Voor al je afspraakjes

verkiezing slechtste fietspad

stratcat
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 aug 2008 00:50

stratcat 28 jun 2009 13:49

Wat mij betreft elk fietspad waar agressieve bejaarden de hele breedte gebruiken.

marsman
Forum-lid
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 28 jun 2009 18:27

[quote="MichielH"][quote="LVGH"]Leuk topic. Ik wil graag nomineren het fietspad langs de provinciale weg N225 tussen Elst en Rhenen. Een kilometerslang smal strookje klinkers dat mijn humeur in no-time kan verpesten. Ik heb op dit fietspad al eens een spaakbreuk en een gebroken zadel opgelopen, ik rijd er vrijwel nooit meer (rijd dan om via bijv. de Defensieweg). Het is erg verleidelijk om op de weg te gaan rijden, maar dit is niet ongevaarlijk aangezien het gemotoriseerde verkeer daar 80 mag rijden en je er gemakkelijk nog wat harder rijdt. De weg zelf is wel vrij breed maar de tolerantiegrens van de gemiddelde automobilist ligt in het algemeen laag getuige het aantal claxongeluiden wanneer je op de witte lijn fietst.
[/quote]

+ 25

Gisteren nog gezellig tussen de witte lijn en de klinkertjes gereden. Koppijn-weg met 35+km/h.
[/quote]

+ 26

Ik rij stiekum altijd op de rijbaan.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Gebruikersavatar
vantheman
Forum-lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 29 aug 2009 14:29
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar vantheman 29 aug 2009 15:00

Ik heb de afgelopen maanden een aantal maal de Cauberg beklommen en me iedere keer verbaasd over de slechte kwaliteit van het fietspad na de Cauberg.
Van de top van de Cauberg tot Berg en Terbijt stuiter je alle kanten op. Je zou toch mogen verwachten dat het fietspad dat volgt op de beroemdste heuvel van Nederland van een betere kwaliteit is.

De gemeente Valkenburg besteed veel geld aan promotie van Valkenburg als wielergemeente maar ik vraag me af of ze dit geld niet beter kunnen investeren in een fatsoenlijk fietspad.

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 29 aug 2009 15:23

Ik heb pas over een stuk fietspad in Wezep gereden, waarbij de vullingen uit de kiezen sprongen, vanwege de enorme bulten in het asfalt. Maar gelukkig volgde daarna een stuk met flinke gaten, zodat het evenwicht hersteld was.

Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2328
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 29 aug 2009 21:53

Zelf vind ik dit fietspad wel meevallen, de klinkers liggen er redelijk bij. Maar als de wind van links komt en ik zet hier een waaier op, hoor ik altijd een hoop gezeik schuin achter me...

Afbeelding

padelzijn
Forum-lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 aug 2009 00:09

padelzijn 29 aug 2009 22:04

LOL. Is dit een fotosoep of zou er echt ergens een raamambtenaar met een geodriehoek dit op papier geprojecteerd hebben? :)
Ik fiets dus ik besta.

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2328
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 30 aug 2009 00:45

De foto stond al eens op de website van Fiets zelf. Het is i.i.g. geen soepje van mij.

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 1994
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 01 sep 2009 02:55

[quote="Geert Jan"]Tommeke met jou ben ik het eens. ene gat naar de andere:O

Enne.. Beginstuk van tijdrit mildam is ook een hell ben ik achtergekomen. Zit je in aerohouding.. rij je met 42? vliegt je achterwiel de lucht in! en niet zo'n kleinstukje ook! Helemaal uit balans en snelheid verlies. Was blij dat ik nog op 2 wielen zat/stond:)

Rondje snekermeer vanaf offringawier dan zie je aan de linkerkant een waterkracht centrale of weet ik veel wat. Rijd je over een bruggetje maar daarvoor zit een flink gat. Zijn diverse frame's gesneuveld.. [/quote]

Sowieso moet je daar niet te hard overheen rijden.
Die brug sluit ook niet echt naadloos aan op de rest van de weg.

Het stukje tussen de Potten en Sneek is ook dramatisch op dit moment.

