Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Bianchi

ijzerenbriek
Forum-lid

ijzerenbriek 21 jun 2009 23:29

Wel, dat was ook mijn gedacht, ik durfde het alleen niet te zeggen.
Voor een vriend heb ik een Via Nirone met Veloce, Sirroco, Pro PLT, Keo Classic, Rubino Pro gemonteerd voor nog geen 1100€. Frame stond wel als aanbieding bij Salden maar denk dat ze constant zulke frames in de aanbieding staan hebben.

Maar, vergeet al dat gezeur en geniet van je fiets. Het is nu ook niet zo dat je zwaar bedrogen bent hé!!
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.

sjrd
Forum-lid

sjrd 22 jun 2009 00:03

Mooi frame. Gefeliciteerd!

paulusr3
Forum-lid

paulusr3 22 jun 2009 00:13

Goede koop. Prima frame. Veel plezier ermee.
Toevallig heeft mijn buurjongen vorig zo'n zelfde gekocht, maar dan in celeste. Afmontage nagenoeg hetzelfde alleen mindere wielen, voor € 1149. Er van uitgaande dat jouw fiets nog in goede staat is, heb je een faire prijs betaald.
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

bianchike
Forum-lid

bianchike 22 jun 2009 23:03

Net mijn fietske gaan ophalen. Is in absolute nieuwstaat. Geen krasje te bespeuren. Nergens speling, prima schakelend, lekker stijf frampje. Heeft in totaal zo'n 1600 km gebold. Twee keer de Ventoux mee beklommen geweest. Wat me wel opvalt is het kleine tweede tandwiel vooraan. Daarmee geraak ik zelfs op de stijlste hellingen boven.
Zijn er zaken waar ik rekening mee moet houden bij zo'n Via Nirone? Zwakke punten?
Wat ik wel een beetje vreemd vind is dat de remmen zelf niet van Campa zijn maar het zijn de Bianchi RC-461 remmen. Zien er ook gelikt uit, maar ik vraag me af waarom niet de remmen van de Veloce groep gebruikt zijn. Ook het Crankstel is niet van Campa, maar wel de FSA Gossammer Mega Exo Double 53/39t.
Ik had wat schrik van de framemaat van 57. Met mijn 1 meter 74 vreesde ik dat het frame te groot voor me zou zijn. Maar blijkbaar hanteerd Bianchi 'kleine' framematen, want het past perfect.
Dit weekend zal ik de eerste kilometers erop zetten si.
Rij nooit sneller dan uw engelbewaarder kan vliegen.

hendrikjan
Forum-lid

hendrikjan 23 jun 2009 00:22

Gefeliciteerd me je aankoop.. je vindt ene 39 zo klein dat je daarmee zelfs de steilste hellingen op komt.. Wat ben je gewend dan als ik vragen mag? T is volgens mij niet bijzonder klein .. maar eerder normaal .. ik heb ze volgens mij wel eens groter gezien maar dat is eerder uitzonderng..
:winkthumb:

gene
Forum-lid

gene 23 jun 2009 06:08

Andere onderdelen (remmen, crankstel) worden meestal geplaatst om kosten te besparen.
Ik veronderstel dat het een maat 57 sloop is en dat is helemaal geen klein maatje. Heb je je wel opgemeten?

dario
Forum-lid

dario 23 jun 2009 11:23

Dat kleine binnenblad (ik neem aan dat het een compact met 34 is?) is precies ook bedoeld om de steilste hellingen mee op te geraken!

Wat de maat betreft: zal wel een 57 zijn (sloping, met zitbuishoogte 54 cm) - maar voor iemand van 1m74 lijkt me dat toch ook aan de grote kant...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

adroit
Forum-lid
Contact

adroit 23 jun 2009 11:56

Bianchi gebruikt standaard eigen merk remmen en een FSA crankstel, dit is idd zoals gene al melde puur om de prijs van de fiets te drukken.

Over de maat; ik ben bang, gezien je lengte, dat het frame toch wel wat aan de grote kant is. Een 55 had beter bij je lichaamslengte gepast.

Maar goed, mooie fiets, mooi merk met veel historie, prijs wat aan de hoge kant maar je zult er absoluut veel schik mee hebben

bianchike
Forum-lid

bianchike 23 jun 2009 22:23

De verkoper van de fiets was 1,80 meter en hij deed de fiets weg omdat het frame voor hem te klein is. Heb hem reeds wat testgereden en het voelt heel goed aan. Ik heb het zadel 1 cm gezakt en kan wanneer ik in het zadel zit met mijn tippen aan de grond. Het is ook niet om profwielrenner te worden, maar gewoon om leuke ritten mee te doen en de zondag met de plaatselijke toeristenclub mee te rijden.
Rij nooit sneller dan uw engelbewaarder kan vliegen.

Plaats reactie