Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Gezocht - Nieuw staal +/- 1000 euro

hans
Forum-lid
Berichten: 737
Lid geworden op: 08 apr 2004 17:57

hans 31 jul 2009 18:25

voor de kona: check de fiets van maart 2009. Daar staat een review van deze fiets in.
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.

chouchou
Forum-lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 05 okt 2004 01:19

chouchou 31 jul 2009 18:30

Thx - ga ik doen !
what you get is what you see

erikvdn
Forum-lid
Berichten: 212
Lid geworden op: 15 aug 2008 21:45

erikvdn 01 aug 2009 15:04

Ik heb het frame in maart vqn dit jaar los gekocht en opgebouwd met shimano
ultegra.

Fiets staat afgebeeld in een Kona Topic.

Ik kan niet anders zeggen dqn dat ik er erg tevreden over ben. Fiets rijdt gewoon
top. Extra gewicht is Weg te strepen tegen het rijcomfort vAn staal.

Ik kan het frame zeker aanbevelen.

velo
Forum-lid
Berichten: 618
Lid geworden op: 07 okt 2006 15:36
Contact

velo 01 aug 2009 18:02

ChouChou schreef:
-Divo- schreef:
[quote=Divo-
Haar fietsplezier zit volgens mij (in willekeurige volgorde) in een mooie fiets, sti shifters, makkelijk schakelen, een goed zadel, een goede geometrie/afstelling, goede schoenen, lekkere kleding.

Op een fietsje dat zij mooi vind rijdt ze ook weer 1 km/hr harder, zeker weten.


Op een fiets die pas gemaakt is op lichaamsmaten zal ze nog harder gaan en met nog meer plezier ........

En niet te vergeten dat alles behalve staal/ti je helemaal verrot rammelt wat weer een impact geeft op je lijf/leden en je herstel periode.

Je zou voor de gein eens marten gerritsen moeten opbellen en de argumenten van anti staal eens met hem moeten doornemen.

Zelden zo'n geweldige gozer meegemaakt als hij die op een prachtige nuchtere groningse manier de boel in perspectief zet.

Dat belletje zal je niet gauw vergeten mi ..... :-)
Staal, je blijft rijden ....
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

perik
Forum-lid
Berichten: 2998
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 01 aug 2009 18:20

Hij heeft jou wel weten te overtuigen zo te lezen! ;)

Maar een maatframe is natuurlijk lang niet voor iedereen de enige oplossing. De overgrote meerderheid van de fietsers kan ook gewoon met een standaard frame uit de voeten. Dat vind Marten overigens zelf ook:
M-Gineering.nl schreef:Waarom een maatframe?
Als je met een confectieframe gelukkig kunt worden, koop dan geen maatframe. Dat scheelt geld, en je hoeft er vast niet zo lang op te wachten.

velo
Forum-lid
Berichten: 618
Lid geworden op: 07 okt 2006 15:36
Contact

velo 01 aug 2009 18:25

Ha, goeie +1.

Klopt, als de meetmethode uitwijst dat je met een confectie frame perfect zit dan is een maatframe vanuit dat gegeven niet nodig (blijft over dat je natuurlijk zoals eerder gemeld wel zeer veel keuzes hebt zoals ik al eerder kenbaar heb gemaakt.)

Het is bij veel mensen een ondergeschikt kindje aangezien men eerst een fiets uitzoekt (in ieder geval tussen de oren) en dan er achter komt dat een lichaam niet van elastiek is met alle gevolgen van dien die ook regelmatig op dit forum te lezen zijn.
En dat had toch naar alle waarschijnlijkheid voorkomen kunnen worden wat zonde is van al het geld wat er mee is gemoeid.
Staal, je blijft rijden ....
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

ilko
Forum-lid
Berichten: 1237
Lid geworden op: 23 aug 2004 12:53
Locatie: Arnhem

ilko 02 aug 2009 11:18

Er zijn hier en daar toch ook nog wel ranke alu frames te krijgen? Al zit je dan wel snel bij de handgebouwde Italianen en die kosten minstens net zoveel...

