Ga voor nieuwe ketting en bandjes naar fm. Dan kijkt hij automatisch al naar eventuele speling in balhoofd, trapas en wielen. Ketting en bandjes afrekenen en we rijden weer. Ik blij.
Volgend jaar weer een fiets van tig/k. Hij blij.
Beurt voor de fiets
-
- Forum-lid
- Berichten: 746
- Lid geworden op: 01 okt 2007 14:49
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit
klimgeit
Remmiedepemmie schreef:Een goede beurt kost al snel zo'n 200 euro. En nee, viespeuken, ik heb het toch echt over de fiets. En dan nog is mijn ervaring dat niet alles de hoeveelheid vet bevat die ik wens.
Vandaar dat ik het allemaal maar zelf doe. Twee keer per week goed schoonmaken en iedere keer een onderdeel wat extra aandacht geven. De ene keer gaat een naaf uit elkaar, de andere keer de cassette of het bracket.
Het geld wat je zo uitspaart kun je besteden voor de aankoop van gereedschap, en doordat je er zelf zo mee bezig ben spoor je aankomende problemen sneller op. Op het Internet is een schat aan informatie te vinden als je er niet uitkomt.
no way, 200 euro???
een grote beurt kost mij 35 euro
dag niet gefietst, dag niet geleefd.
Jaarlijks doe ik zelf het volgende: 1) kabels binnen vervangen 2) zonodig trapaslager vervangen 3) casette checken 4) ketting vervangen. 5) balhoofd checken 6) wiellagers smeren..7) algehele staat checken
Voor de rest na ieder ritje schoonmaken dan spoor je malleur ook snel op.
Voor de rest na ieder ritje schoonmaken dan spoor je malleur ook snel op.
Niets is waar en zelfs dat niet
Voor sommige mensen is het gewoon niet weggelegd om het allemaal zelf te doen.
Zo werd ik de avond voordat we een weekeind in vlaanderen gingen fietsen door een lid van onze fietsclub opgebeld of ik even naar zijn versnellingen kon kijken.
Ik dus even langs, met als resultaat dat ik een uur aan het sleutelen ben geweest omdat er toch wel wat meer mankementjes aan zaten als alleen een versnelling afstellen.
Zo'n mensen kunnen dus het beste even in de winter de fiets wegbrengen voor een servicebeurt. Dan heb je hem toch niet nodig en is het rustig bij de lbs, dus vaak hebben ze dan acties mbt onderhoudsbeurtjes.
Zo werd ik de avond voordat we een weekeind in vlaanderen gingen fietsen door een lid van onze fietsclub opgebeld of ik even naar zijn versnellingen kon kijken.
Ik dus even langs, met als resultaat dat ik een uur aan het sleutelen ben geweest omdat er toch wel wat meer mankementjes aan zaten als alleen een versnelling afstellen.
Zo'n mensen kunnen dus het beste even in de winter de fiets wegbrengen voor een servicebeurt. Dan heb je hem toch niet nodig en is het rustig bij de lbs, dus vaak hebben ze dan acties mbt onderhoudsbeurtjes.
A bad day on the bike is better than a good day at work.
Ik breng mijn fiets meestal aan het eind of aan het begin van het seizoen weg.
Ik betaal daar geloof ik 40 euro voor, wordt alles nagekeken en in het vet gezet..
Na een regenbui alles uit elkaar lijkt me wat overdreven? (of hebben we het dan over een mtb?) Alles goed schoonmaken met een vettige doek vind ik dan afdoende.
Ik moet er niet aan denken dat ik na 2 ritten alles weer uit elkaar moet gaan halen. Dan kom ik nooit meer toe aan alle andere geneugten van het leven.
Ik betaal daar geloof ik 40 euro voor, wordt alles nagekeken en in het vet gezet..
Na een regenbui alles uit elkaar lijkt me wat overdreven? (of hebben we het dan over een mtb?) Alles goed schoonmaken met een vettige doek vind ik dan afdoende.
Ik moet er niet aan denken dat ik na 2 ritten alles weer uit elkaar moet gaan halen. Dan kom ik nooit meer toe aan alle andere geneugten van het leven.
-
- Forum-lid
- Berichten: 628
- Lid geworden op: 28 dec 2008 20:56
Nick schreef:Remmiedepemmie schreef:Een goede beurt kost al snel zo'n 200 euro. En nee, viespeuken, ik heb het toch echt over de fiets. En dan nog is mijn ervaring dat niet alles de hoeveelheid vet bevat die ik wens.
Vandaar dat ik het allemaal maar zelf doe. Twee keer per week goed schoonmaken en iedere keer een onderdeel wat extra aandacht geven. De ene keer gaat een naaf uit elkaar, de andere keer de cassette of het bracket.
Het geld wat je zo uitspaart kun je besteden voor de aankoop van gereedschap, en doordat je er zelf zo mee bezig ben spoor je aankomende problemen sneller op. Op het Internet is een schat aan informatie te vinden als je er niet uitkomt.
no way, 200 euro???
een grote beurt kost mij 35 euro
Als je daarmee vanaf bent op 1 jaar dan veronderstel ik dat ge niet veel kilometers rijdt. Je mag nog alles zelf doen dan kom je er nog niet. Een paar kransjes vervangen en ge zit al aan 35 EUR. Om nog niet te spreken van een nieuwe ketting. 11 sp campa kost al meer.
We zijn er om elkander te helpen, nietwaar?
