SELLE SMP
Er is op het forum al heel wat afgeschreven over zadels. De algemene conclusie: 'zadelvoorkeur is heel persoonlijk'. Toch mijn 2 centen:
Ik vind een gel zadel verschrikkelijk (idd broeierig, + doordat je erin wegzakt heb ik het idee dat je juist op je 'weke delen' komt te zitten ipv op je zitbotten) Ik zit ook helemaal niet lekker op de 'rondere' zadels (bijv. Selle Italia Flite, Selle San Marco Rolls). Ik heb inmiddels bijna 40.000 km op een Selle Italia SLR gezeten (de standaard versie met titanium rails), en dat bevalt me prima! Wel na 10000/15000 km steeds vervangen, want dan gaat 'ie doorzitten.
@chrissiewizzie: Zo'n SLR-XC zit ook op mijn MTB (weliswaar zonder gat en gel). Volgens mij zijn de afmetingen gelijk aan die van een 'gewone' SLR
Ik vind een gel zadel verschrikkelijk (idd broeierig, + doordat je erin wegzakt heb ik het idee dat je juist op je 'weke delen' komt te zitten ipv op je zitbotten) Ik zit ook helemaal niet lekker op de 'rondere' zadels (bijv. Selle Italia Flite, Selle San Marco Rolls). Ik heb inmiddels bijna 40.000 km op een Selle Italia SLR gezeten (de standaard versie met titanium rails), en dat bevalt me prima! Wel na 10000/15000 km steeds vervangen, want dan gaat 'ie doorzitten.
@chrissiewizzie: Zo'n SLR-XC zit ook op mijn MTB (weliswaar zonder gat en gel). Volgens mij zijn de afmetingen gelijk aan die van een 'gewone' SLR
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
cazanner schreef:Standaard stond er een aspide op maar heb al last na 200 m schoort het slechts van allemaal.
Ik ben al een jaar opzoek naar de juiste zadel.
4 verschillende selle italias getest geen enkel was goed.
Heb nu de arione als test.
Heeft iemand (zadel WCS Streem V2 ritchey) zou het best passen bij de fiets maar kan geen test zadel krijgen.
Ik zou zeggen de Arione ,ik heb die bij meerdere fietsers bij mij op de club aanbevolen ,en heb alleen nog maar positieve reacties ontvangen .
Zadels zijn zo persoonlijk... (ik denk wel dat hij voor wat langere tochten niet te zacht moet zijn).
Ik ben bijv. erg tevreden over mijn Selle Italia SLR XP, heeft geen gel oid en is vrij hard (moest ik in het begin wel aan wennen). Aan het begin van het seizoen is het weer eventjes wennen, 't is niet bepaald het zadel van de stadsfiets zeg maar
, maar daarna zit ik er gerust een gehele dag op zonder problemen.
Ik ben bijv. erg tevreden over mijn Selle Italia SLR XP, heeft geen gel oid en is vrij hard (moest ik in het begin wel aan wennen). Aan het begin van het seizoen is het weer eventjes wennen, 't is niet bepaald het zadel van de stadsfiets zeg maar

met mijn San Marco Rolls zadel krijg ik altijd last na 80 a 100 km fietsen. Ik heb al veel positiefs gehoord over de Fizik arione. Ik ga me zo'n zadel aanschaffen, maar welke arione bedoelen jullie dan? de wing flex? want er bestaan een aantal verschillende types arione's
-
- Forum-lid HC
sagax047 schreef:met mijn San Marco Rolls zadel krijg ik altijd last na 80 a 100 km fietsen. Ik heb al veel positiefs gehoord over de Fizik arione. Ik ga me zo'n zadel aanschaffen, maar welke arione bedoelen jullie dan? de wing flex? want er bestaan een aantal verschillende types arione's
Een zadel is dusdanig persoonlijk, dat je die het beste bij de lokale fietsenhandel haalt. als je daar normaal klant bent dan kun je dat zadel gewoon ruilen indien het niet goed zit.
Ik heb zelf de winflex,veel bewegingsvrijheid en je kan op meerdere posities zitten doordat het een lang zadel is .sagax047 schreef:met mijn San Marco Rolls zadel krijgflexg ik altijd last na 80 a 100 km fietsen. Ik heb al veel positiefs gehoord over de Fizik arione. Ik ga me zo'n zadel aanschaffen, maar welke arione bedoelen jullie dan? de wing flex? want er bestaan een aantal verschillende types arione's
hallo zottegem
ik weet dat ze bij Van Eyck test zadels van arione hebben.
Gentsesteenweg 89 Aalst dat is niet ver van bij jou.
hij is nog goedkoop ook 61€ voor een zwarte arione dat is heeeeel scherp.
ik weet dat ze bij Van Eyck test zadels van arione hebben.
Gentsesteenweg 89 Aalst dat is niet ver van bij jou.
hij is nog goedkoop ook 61€ voor een zwarte arione dat is heeeeel scherp.
racefiets kopen is moeilijker dan racen
sagax047 schreef:oké ik zal eens vragen of dat omruilsysteem mogelijk is bij mijn FM. Na een toertocht van 140km heb ik een thrombose in een of andere ader opgelopen door dat kut Rolls zadel
Hoeveel km heb je al met de rolls gereden? Want ik heb begrepen dat het toch wel een aardige tijd duurt voor een rolls aan je achterwerk gewend is.
Foosho schreef:Zadels zijn zo persoonlijk... (ik denk wel dat hij voor wat langere tochten niet te zacht moet zijn).
Ik ben bijv. erg tevreden over mijn Selle Italia SLR XP, heeft geen gel oid en is vrij hard (moest ik in het begin wel aan wennen). Aan het begin van het seizoen is het weer eventjes wennen, 't is niet bepaald het zadel van de stadsfiets zeg maar, maar daarna zit ik er gerust een gehele dag op zonder problemen.
Ik heb een SLR kit carbonio en dat zijn idd zeer goede zadels. Voorheen jaren met een Turbo Matic gereden en die waren ook topkwaliteit.
[img=http://farm4.static.flickr.com/3066/255 ... b2.jpg?v=0]