Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Wielrenners raken onvruchtbaar

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12661
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 01 jul 2009 17:51

De info klopt wel. Bij mij is mijn zaad twee jaar geleden vier keer gestes, twee keer 's zomers toen ik circa 10 -12 op de MTB zat, ook 's winters toen ik 2 uur op de MTB zat.

Ik weet de cijfers niet meer exact, maar qua hoeveelheid scheelde het 20-30% maar qua bewegelijkheid 50% en dat is wel belangrijk.

Het komt met name door de warmte die onstaat in je fietsbroek en een beetje door de druk. Veel in de auto zitten, laptop op schoot (die is echt funest!) knellende kleding is net zo slecht

maargoed, uiteindelijk hebben we met wat hulpmiddelen toch een prima gezond ventje van 7mnd.

tati
Forum-lid
Berichten: 484
Lid geworden op: 10 jan 2009 19:52

tati 02 jul 2009 01:07



Dagelijks seks voor beter sperma LONDEN - Stellen met een kinderwens maken een hogere kans op bevruchting als de man in de week voor de beoogde conceptie elke dag seks heeft. Dit blijkt uit wetenschappelijk onderzoek dat dinsdag is gepubliceerd.

Door de dagelijkse zaadlozingen verbetert de kwaliteit van het sperma bij de meeste mannen. Tot nu toe waren artsen verdeeld over de kwestie of zij seksuele onthouding voor de „beslissende“ vrijpartijen moesten aanbevelen om de kans op een baby te vergroten.

Een Australische onderzoeker deed een onderzoek met 118 mannen met 'slecht' sperma. Nadat hij de mannen had gezegd dat zij zeven dagen achter elkaar moesten ejaculeren, stelde hij vast dat de kwantiteit van het sperma per ejaculatie weliswaar afnam, maar de vruchtbaarheid nam toe bij 80 procent van de mannen. De oorzaak van het fenomeen is onbekend. Onderzoeker David Greening van het centrum Sydney IVF raad stellen met een kinderwens aan tijdens de week voor de eisprong elke dag seks te hebben.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/4289 ... tml?p=33,1

Word dus dagelijks andere training erachteraan om het te compenseren.

A bad day on the bike is better than a good day at work.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12661
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 02 jul 2009 16:38

pfffff dat word een zware vakantie in de italiaanse alpen........

bmiller
Forum-lid
Berichten: 752
Lid geworden op: 25 mar 2008 11:47

bmiller 02 jul 2009 16:40

Ach kom je ook niet aan tijdens de vakantie ;)
Alleen of je uitgerust weer aan het werk gaat is een tweede. Wel kan je aangeven dat je volop hebt genoten.
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.

jannak
Forum-lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 01 feb 2005 22:05

jannak 05 jul 2009 13:18

[quote="Scepticus"][quote]
Wielrenners raken onvruchtbaar

De onderzoekers willen dan ook dat wielrenners hun zaad laten invriezen als ze beginnen met fietsen, zodat ze later tenminste nog kinderen kunnen krijgen.


Ik fiets al vanaf mijn 8e wedstrijden. Lijkt me lastig om dan je zaad al te laten invriezen!
Heb ruim 20 jaar later 2 kinderen gekregen (sorry, gemaakt), zitten alle 2 op de universiteit en doen het meer dan uitstekend. Zijn zelf ook fanatieke fietsers.

Kortom, laat je niet door ieder bericht gek maken.
http://www.houseofcycling.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

gwd
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 jul 2009 00:45

gwd 07 jul 2009 14:12

Ik heb wel eens het gevoel alsof er geen bloed meer in mijn zaakje zit, maar ik fiets gelukkig maar 150km per weekend. en zit dus helemaal safe :D
Alles gaat op rolletjes :D

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 14 jul 2009 00:11

Echte onderbouwing in artikel blijft achterwege,
Verder attendeerde iemand daar op:
http://www.volkskrant.nl/archief_gratis ... boxershort
Met te strakke kleding/temperatuur heeft het niet te maken denk ik, voor zover je strakke slip aan fietsbroek kunt gelijk stellen. Erectieproblemen wordt ook nog wel eens vermeld, maar dat is dan het gevolg van beknelling. En het lijkt me toch zo dat door op een zadel zitten, er niet nog meer afgekneld raakt.

Ben dus benieuwd naar de achtergrond. En mocht het waar zijn, wel een serieuze kwestie denk ik.

elders las ik dat dat bericht van het belgische Gezondheidsnet afkomstig is, http://gezondheidsnet.rnews.be/bewegen/ ... elijk-zaad en dat het onderzoek door een Spaanse universiteit is verricht.
wel bijzonder trouwens, een van de oorzaken: "...ligt bij de nauw aansluitende kleding die wielrenners dragen. Die doet de lichaamstemperatuur stijgen, wat slecht is voor het zaad." Vgl. nog even het krantenbericht van de Volkskrant...

Gebruikersavatar
geertjan5
Forum-lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:41
Locatie: Friesland, nabij Sneek

Gebruikersavatar geertjan5 14 jul 2009 00:35

lekker tussen het vlees, brood,ijs en ijsklontjes:);)
En als je begint met fietsen ben je zowiezo niet op de hoogte van dit bericht. Dus ben je zo wie zo al te laat. En anders ligt de vriezer vol met maanzaad voor het geval dat;)
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.

Plaats reactie