Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Gezocht - Nieuw staal +/- 1000 euro

ikweetutnietmeer
Forum-lid
Berichten: 611
Lid geworden op: 15 sep 2007 00:33

ikweetutnietmeer 10 aug 2009 00:28

Tsja, dat kan idd, dat ze m niet mooi vind. jammer.
natuurlijk is met campa 'echter' maar die tiagra triple vind ze toch wel fijn.
daarbij was er in die prijsklasse niet heel veel meer te vinden voor die prijs met deze specs en ook dicht bij huis. is trouwens ook wel es wat anders dan een bijv. een cube (niks mis met de fiets, maar inmiddels een dagelijkse verschijning)

chouchou
Forum-lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 05 okt 2004 01:19

chouchou 10 aug 2009 14:08

Daar heb je weer gelijk in.

Ik wou trouwens mijn dame op een compact zetten met de 13-26 cassette. Lijkt mij wel gepast.
what you get is what you see

frigo
Forum-lid
Berichten: 802
Lid geworden op: 18 aug 2008 17:08

frigo 10 aug 2009 17:11

Prijstechnisch in de suggestie van Perik (overspuiten) het meest interessant. Als je dit professioneel wilt laten doen ben je ca. € 200,00 kwijt en blijft er genoeg over voor een goede groep en wielen. Ik zou dit alleen doen indien het Balk-frame de juiste maat is voor jouw vrouw. Nadeel is dat je dan een paar weken geen fiets hebt.

Anders zou ik op zoek gaan naar een mooie tweedehands op Marktplaats. Hier komen regelmatig fraaie stalen fietsen langs (b.v. Colnago Master, Pinarello Asolo) die binnen je budget liggen. Dan hou je nog geld over voor eventuele verbeteringen en heb je al met al méér waar voor je geld.

Ik rij zelf o.a. ook op een stalen Bianchi (Columbus SLX-frame) met een moderne Campagnologroep. Als je niet al te groot en zwaar bent, rijdt staal prima en merk je echt niets van eventueel gebrek aan stijfheid. Stalen frames zijn overigens vaak comfortabeler dan oversized Alu; dit is soms zo stijf dat je als lichte berijder hier meer last dan voordeel van hebt...
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!

chouchou
Forum-lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 05 okt 2004 01:19

chouchou 21 dec 2009 22:26

OK, het heeft even geduurd sinds de vorige post, maar het is gelukt !

Via dit forum kwam Erikvdn met ons in contact en hebben wij zijn Kona Honky Tonk frame + de Reynolds vork + Kona vork + extra's overgenomen.

Nu was het nog een geneuzel om op de opbouw te komen, maar dit is het resultaat. Een paar specs:

* Frame: Kona Honky Tonk 2009
* Voovork: Reynoulds Ouza
* Groep: Shimano 105 (Triple/2009)
* Wielen: Rigida DRX UP 05 + Ultegra naven. Gokje met een aanbieding van Math Salden.
* Banden: Rigida Rubino
* Stuur/Zadelpen/Stem: Ritchey WCS Wetblack. Gegeven dat we de maat niet zeker wisten van de stuurpen, hebben we eerst gekozen voor een simpel model, om daarna nog over te stappen de Ritchey.
* Stuurlint: PRO - zo'n speciaal dames lint met bloemenprint. Ze zag liever een harde witte kleur. Ik denk dat ze gelijk heeft - voor het volgende lintje !
* Rem/Derailleurkabels: Shimano (weet ik veel) - Het was niet eenvoudig witte te vinden. Het liefst had ik kabels van Jagwire of Activ-8, maar dan kan je alleen voor een hele set gaan. Uiteindelijk vond ik wat.
* Kabeleindjes: Voor de oplettende kijker, lichtblauwe kabel eindjes (wat de naam ook is). Na tien keer rondvragen kwam ik ze tegen. Je kan ook op internet bestellen, per 500 ofzo. Die dingen zijn van Jagwire. Leuk detail vond ik.
* Zadel: Selle Italia Gel Flow Lady. Ik had liever de SLR, SLK of Diva gehad, maar die zijn (tegen een goede prijs) moeilijk te vinden in NL. Ik had nog everwogen via eBay, maar we hebben uiteindelijk voor dit zadel gekozen.
* Rem-achter: Het frame is ook geschikt voor bredere/hogere banden. Zodoende hadden we een rem nodig met langere hoeven. Voor de (loodzware) voorvork van Kona hebben dezelfde rem voor voor.
* Bidonhouders: Top-peak

