Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Bianchi

bianchike
Forum-lid

bianchike 20 jun 2009 16:32

Hallo,

Ik ben beginnend fietser en zou een deftige koersfiets willen kopen voor een beperkt buget. Daarom ga ik hem tweedehands zoeken. Daar vind je kwalitatief hoogwaardige fietsen voor een nog aanvaardbaar bedrag. Mijn oog is gevallen op onderstaande Bianchi. Wat denken jullie? Doe ik hiet een goeie koop aan?

Afbeelding

Koersfiets Bianchi SL3
Ultralight aluminium met carbon voorvork
Veloce 10 speed compagnolo;BBB-groep
Vento-wielen
Met drinkbushouder en draadloze fietscomputer (Trek)
Geschikt voor mensen tussen 1.75-1.80m
Nieuwprijs 1400 euro

Ik heb 550 euro geboden en de verkoper lijkt akkoord te gaan. Doen???
Rij nooit sneller dan uw engelbewaarder kan vliegen.

kamerplant
Forum-lid

kamerplant 20 jun 2009 16:43

lijkt me geen verkeerde deal!.

als alles klopt.geen spelling nergens niet..
mooie groep,ik denk zeker geen verkeerde prijs.

p.s zorg wel dat je de shoenplaatjes mee krijgt.
Colnago Olympic Master lovert.

heb dr zin in!.

hendrikjan
Forum-lid

hendrikjan 20 jun 2009 17:06

en als de maat ook maar goed is :)
:winkthumb:

paulusr3
Forum-lid

paulusr3 20 jun 2009 17:19

Ziet er idd op het eerste oog niet verkeerd uit. Alleen goed checken hoe het met gesbruikssporen zit. Speling ed....

Zit daar nu zo'n groot binnenblad op??
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

dario
Forum-lid

dario 20 jun 2009 23:14

SL3 is absoluut een goed kader, dus als hij in goede staat is kan je er niets verkeerd mee doen... Als de maat tenminste past! Heb je dat al gecheckt? ("geschikt voor mensen van... tot..." is niet voldoende: nameten is de boodschap!)
Prijs lijkt me ook best redelijk.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

gene
Forum-lid

gene 21 jun 2009 03:53

Lijkt inderdaad een goede 2dehands, hoewel ik denk dat deze fiets toch al enkele jaartjes oud is.
Je bent een beginnend fietser, dan neem je best een ervaren iemand mee om de fiets te keuren.
Je zou je eerst moeten (laten) opmeten. (als dat al niet gedaan is)
Dus is het de juiste framemaat? Maar ook: stuurbreedte? Lengte van de cranks, lengte stuurpen? Zijn tandwielen, ketting en cassette niet aan vervanging toe?
Toestand van de lagers, de wielen, de banden , de kabels enz. Geen sporen van valpartij?
Als je enkele van deze onderdelen moet vervangen, wordt het "koopje" al heel wat minder interessant.

ijzerenbriek
Forum-lid

ijzerenbriek 21 jun 2009 11:15

Als hij je goed zit en jij wil met die fiets beginnen fietsen dan heb je er een goede koop aan.
Bianchi frame met Campa mekaniek en wielen: kan niet veel verkeerd gaan dan.
Je laten opmeten is inderdaad een goede start maar ook niet meer dan dat. De resultaten van zo een meting verschillen nogal van systeem tot systeem. Je zal er wel niet veel naast zitten en dan kan je zelf wat beginnen experimenteren lengte/hoek stuurpen, hoogte zadel en dergelijke. Ik blijf er ook bij dat je een hele tijd moet fietsen eer je echt weet hoe je perfect zit, ervaring zeg maar.

Maar ik zou me daar nu niet al te veel zorgen in maken. Als je goet zit op die fiets (vragen of je er een ritje mag mee maken misschien) en je ziet hem echt zitten dan moet je hem kopen.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.

jappiex
Forum-lid

jappiex 21 jun 2009 15:09

Ik fiets zelf op een NOS SL3. Een heel plezierig fietsje en een goede koop geweest. Maar...
Stuur was niet helemaal mijn maat, vervangen. Stuurpen ook. Bracket was niet in hele goede staat net als de buitenbanden, het zadel vond ik te zacht, ook dat alles maar vervangen. Ik heb dus een stapeltje onderdelen thuis liggen en zelfs op een NOS fietsje al een slordige driehonderd euro verspijkerd om hem naar mijn zin te maken. Dat zal tweedehands wellicht niet anders zijn. En dan kom je qua prijs al heel dicht bij bijvoorbeeld een nieuwe Cube.
Ik zou dan altijd voor de Bianchi gaan, maar ik ben er dan ook langzaam verliefd op geworden...

bianchike
Forum-lid

bianchike 21 jun 2009 16:15

Heb ondertussen bericht gekregen van de verkoper dat hij de fiets reeds aan iemand anders heeft doorverkocht.:(:( Vind ik geen manier van werken maar allé, soit.

Heb dan maar wat verder gezocht en dan uiteindelijk deze fiets gekocht voor 900 euro. Bedrag ligt wel wat hoger, maar de fiets is ook nog maar één jaar oud en ziet er eigenlijk nog beter uit dan de vorige. Heb reeds de verkoper aan de lijn gehad, en de koop is gesloten.
Goeie koop??? Vermoed van wel aan de bovenstaande reacties over Bianchi en Campa te zien.

Afbeelding

Merk Bianchi veloce nirone (white manta), slechts 1 jaar in gebruik (+/- 1500 km.) Voorste/achterste vork in carbon.

Wielen, campagnola chamsin

Maat 57

Nieuwprijs € 1600 (exclusief de campagnola wielen)
Rij nooit sneller dan uw engelbewaarder kan vliegen.

trickoutxtc3
Forum-lid

trickoutxtc3 21 jun 2009 21:34

goeie keuze! nette fiets voor een nette prijs.

veel plezier dr mee
A.D.I.D.A.S

(jonathan davis)

kamerplant
Forum-lid

kamerplant 21 jun 2009 21:48

zeker ook niet verkeerd.

veel fiets plezier ermee:)
Colnago Olympic Master lovert.

heb dr zin in!.

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 21 jun 2009 21:49

Lijkt me nogal duur. Zulke Via Nerones worden voor die bedragen nieuw verkocht (bijv door Salden). Nieuwprijs 1600 is dan ook overdreven om het voorzichtig te stellen.

Plaats reactie