- jeroenkuiper
- Forum-lid
- Berichten: 1090
- Lid geworden op: 31 mei 2010 00:20
- Locatie: wolvega
SpiritWetteren schreef:Nick schreef:Remmiedepemmie schreef:Een goede beurt kost al snel zo'n 200 euro. En nee, viespeuken, ik heb het toch echt over de fiets. En dan nog is mijn ervaring dat niet alles de hoeveelheid vet bevat die ik wens.
Vandaar dat ik het allemaal maar zelf doe. Twee keer per week goed schoonmaken en iedere keer een onderdeel wat extra aandacht geven. De ene keer gaat een naaf uit elkaar, de andere keer de cassette of het bracket.
Het geld wat je zo uitspaart kun je besteden voor de aankoop van gereedschap, en doordat je er zelf zo mee bezig ben spoor je aankomende problemen sneller op. Op het Internet is een schat aan informatie te vinden als je er niet uitkomt.
no way, 200 euro???
een grote beurt kost mij 35 euro
Als je daarmee vanaf bent op 1 jaar dan veronderstel ik dat ge niet veel kilometers rijdt. Je mag nog alles zelf doen dan kom je er nog niet. Een paar kransjes vervangen en ge zit al aan 35 EUR. Om nog niet te spreken van een nieuwe ketting. 11 sp campa kost al meer.
nee klopt, mijn excuses ik zat fout.
alleen smeren, kleine dingen die vervangen moet worden als bv. trapaslager kosten niks. maar zodra er bijv. een nieuwe ketting op moet moet ik bijbetalen.
maar alsnog, 200 euro kom ik niet eens in de buurt.
dag niet gefietst, dag niet geleefd.
-
- Forum-lid
- Berichten: 815
- Lid geworden op: 01 feb 2011 14:40
Nick schreef:SpiritWetteren schreef:Nick schreef:
no way, 200 euro???
een grote beurt kost mij 35 euro
Als je daarmee vanaf bent op 1 jaar dan veronderstel ik dat ge niet veel kilometers rijdt. Je mag nog alles zelf doen dan kom je er nog niet. Een paar kransjes vervangen en ge zit al aan 35 EUR. Om nog niet te spreken van een nieuwe ketting. 11 sp campa kost al meer.
nee klopt, mijn excuses ik zat fout.
alleen smeren, kleine dingen die vervangen moet worden als bv. trapaslager kosten niks. maar zodra er bijv. een nieuwe ketting op moet moet ik bijbetalen.
maar alsnog, 200 euro kom ik niet eens in de buurt.
Het hangt natuurlijk sterk af van hoeveel je rijdt in een jaar, en welk materiaal je gebruikt. Zelf heb ik een Campagnolo Record groep, en alleen het vervangen van de cassette en ketting is al meer dan 200 euro. En dan moet de beurt nog beginnen...
In deze discussie lijkt men een verschillend beeld te hebben van wat een grote beurt inhoudt, en dat maakt het prijsvergelijk niet eenvoudiger.
- soulweeper
- Forum-lid
- Berichten: 170
- Lid geworden op: 02 sep 2009 10:04
Nick schreef:SpiritWetteren schreef:Nick schreef:
no way, 200 euro???
een grote beurt kost mij 35 euro
Als je daarmee vanaf bent op 1 jaar dan veronderstel ik dat ge niet veel kilometers rijdt. Je mag nog alles zelf doen dan kom je er nog niet. Een paar kransjes vervangen en ge zit al aan 35 EUR. Om nog niet te spreken van een nieuwe ketting. 11 sp campa kost al meer.
nee klopt, mijn excuses ik zat fout.
alleen smeren, kleine dingen die vervangen moet worden als bv. trapaslager kosten niks. maar zodra er bijv. een nieuwe ketting op moet moet ik bijbetalen.
maar alsnog, 200 euro kom ik niet eens in de buurt.
Trapaslager kost niks ? vreemd waar bij mij dan die 90 euro aan op gegaan zijn tegen die tijd dat ik het lege kcnc doosje in de vuilnisbak gooide
Als het niet sneller kan.........Dan maar harder !
SoulWeeper schreef:Nick schreef:SpiritWetteren schreef:
Als je daarmee vanaf bent op 1 jaar dan veronderstel ik dat ge niet veel kilometers rijdt. Je mag nog alles zelf doen dan kom je er nog niet. Een paar kransjes vervangen en ge zit al aan 35 EUR. Om nog niet te spreken van een nieuwe ketting. 11 sp campa kost al meer.
nee klopt, mijn excuses ik zat fout.
alleen smeren, kleine dingen die vervangen moet worden als bv. trapaslager kosten niks. maar zodra er bijv. een nieuwe ketting op moet moet ik bijbetalen.
maar alsnog, 200 euro kom ik niet eens in de buurt.
Trapaslager kost niks ? vreemd waar bij mij dan die 90 euro aan op gegaan zijn tegen die tijd dat ik het lege kcnc doosje in de vuilnisbak gooide
Je moet er ook niet eerst een paar kratten bier bij drinken... hahah
Maar een grote beurt is nooit hetzelfde, dat is bij de auto ook al zo, ik heb 1 keer een grote beurt laten doen, was niet eens echt goedkoop had die alleen alle sappen vervangen en wat gesmeerd, een klein beurt zou alleen de sappen zijn zonder olie.
Later een beurt gedaan bij een goedkopere heeft die echt alles aan mijn auto bekeken en vervangen.