Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Nieuwe Fiets

dickaah
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 mei 2009 22:53

dickaah 02 jun 2009 00:54

ik wil graag een nieuwe fiets voor wedstrijden, ik rij momenteel bij de junioren ik denk max 3000 euro uit te geven aan een nieuwe fiets

wat is een goeie ik zag al een giant tcr advanced of is dat niks?

videopac
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 22 aug 2006 16:48

videopac 02 jun 2009 13:02

Met zo'n budget is het verstandig je goed te orienteren: er zijn veel goede merken die je in je overweging mee kunt nemen. Ik denk dan o.a. aan Cube en Canyon.

patmaessen
Forum-lid
Berichten: 1790
Lid geworden op: 22 aug 2006 15:22

patmaessen 02 jun 2009 16:16

Ik kan niet in je beurs kijken maar om als 'junior' een fiets van 3000 euro te gaan gebruiken om in wedstrijden te gaan rijden is mijn's inzien behoorlijk 'over the top'. Nogmaals doen wat je niet laten kunt maar als je neer gaat en je moet beginnen met reparaties / vervangen van dan wordt het verhaal een beetje anders. Je rijdt een red bull / canyon met ultegra welke ook nog eens een net gewicht heeft voor onder de 1500 euro. Zit je meteen op de helft en dan praat je nog over een berg centjes. Denk dat je goed moet kijken wat er allemaal te koop is en misschien eens met andere renners / junioren praten en kijken op wat voor materiaal zij rijden. Succes met je keuze. Als het een fiets van 3K wordt dan moet je wel foto's op het forum gooien. Mzzl.

Gebruikersavatar
arepol
Forum-lid
Berichten: 1467
Lid geworden op: 17 jun 2008 14:07
Locatie: Eindhoven
Contact

Gebruikersavatar arepol 02 jun 2009 16:58

Allereerst ben ik het wel met patmaessen eens.
Ik ga geen advies geven, kijk maar gewoon is rond op dit forum ;)
patmaessen schreef:Ik kan niet in je beurs kijken maar om als 'junior' een fiets van 3000 euro te gaan gebruiken om in wedstrijden te gaan rijden is mijn's inzien behoorlijk 'over the top'.
Och, dit gebeurt ook bij de nieuwelingen al hoor :p, zie hier afgelopen ronde van Bleiswijk bij de nieuwelingen:
Afbeelding
patmaessen schreef: Als het een fiets van 3K wordt dan moet je wel foto's op het forum gooien. Mzzl.

En anders ook! Altijd nieuwsgierig naar nieuw materiaal :)

jell-ee
Forum-lid
Berichten: 252
Lid geworden op: 03 jun 2009 21:14

jell-ee 03 jun 2009 21:33

Kijk ook eens naar fietsen van TREK, de frames van de madone's zijn echt klasse!, oclv carbon, zijn echt lekkere stijve fietsen!!
maar ook een merk als focus doet t goed in deze prijs klassen, cayo extreme 2009 ziet er verdraaid goed uit met een full dura-ace afmontage!

fizik
Forum-lid
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:16
Locatie: Staphorst

fizik 03 jun 2009 22:28

Die Giant die je noemt is prima. Bedenk eerst eens wat voor fiets je ongeveer wilt. Wat voor uitstraling moet hij hebben. Wil je industrieel, dan kom je bij veel Duitse merken uit. Misschien wil je wel graag een Amerikaans of Italiaans tintje, dan komen andere merken in aanmerking. Vervolgens kijk je naar de geometrie van de verschillende modellen binnen je budget. Dan kijk je naar de afmontage en dan kijk je naar de kleurtjes. Ook beperk je je misschien tot een LBS in de buurt die maar een paar merken voert. Dan wordt de keus heel wat makkelijker.

Met andere woorden, je vraag is nu wel erg breed en we gaan het meer hebben over je budget dan over je gestelde vraag.

dickaah
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 mei 2009 22:53

dickaah 04 jun 2009 00:38

ik heb vandaag in een winkel gekeken voor de Giant vind hem erg mooi, en schijnt ook zeer goed te zijn zegt ploeggenoot er stonden ook hele mooie treks maar die vond ik ietwat te duur was madone 5.5
@ fizik de landen maakt me niet zo gek veel uit ik wil vooral goede fiets voor dat geld

jell-ee
Forum-lid
Berichten: 252
Lid geworden op: 03 jun 2009 21:14

jell-ee 05 jun 2009 00:06

een madone 5.5 is toch maar 2800 euro!

Plaats reactie