat is een foutje want alleen de X-lite heeft t40t60 carbon. Het T30/T40 maakt het er niet merkbaar minder op. Het frame is alleen nog zo'n 150/200 gram zwaarder dan de x-lite.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Plaats reactie