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 1994
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 01 sep 2009 02:56

[quote="BianchiSL3"][quote="Tommeke14"]Het fietspad vanuit Sneek richting Spannenburg door Hommerts/Jutrijp in. Tering zeg wat een ellende met die slecht gelegde stenen.[/quote]

Zeker de Parijs-Roubaix teaser niet gereden :D Fluweel zacht stukje vind ik het ;)[/quote]

Ik heb er normaal geen problemen mee, en op kasseien/keien rijden vind ik eigenlijk best leuk, maar dat stukje loopt bij mij nooit voor een meter... :P
Meestal omdat ik m'n banden dan wat te hard heb staan ofzo ;)

Gebruikersavatar
geertjan5
Forum-lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:41
Locatie: Friesland, nabij Sneek

Gebruikersavatar geertjan5 01 sep 2009 17:51

tussen de potten en sneek rij ik nu niet meer. Dan neem ik de weg via offringawier mooi stukje asfalt waar je soms even het tempo kan op schroeven voor het gevoel.
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.

raphael
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 01 sep 2005 22:12

raphael 01 sep 2009 23:37

Het lijkt erop dat er hoop is....

Huizinga investeert 25 miljoen in fietssnelwegen

Bron: Ministerie van van Verkeer en Waterstaat

Datum: 01-09-2009

Het aantal fietssnelwegen deze kabinetsperiode zeker verdubbelen. Tineke Huizinga, staatssecretaris van Verkeer en Waterstaat, investeert 25 miljoen euro in meer fietssnelwegen. Het is één van de vele maatregelen die het kabinet neemt om het fietsgebruik te stimuleren. Immers, fietsen is praktisch, gezond en goed voor het milieu, zo schrijft de staatssecretaris in een brief aan de Tweede Kamer.

Bij aankomst van de eerste toerfietsers van de Vuelta Toertocht in Assen riep staatssecretaris Huizinga samen met voormalig profwielrenner Michael Boogerd de enthousiaste amateurfietsers op om vaker de fiets te nemen, ook voor het woon-werkverkeer. "Laat de auto maandag eens staan en ga op de fiets naar uw werk. Het is elke dag tijd voor de Ronde van Nederland", aldus Huizinga.

Eerste pilots wijzen uit dat in stedelijke gebieden zo’n vijf procent van de autoforenzen door aanleg van fietssnelwegen is te verleiden om vaker de fiets te nemen. Vijf fietssnelwegen zijn inmiddels in gebruik; voor de fietssnelwegen Den Haag-Leiden en Arnhem-Nijmegen zijn de plannen nog dit jaar gereed. Stadsregio’s en provincies worden uitgenodigd om met voorstellen te komen voor nog meer fietssnelwegen.

Het blijft niet bij fietssnelwegen alleen. Met zeven ministeries is er sprake van een kabinetsbrede inzet om de fietser de wind in de rug te geven. Zo komen er tot 2013 bij stations maar liefst 100.000 extra stallingsplaatsen voor fietsen. In samenwerking met zeker 20 gemeenten zal werk worden gemaakt van het ruimen van ‘wees’fietsen. Dat levert in de praktijk tot 20% meer stallingsruimte op. Ook voor bus- en tramhaltes volgt een impuls voor fietsenstallingen.

In het kader van verkeersveiligheid zal een praktijkproef met botsvriendelijke auto’s met airbag in de voorruit van start gaan. Met steun van het rijk wordt de fietsplanner van de Fietsersbond en de provincies verder ontwikkeld. En om de fietsendiefstal terug te dringen wordt samen met het ministerie van Binnenlandse Zaken ondermeer ingezet op een framenummerverplichting per 2011 en het beschikbaar stellen van scanners aan politiekorpsen voor het uitlezen van de antidiefstalchip.

Het stimuleren van het fietsgebruik is een zaak van zowel rijksoverheid, provincies, gemeenten de fietsbranche en maatschappelijke organisaties zoals de Fietsersbond. De verschillende maatregelen en projecten komen dan ook in nauwe samenwerking met de verschillende spelers in het veld tot stand. Het rijk wil vooral faciliteren en randvoorwaarden scheppen voor ‘comfortabel, veilig en voordelig fietsen’.

De brief over de kabinetsbrede inzet voor het stimuleren van fietsgebruik zet helder uiteen op welke wijze de rijksoverheid mee wil helpen het fietsgebruik te stimuleren. Tegelijkertijd is het ook de reactie op de eerder gepresenteerde initiatiefnota "Fietsen in Nederland … een tandje erbij" van het Tweede Kamerlid Atsma.

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 1994
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 02 sep 2009 00:01

[quote="Geert Jan"]tussen de potten en sneek rij ik nu niet meer. Dan neem ik de weg via offringawier mooi stukje asfalt waar je soms even het tempo kan op schroeven voor het gevoel.[/quote]

En je hoeft daar ook geen bejaarden te ontwijken ;)

Plaats reactie