Verder nog details:
* De rubbers op de derrailleurkabels om de lak te beschermen kon ik niet in het wit vinden, terwijl Jagwire deze wel heeft.
* Ik dacht nog gekleurde cranckboutjes & derailleurwieltjes. voor de 'stock' look heb ik dit maar achterwege gelaten.
* Ik was de eerste keer het velglint vergeten. Dit kostte twee binnenbandjes.
* Leuke bijpassende dopjes voor op het stuur zijn moeilijk te vinden. Nu hebben wat metalic dopjes van de Decathlon.
* Andere zaken die we nog nodig hadden: Voorderailleur houder, donuts, stickers voor op het frame.
* Het is zonde van je kabels, als je de derailleurkabel aanziet voor een remkabel en vrolijk gaat knippen.

Mijn vrouw heeft er nog niet op gefietst, het weer is nog te slecht geweest...

Foto
[img=http://img14.imageshack.us/img14/3098/konahonkytonk.jpg]
what you get is what you see

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 22 dec 2009 03:52

Wauw. Ik las dit topic even door met het gevoel van 'Die vrouw is niet makkelijk tevreden te stellen'. (Niet negatief bedoeld verder). Voor mij was met dat budget een leuk alu frame en een nieuwe groep genoeg geweest.

Echter nu ik de foto zie, zie ik dat er wel wat tijd in gestopt is. Het zal een hele vooruitgang zijn om met een 105 groep te rijden (STI versnellingen), maar ook heb je de rest van de afmontage en wielen niet achter gelaten. Kortom, een frame uitgezocht wat je vrouw wil (en terecht) en daarna afmonteren met goede hedendaagse parts. Nu kun je echt zeggen dat je niet op een fiets rijd welke ook bij je buurman in de schuur staat en kun je de komende jaren met veel plezier rijden. Top!

perik
Forum-lid
Berichten: 2998
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 22 dec 2009 09:45

Mooi karretje!

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 22 dec 2009 13:35

Inderdaad een mooi fietsje!! Lekker origineel. Waarom moeten er nog stickers voor het frame komen?

rijden_
Forum-lid
Berichten: 270
Lid geworden op: 23 aug 2005 11:23

rijden_ 22 dec 2009 21:15

Gefeliciteerd! Zeer knappe fiets, mooi werk! 'Zij' mag blij zijn met 'jou'!
...het is niet de fiets die plezier geeft, het is het Fietsen....

chouchou
Forum-lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 05 okt 2004 01:19

chouchou 23 dec 2009 00:21

LVGH schreef:Inderdaad een mooi fietsje!! Lekker origineel. Waarom moeten er nog stickers voor het frame komen?


Bedankt voor de reacties - ook van de anderen - leuk om te lezen.

De stickers zijn de doorzichtige stickers om lakbeschadigingen van de kabels (balhoofdbuis) en ketting te voorkomen. Als je goed kijkt, zie je ze zitten.
what you get is what you see

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 23 dec 2009 11:13

ChouChou schreef:
LVGH schreef:Inderdaad een mooi fietsje!! Lekker origineel. Waarom moeten er nog stickers voor het frame komen?


Bedankt voor de reacties - ook van de anderen - leuk om te lezen.

De stickers zijn de doorzichtige stickers om lakbeschadigingen van de kabels (balhoofdbuis) en ketting te voorkomen. Als je goed kijkt, zie je ze zitten.

Ahh.. ik dacht al, toch geen reclame of andere ontsierende opsmuk ;)

Plaats reactie