Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Assos Uno of Sugoi RS Bibshort ??

ronald83
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 18 apr 2008 10:33

ronald83 05 jun 2009 11:52

Hallo,

Ik wil een nieuwe korte zomerbroek gaan kopen maar ben er nog niet helemaal uit welke het beste is en waar ik die dan haal. Ik heb begrepen dat de
Sugoi : RS Bibshort en Assos Uno erg goed moeten zijn. Waarom zou ik de één of de ander moeten kiezen? Welke andere broeken zou ik kunnen overwegen in deze categorie?

gr.

marsman
Forum-lid
Berichten: 2374
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 05 jun 2009 12:09

Dit zijn wel de 2 besten die er op dit moment zijn, als je afgaat op de diverse testen en verkoopaantallen. De Sugio is iets goedkoper en pas door Fiets als beste getest. Verder is het kwestie van persoonlijke smaak. Ikzelf vind de Ultima Performance erg goed zitten, en die kost circa met 80 Euro ongeveer de helf van bovengenoemde broeken.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

redalert
Forum-lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 10 okt 2007 22:31

redalert 05 jun 2009 13:33

Ik bezit zowel een broek van Assos als van Loeffler. Beiden zijn door een perfecte zeem prima broeken voor de lange zit. Als de rit niet langer dan 3 uur duurt maakt het m.i. niet erg veel uit welk merk je kiest. Belangrijkste blijft je behandeling van de zeem. Bij mij werkt speciale creme erg goed om de conditie van de zeem op peil te houden.

zaaf
Forum-lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 18 mei 2006 18:12

zaaf 05 jun 2009 14:17

Ronald, ik heb beide broeken en ze zijn beiden goed. Maar ik prefeer de Sugoi omdat de zeem wat steviger is. Maar dat is waarschijnlijk heel persoonlijk. anderen zullen ongetwijfeld de wat zachtere (alsof je op een kussentje zit als het ware) prefereren. Op langere ritten vind ik dat je een gevoel van "doorzitten" krijgt met de assos. Maar dus erg persoonlijk en relatief, allebei goed.

pwaverijn
Forum-lid
Berichten: 691
Lid geworden op: 16 jan 2009 13:59
Locatie: Amstelveen

pwaverijn 05 jun 2009 14:26

ik heb ook sinds kort een sugoi, en ik moet zeggen dat hij me goed bevalt!
accepteren kun je leren!

pamscalpel
Forum-lid
Berichten: 183
Lid geworden op: 27 jan 2005 13:45

pamscalpel 05 jun 2009 15:05

Voor mij gaat er niets boven Assos,(goede pasvorm en super zeem) valt wel relatief klein uit (dus eerst passen)!
PamScalpel

velo
Forum-lid
Berichten: 618
Lid geworden op: 07 okt 2006 15:36
Contact

velo 05 jun 2009 18:25

Er is ook nog zoiets als return stretch.

Assos gebruikt een materiaal combi die er voor zorgt dat de return stretch lang intakt blijft wat betekent dat het lubberen van de stof langer achterwege blijft dan bij de goedkope(re) broeken.

Misschien iets om ook in overwegen te nemen.

Pasvorm en zeem zijn begrijpelijke overwegingen doch niet de enigste overwegingen die je kunt laten meebeslissen in je keuze van een broek.
Staal, je blijft rijden ....
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

ronald83
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 18 apr 2008 10:33

ronald83 05 jun 2009 18:43

Dank voor de reacties tot dusver.

Futurumshop bied de sugoi rs voor €125 aan. Bij Math Salden is de Assos T FI.Uno S5 €112,50 hier komen nog wel verzendkosten bij.

Qua prijzen maakt het dus weinig uit.

Vanmiddag een goedkoper model sugoi gepast bij de fm. Zat al wel erg goed moet ik zeggen. Daar moest de Sugoi rs overigens €139,95 kosten. Vind ik nog wel een verschil.

gr.

niklas2
Forum-lid
Berichten: 1046
Lid geworden op: 03 jan 2006 13:08

niklas2 05 jun 2009 19:10

Ik heb sinds al heel lang (>3 jaar) een Sugoi RS. En die bevalt nog steeds prima.
De stof begint nu wat slijtsporen te vertonen. Daar staat tegenover dat ik de broek 1x per week gebruik, de zeem nog steeds goed is en de pasvorm niet anders is dan toen ik de broek kocht. Al met al ben ik buitengewoon tevreden over deze broek; mijn Assos Mille hang er wat zielig naast in de kast en komt daar zeer zelden uit....waardoor die Assos broek dan ook lang meegaat - maar dus vrijwel niet wordt gebruikt.
Ambitie: veel
Tijd: te weinig

pwaverijn
Forum-lid
Berichten: 691
Lid geworden op: 16 jan 2009 13:59
Locatie: Amstelveen

pwaverijn 05 jun 2009 21:53

sugoi voor 115 euro: http://www.sport-systems.nl/ (geen verzendkosten)
accepteren kun je leren!

Plaats reactie