Alles over vakanties op én met de fiets

Klimmen-Banneux-Klimmen 2011

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 23 apr 2011 15:52

Ze lassen ook de Waalse Pijl af; niet per definitie een Ollanders-feestje. Ze hebben gewoon hun pijlen op de wielrenners gericht nu. :(

En ja, sommigen leren het nooit. Toen ik vorig jaar fietsers aansprak tijdens LBL (waar er heel, heel duidelijk was gewaarschuwd ivm de vergunningen) dat echt niet door rood konden rijden en 4 breed op de weg kreeg ik een hele grote bek....
Less is bore

superduke
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 10 aug 2009 00:00

superduke 23 apr 2011 18:46

't Zijn niet de Belgen, ook niet de Vlamingen, maar die Walen he..... en de wielertoeristen die de regels met een grote korrel zout nemen.

Gebruikersavatar
magoo
Forum-lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 29 nov 2006 14:52

Gebruikersavatar magoo 23 apr 2011 20:19

Vanmiddag m'n nummer opgehaald en ik stond perplex toen ik het aangeplakt zag staan. Ik had de mail nl nog niet gezien toen. Ik kan ook geen enkel begrip opbrengen voor deze actie. Echt ronduit zielig. Maar aan de andere kant kan ik ook geen enkel begrip opbrengen voor fietsers die afval weggooien onderweg. In ieder geval triest dat het deze kant op gaat. Dit gaat nog veel vaker gebeuren vrees ik. Om de gemiste KMS te compenseren vertrek ik morgen maar per fiets vanaf mijn logeeradres. Is weer zo'n 15 km enkele reis extra

Leuke nieuwe startlocatie trouwens. Is gewoon tegenover de ingang van de oude locatie maar wel met eenmooie tuin die al gezellig was ingericht incl. biertap.
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT

roeieber
Forum-lid
Berichten: 916
Lid geworden op: 12 aug 2005 01:51

roeieber 23 apr 2011 21:01

Vraag is natuurlijk of er toestemming bij deze gemeenten was gevraagd, indien ja, dan is dit een vieze streek en kunnen ze eigenlijk niet meer weigeren, maar daar heb je als organisatie zo kort voor het evenement niets aan.
Als er geen toestemming gevraagd is, dan kan niemand klagen, waarschijnlijk is er ergens een ambtenaar wakker geworden. Die gemeenten (politiedistrict land van Herve) laat niets meer toe, heb ik zelf ook ervaren en slapeloze nachten over het parcours gehad.

Ik ben bang dat er dit jaar nog wel enkele tochten zullen volgen. (SRC, MH2D, GK, BE)
I Am SpeCiAliZed

davekuh
Forum-lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 02 mei 2009 20:15
Locatie: Gulpen

davekuh 23 apr 2011 21:01

Vanmiddag het startnummer opgehaald. Het was niet al te druk vanmiddag. Morgen kan ik vanuit thuis vertrekken. Woon 1 km van de start af. In walem sluit ik dan fijn aan op de route. Een uurtje of 8 vertrekken. En de bedoeling is de lange versie te rijden :)
Race: Trek 1.7 Shimano 105
MTB: Merida Big Nine 700 tft

waterman
Forum-lid
Berichten: 642
Lid geworden op: 16 jan 2007 18:24

waterman 23 apr 2011 21:07

Ik vind het ook een net zo onbeschoft gedrag van de belgische kant, als dat men meent
van van sommige wielertoeristen. Er is al lang steeds minder tolerantie en symphatie jegens
wielrenners. Niet alleen in Belgie en dat word vrees ik erger met de tijd.
Alle lof voor wtc Klimmen, die zich de moeite doet om alsnog een mooie fietsdag ervan te maken.

sjezer
Forum-lid
Berichten: 1149
Lid geworden op: 03 aug 2005 08:14

sjezer 24 apr 2011 09:16

Ik ga dus niet. Het mooiste stuk is uit de route gehaald en het deel dat door zuid Limburg loopt kan in mijn ogen stukken uitdagender. Ik denk dat de organiserende vereniging moet overwegen om een financiële tegemoetkoming te doen aan de inschrijvers. Immers, ze "leveren" niet wat er aangeboden is. Door deze handreiking te doen, zullen mensen in de toekomst terugkomen. Als er een toekomst is.

Los daarvan, respect voor het alternatief. Op hele korte tijd gerealiseerd. Is alleen niet mijn alternatief...

_pfw_
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 01 aug 2004 16:18

_pfw_ 24 apr 2011 09:23

[quote="Superduke"]'t Zijn niet de Belgen, ook niet de Vlamingen, maar die Walen he..... en de wielertoeristen die de regels met een grote korrel zout nemen.[/quote]

In dit geval zijn het Waalse gemeenten, maar de gemeenten in de Voerstreek die dwarsliggen zijn Vlaams (Voerstreek = Vlaanderen).

pinag
Forum-lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 03 jul 2009 00:35

pinag 24 apr 2011 09:58

i second sjezer; het wordt een rondje achtertuin vandaag, want hier ga ik niet 4.5 uur voor in d'n oto zitten.
Ik hou van Triple.

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 24 apr 2011 12:56

[quote="sjezer"] Ik denk dat de organiserende vereniging moet overwegen om een financiële tegemoetkoming te doen aan de inschrijvers. Immers, ze "leveren" niet wat er aangeboden is. [/quote]

Moeten die vervelende gemeentes maar doen die de doorkomsten verbieden,
als ze nou weken van tevoren dit beslist hadden, dan kon men de organiserende vereniging aanspreken,
niet als ze 5 voor 12 dit mededelen.
Bikers are not alone

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 24 apr 2011 13:05

Hier kun je als organisatie inderdaad weinig meer tegen doen. Erg vervelend en absoluut belachelijk om dit zo vlak van te voren kenbaar te maken. Wees dan een kerel en zeg direct bij de aanvraag dat het feestje niet doorgaat. Dan heeft de organiserende vereniging de tijd om te bepalen wat men dan wil doen.

Hoewel dit natuurlijk onverkoopbaar is geeft het wel aan dat het echt van belang is dat wij toerfietsers ons fatsoenlijk gedragen. Anders kun je straks nergens meer een tocht rijden. Gisteren tijdens de LBL cyclo viel me op dat iedereen keurig stopte bij een rood stoplicht. Zelfs in de vroege ochtend in Luik terwijl er nauwelijks een mens te bekennen was. Nu zie je als deelnemer natuurlijk maar een relatief klein deel van de deelnemers maar misschien is het kwartje bij een aantal toch gevallen?


Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 24 apr 2011 13:34

Ik wil ook absoluut hier mensen niet "beschuldigen", maar dat is ook de reden dat ik herhaaldelijk een verwijzing geef naar het topic: Oproep voor goed gedrag

http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=50186

Ik wil ook absolut niet zeggen dat dit door dit topic komt, maar ik vind het gewoon zo vervelend voor de "goede" fietsers en verenigingen, dat ik het blijf herhalen.
Misschien valt inderdaad het kwartje dan toch,
dat zou nog de redding van de toekomstige toertochten in deze regio kunnen worden.
Ben benieuwd naar de verhalen vandaag van KbK.
Bikers are not alone

Plaats reactie