Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Modern alternatief voor rolls zadel

someone
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 mar 2007 20:00

someone 20 apr 2009 23:21

Hallo allemaal,

Weet er iemand een modern uit ziet alternatief van een rolls zadel?

Gr

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 20 apr 2009 23:36

Ik dacht enkel op rolls goed te zitten, maar na fine-tuning van mijn positie zit ik eigenlijk op alles tussen een gelzadel en een houten plank goed (toch voor een uur of 3). Fizik arione beviel me verder ook goed, maar of dat een rolls look/feel - alike is...
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3528
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 21 apr 2009 00:04

De regal (net zon ouwelullenzadel als een rolls) is er tegenwoordig in een team versie (stuk lichter, of beter: iets minder zwaar) en met kekke letters erop. Nog steeds niet flitsend maar wel iets flitsender. Je zit er toch op.

Is ook net als rolls een redelijk rond en breed zadel. Ik zit op Rolls en regal OK.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

wivo_6
Forum-lid
Berichten: 355
Lid geworden op: 11 mei 2007 22:39

wivo_6 21 apr 2009 11:51

Tot een jaar of 2 terug, en steeds tot alle tevredenheid, op mijn beide fietsen Rolls. Nu Regal omdat ik dit iets eleganter vind dan Rolls, nog steeds tot alle tevredenheid.

Maar smaken verschillen natuurlijk.

Gebruikersavatar
magoo
Forum-lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 29 nov 2006 14:52

Gebruikersavatar magoo 21 apr 2009 14:51

Net als De Zwarten heb ik ooit jaren op een Rollas zadel gefietst en zit ik nu alweer ruim een jaar heerlijk op een Arione zadel. Ook dat zadel is wat ronder, maar verder niet te vergelijken (denk ik ) met een Rolls. Ik vind de Arione wel erg comfortabel en modern is ie natuurlijk ook.
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT

velo
Forum-lid
Berichten: 618
Lid geworden op: 07 okt 2006 15:36
Contact

velo 21 apr 2009 20:42

Staal, je blijft rijden ....
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

sirbas
Forum-lid
Berichten: 452
Lid geworden op: 11 jun 2007 15:21

sirbas 21 apr 2009 22:18

Na jaren op Rolls en daarna jaren op Regal, rijd ik nu al weer geruime tijd (na enig indringen op het forum dit ouwelullen zadel toch echt eens in te wisselen voor iets meer bijdetijds) op een SI Flite Gel Flow. Dus toch nog een enigszins klassiek model (voor mij belangrijk) maar wel in een modern jasje.
Moet zeggen dat deze ook prima zit. Zolang het maar hard genoeg is het wel vol te houden.
Wat ik wel prettig vind is de uitsparing onder het perineum; voelt toch minder "dood" dan op de Rolls of Regal na een lange rit. Sluit me wel aan bij de zwarten dat afstelling uiteindelijk het grootste verschil maakt.

someone
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 mar 2007 20:00

someone 22 apr 2009 12:52

dankje wel voor de reacties. Momenteel heb ik een test zadel de Toupe Gel 143 mm. De fietsenmaker zei veel gebruikt wordt. Ik vind deze alleen vrij hard en voel me zitbotjes. Denk dat ik hierna voor Sella Italie Max Flite Genuine Gel ga proberen.

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 22 apr 2009 13:26

someone schreef:dankje wel voor de reacties. Momenteel heb ik een test zadel de Toupe Gel 143 mm. De fietsenmaker zei veel gebruikt wordt. Ik vind deze alleen vrij hard en voel me zitbotjes. Denk dat ik hierna voor Sella Italie Max Flite Genuine Gel ga proberen.
Nog even geduld.. wat je voelt is namelijk precies de bedoeling ;) Veel mensen voelen aan het begin hun zitbotjes maar na enige gewenning hebben ze er geen last meer van. Ondertussen wordt de rest van de gevoelige delen wel ontlast.

Plaats reactie