Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Scandium frame erg snel slap. Garantie?

baron062
Forum-lid

baron062 09 jul 2009 14:44

Ah,

weer een FM die zich verschuilt achter zijn leverancier. Waarom neemt iedereen hiermee genoegen?

lincity
Forum-lid

lincity 09 jul 2009 15:20

Als de leverancier met een goede oplossing komt, maakt dat toch niets uit.

Mocht daar niets uitkomen, neem ik natuurlijk geen genoegen.
Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd...

exsplosiefke
Forum-lid

exsplosiefke 01 aug 2009 15:48

normaal heb je 5 jaar garantie op een ridley fream .
fietsen is leuk maar je kan er vanafzien he

gast
Forum-lid

gast 01 aug 2009 17:09

Lincity schreef: en trapte ik bij hard aanzetten m'n cranks tegen het frame.

Is er niet iets met het lager van de crank of de crank zelf aan de hand. Als het frame al slapper is geworden (wat ook mij sterk lijkt) dan kan je dat nooit over die paar centimeter frame merken bij de crank. Hooguit over het hele frame.

janfiets
Forum-lid

janfiets 01 aug 2009 21:02

Lincity schreef:nadat ik 2,5 jaar terug m'n alu frame had gebroken, kon ik een ander frame uitzoeken. Omdat ik het frame te slap voor mij vond, heb ik een Scandium frame uitgezocht, omdat mij verzekerd werd dat dit frame superstijf was. Allen waren van het huismerk van mijn fietsenmaker.

De eerste maanden was het frame inderdaad superstijf. Daarna ging het echter erg snel bergafwaards. Vorig jaar (2de jaar dat ik erop reed) vond ik het frame al zwabberen en trapte ik bij hard aanzetten m'n cranks tegen het frame.

Tegenwoordig kan ik sommige wielen bij m'n bracket tegen m'n frame aantrappen en heb ik het gevoel dat ik het frame dubbelvouw als ik hard aanzet. Als ik m'n stuurpen en m'n zadel pak, kan ik deze een paar cm zijdelings bewegen.

Ik moet aangeven dat ik een hoger piekvermogen heb dan een goede (baan) wielrenner, door het schaatsen op hoog niveau. Ben 85kg, fiets zo'n 6000km per jaar, met nu en dan een criterium.

Ook zit er een klein deukje in m'n bovenbuis door een omgeslagen stuur.

Zou ik bij m'n fietsenmaker een nieuw (STIJF) frame kunnen claimen, of is dit het risico van Scandium?

Ben ik toch even benieuwd. Je schaatst op hoog niveau en kan meer kracht zetten dan een baanwielrenner. Dan moeten we je haast wel kennen van TV gok ik zo.
Fiets hem erin!

Plaats reactie