velo
Forum-lid
Berichten: 618
Lid geworden op: 07 okt 2006 15:36
Contact

velo 02 aug 2009 11:23

Vergeet herman braun niet die maakt ook (vermoed ik) maatframes in alu.
Staal, je blijft rijden ....
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

perik
Forum-lid
Berichten: 2998
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 02 aug 2009 12:02

Waarom eigenlijk niet het Balk frame fris laten overspuiten in haar favoriete kleuren? Dan een mooie nieuwe 105 of Veloce groep erop, setje knappe wieltjes.. Zo'n Kona is ook niet van de beste buizenset gemaakt, daar doet een ouder frame niet voor onder.

Zie bijvoorbeeld de Bianchi van GastheerG, dat zijn toch wel de leukere projecten:
http://forum.fiets.nl/topic.asp?sort=&p ... 931#296351

chouchou
Forum-lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 05 okt 2004 01:19

chouchou 09 aug 2009 21:26

perik schreef:Waarom eigenlijk niet het Balk frame fris laten overspuiten in haar favoriete kleuren? Dan een mooie nieuwe 105 of Veloce groep erop, setje knappe wieltjes.. Zo'n Kona is ook niet van de beste buizenset gemaakt, daar doet een ouder frame niet voor onder.

Zie bijvoorbeeld de Bianchi van GastheerG, dat zijn toch wel de leukere projecten:
http://forum.fiets.nl/topic.asp?sort=&p ... 931#296351


Mooie fiets !

Is eigenlijk wel een optie. Alleen, vind ik het ook een beetje zonde. Tegen wat extra geld zijn er twee racefietsen ipv een. De Balk is denk ik goed zoals die is nu. Anders ligt er ook weer een hele (oude) 105 groep te nietsen. Ook jammer.

Even terug on topic: Braun & M-Enginering is voor mij te duur (voor maatwerk staal wel erg mooi). Itiliaans rank aluminium lijkt mij ook te duur. Ziet iemand een rank/getailleerd confectieframetje, wat ik over het hoofd zie ?
what you get is what you see

ikweetutnietmeer
Forum-lid
Berichten: 611
Lid geworden op: 15 sep 2007 00:33

ikweetutnietmeer 10 aug 2009 00:08

ChouChou schreef:
Itiliaans rank aluminium lijkt mij ook te duur. Ziet iemand een rank/getailleerd confectieframetje, wat ik over het hoofd zie ?


Wat dacht je van een Scapin SX3? helemaal Italiaans alu frame met mooie geslepen lasnaden en complete shimano tiagra triple groep voor rond de 900 compleet, dus niet enkel het frame. wielen dacht ik fulcrum 7.
het is geen wsd maar wel door de FM op "maat gemaakt" met de overige onderdelen zoals compact stuur, dameszadel etc.
op scapin.com is ie te bewonderen. mijn vriendin hoopt de hare komende week te krijgen.

chouchou
Forum-lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 05 okt 2004 01:19

chouchou 10 aug 2009 00:16

Hey Ikweetutnietmeer,

aardige username !

Scapin X3 - ziet er op het plaatje (http://www.scapin.com/scheda.asp?idprod=19&tipo=road) mooi uit (wel Campa groep doen natuurlijk !!!), maar mijn vrouw trekt hier een vies gezicht bij ! Ligt niet aan de fiets, maar ze heeft een uitgesproken smaak.... Dus nee.

Ik las trouwens vandaag nog dat Fiets nummer van maart. Wel grappig. Die Jan Janssen die ze noemde was mooi.

Wat Fiets ook zegt is dat er weinig betaalbaar confectie staal is. Dus mijn eerdere conclusie lijkt gepast.
what you get is what you see

Plaats reactie