Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

gazelle/sensa

raww
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jul 2009 22:21

raww 23 jul 2009 22:32

Ik heb al beetje rondgeneusd hier en op andere sites en heb 2 fietsen op het oog.

de sensa tiagra of de gazelle v1 2009

ik twijfel omdat de gazelle verscheidene sora onderdelen erop heeft zitten en vraag me af en hoe verre de kwaliteit verschilt.

ik wil voor mijn hobby fietsen, maar ben wel teogewijd en wil er echt voor gaan

de gazelle:
http://www.fietsenwinkel.nl/library/mod ... 87&CID=152

de sensa:
http://www.fietsenwinkel.nl/library/mod ... 62&CID=152


ik wil nu net beginnen met sportief fietsen, dus dacht ik. laat ik hier om advies vragen aan mensen met ervaring met racefietsen.


met vriendelijke groet,

Paul

challenge
Forum-lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 06 sep 2007 23:54

challenge 23 jul 2009 22:51

Raww: welkom allereerst

Wat betreft de fietsen heeft de Sensa net even wat meer te bieden. (Denk ik)

Neem bijvoorbeeld afgemonteerd met Tiagra 2009, volgens mij helemaal geen slechte groep komt zelfs zeer sterk in de buurt van de 105 2008 groep.

Pluspuntje voor de sensa wil ik ook zeggen de Weinmann velgen. Rijdt er zelf ook mee, wellicht niet heel erg aerodynamich o.i.d, maar wel knetter sterk.

Beide fietsen hebben voor- en nadelen. De sensa wordt bijvoorbeeld exclusief pedalen geleverd, deze zijn bij de gazelle alweer aanwezig.

Ja, als ik zelf moest kiezen zou ik de sensa nemen. Maar goed er zijn natuurlijk meer merken, modellen en wellicht leuke aanbiedingen. Stap ook eens bij de plaatselijke fietsenmaker binnen, deze kan je ook van goed advies voorzien en kan je opmeten zodat je een juiste maat fiets kiest. Dit draagt wel heel erg bij aan het fietsplezier.

Er staan ook al veel adviezen op het forum, met de zoekfunctie is hiermee heel veel te vinden.

Succes met de keuze!

raww
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jul 2009 22:21

raww 23 jul 2009 23:00

bedankt voor je advies en reactie.. opgemeten is al gebeurd maatje 57, ik kom uit tilburg en daar heb je niet echt iets zitten voor mijn prijsklasse en vind een nieuwe fiets misschien wel wat betrouwbaarder dan 2e handsje. maar in ieder geval bedankt :)

chocochoko
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 mei 2009 01:34

chocochoko 24 jul 2009 03:44

Hello,
Ik zou een stapje hoger gaan en de Gazelle V2 nemen. Sterk kader, met pedalen en kliksysteem voor op de schoenen geleverd en een complete Tiagra van afmontage. Heb sinds juni deze fiets en loopt perfect.
Wel oppassen bij het opmeten bij Gazelle is de V1, V2 en V3 in compacte maten. Normaal heb ik maat 55, maar mijn V2 is een 51 in compact. Ben 1m73.

Groetjes uit Vlaanderen

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 24 jul 2009 14:32

http://forum.fiets.nl/topic.asp?COMMAND ... 319#426088

Lees de laatste post eens van me door. Morgen krijg ik een Gazelle V3 geleverd voor de prijs van de Sensa.

Overigens @Chocochoko, Ik hoor ongeveer een maat 60cm te hebben, de 'verkoper' heeft me echter verteld dat bij gazelle de 57cm groot genoeg is. Klopt het dan gewoon dat deze groter uitvallen o.i.d?

chocochoko
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 mei 2009 01:34

chocochoko 24 jul 2009 15:32

Yep YPUH,
vanaf de V4 van Gazelle wordt er blijkbaar met gewone maten gewerkt. (geen compacte kaders) Achteraan de brochure van Gazelle staat een uitgebreide matentabel. Vandaar blijkbaar het verschIl. Zo kwam ik bij de V2 op maat 51 uit en bij bvb de V4 zou ik naar kadermaat 55 moeten gaan.

fizik
Forum-lid
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:16
Locatie: Staphorst

fizik 24 jul 2009 16:37

Kijk gewoon naar de bovenbuis horizontaal gemeten. Dan zit je nooit verkeerd.

Plaats reactie