Deal @ Fietsenmaker
Op Cube zit bij mijn weten een standaard cadeauruimte , m.a.w. dit is wat je meestal ongevraagd als "sweatener" krijgt aangeboden. Is volgens mij 10% van de verkoopprijs in accessoires (tegen de adviesprijs van de accessoires). Voor jou dus 130e. Gezien de hierboven reeds genoemde prijzen voor een Streamer zou ik geen enkele schroom hebben om te kijken wat er in het vat zit.
-
- Forum-lid
Hangt beetje af van hoe standvastig je bent. Wil je het onderste uit de kan hebben? Zoals je hebt gelezen heb ik toevallig ook net deze fiets aangeschaft. Vroeg nog voor het testrijden wat ie met de prijs kon doen (dan kun je tenminste direct weer omdraaien als het antwoord niet bevalt). Kon iets af met tegoedbon voor pedalen/schoenen. Tijdens het testrijden even over nagedacht.
Vervolgens klein beetje onderhandeld. Wilde geen toneelstukje op gaan voeren zoals bij keukens bijv echt nodig is. Ik was bij een nette speciaalzaak waar ik het idee had dat ze me een goedzittende fiets probeerden te verkopen voor een redelijke prijs, en niet iemand die je iets probeert aan te smeren. Vind het belangrijk dat ik dan een goede verstandhouding overhoud. Is ook makkelijker als er later iets is, dan dat ze denken, daar heb je die zeikerd weer.
Ga je niet exact vertellen hoeveel korting ik heb gekregen, maar zo rond de 10% is fair, denk ik.
Vervolgens klein beetje onderhandeld. Wilde geen toneelstukje op gaan voeren zoals bij keukens bijv echt nodig is. Ik was bij een nette speciaalzaak waar ik het idee had dat ze me een goedzittende fiets probeerden te verkopen voor een redelijke prijs, en niet iemand die je iets probeert aan te smeren. Vind het belangrijk dat ik dan een goede verstandhouding overhoud. Is ook makkelijker als er later iets is, dan dat ze denken, daar heb je die zeikerd weer.
Ga je niet exact vertellen hoeveel korting ik heb gekregen, maar zo rond de 10% is fair, denk ik.
-
- Forum-lid
- Contact
Ik dacht dat afbieden iets was voor op de markt???
De verkoper heeft toch een vaste prijs in een winkel normaal...?
I don\'t dream my life, I live my dreams!
http://www.freewebs.com/ward_theuns" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.freewebs.com/ward_theuns" onclick="window.open(this.href);return false;
Il cavalinno schreef:Ik dacht dat afbieden iets was voor op de markt???
Ooit een auto gekocht?
De normaalste zaak van de wereld in die branche. Bij de fietsenmaker lijkt me ook als we praten over bedragen boven de 1000 euro. Dan kan je allicht vragen om een mooi prijsje van het totaalpakket te maken.
Heb het zelf gedaan bij een shop waar de prijs destijds al erg scherp was in vergelijking met de adviesprijs. Ik zei toen: "ik wil hem best hier halen, maar dan wil ik er wel een bergcassette bij." Was geen enkel probleem en beide partijen waren blij.
Lancestrong schreef:Hallo!
Ik vraag mij het volgende af: wat is normaal aan kortingen en/of accesoires te vragen bij de aankoop van een racefiets?
Zeer waarschijnlijk schaf ik een dezer dagen de Cube Streamer 2009 aan. Deze fiets kost bij mijn fietsenmaker 1299,- en dat is dan helemaal kaal zeg maar. Omdat dit mijn eerste fiets wordt moet ik er dus nog van alles bij kopen...
Zelf zat ik te denken een tellertje, de bidonhouders en de pedalen er bij te vragen en de prijs op 1299,- te laten. Verstandig of hebben jullie andere ideeën?
Als je aan de FM overlaat wat je erbij krijgt dan krijg je waarschijnlijk niet wat je exact wilt. Accesoires die je krijgt maar toch niet echt lekker bruikbaar zijn heb je ook niet zoveel aan. Ik zou EERST wat andere spullen uitzoeken zoals pedalen en eventueel kleding of andere accesoires van JOUW keuze en DAN PAS de FM vragen om korting te geven op het totaal. Afhankelijk van zijn reactie en verdere voorstellen ga je in daar in mee of niet.
Weet dat de meeste accesoires op het internet een grotere keus geeft en betere prijzen. Misschien kun je je het beste richten op pedalen en wat kleding, die kun je daar gewoon lekker passen. Tevens laat je doorschemeren in de nabije toekomst nog meer kleding etc nodig te hebben (niet alleen zomer maar ook winteruitrusting) Zo laat je weten dat je een terugkerende klant zult zijn en hij bij deze gelegenheid misschien iets coulanter met gevraagde korting omgaat.
Omdat je pedalen en kleding nodig hebt zal de prijs dus al gauw ook met korting waarschijnlijk toch de 1299 overstijgen.
-
- Forum-lid
Mensen bedankt voor de reacties! Ik ga zo gelijk die kant op 
@ Divo; dat de uiteindelijke prijs boven de 1299 gaat komen is niet erg, had niet anders verwacht. Jou tip is echter wel een hele goede, daar ga ik zeker wat mee doen.
De meeste reacties bevestigen toch ook al mijn gevoel vooraf, dus dat lijkt mij een goed tteken. Ik zal hier nog laten weten hoe het afloopt...

@ Divo; dat de uiteindelijke prijs boven de 1299 gaat komen is niet erg, had niet anders verwacht. Jou tip is echter wel een hele goede, daar ga ik zeker wat mee doen.
De meeste reacties bevestigen toch ook al mijn gevoel vooraf, dus dat lijkt mij een goed tteken. Ik zal hier nog laten weten hoe het afloopt...
Ach, Il cavalinno, wat zijn vaste prijzen nu helemaal waard. Aan het einde van het jaar kunnen de fietsen ook met stuntprijzen de deur uit. een maandje of 2 eerder moet er dan toch ook nog wel iets vanaf kunnen, of niet. Het onderste uit de kan lijkt me niet reeel, maar een extraatje bij een dergelijke aanschaf zeker wel.
- tornadotom
- Forum-lid
Ik heb gewoon een lijstje gesommeerd en toen verteld wat ik max. uit wilde geven... Als het echt niet kan komen ze vanzelf met alternatieven! Ik heb moeten veranderen van merk stuur en EUR 100 boven m'n budget uitgekomen. Maar als ik gewoon uit de folder had besteld was ik zeker EUR 600 duurder uit geweest!
Vertrouwen is goed, controle is beter.
fizik schreef:Ach, Il cavalinno, wat zijn vaste prijzen nu helemaal waard. Aan het einde van het jaar kunnen de fietsen ook met stuntprijzen de deur uit. een maandje of 2 eerder moet er dan toch ook nog wel iets vanaf kunnen, of niet. Het onderste uit de kan lijkt me niet reeel, maar een extraatje bij een dergelijke aanschaf zeker wel.
Niet voor iedere fiets geld hetzelfde. Als ik zo eens op het internet kijk dan word deze fiets overal voor dezelfde prijs verkocht. Lijkt erop dat men hem niet onder de prijs mag verkopen itt andere fietsen vaak wel. Dat neemt niet weg dat men wel via accesoires een verkapte korting kan geven.
-
- Forum-lid
Ik heb een tellertje, bidonhouders + nog wat korting op de totaalprijs gekregen. Ben dik tevreden! Vrijdag kan ik hem ophalen en dan kan het fietsleven beginnen!
Nogmaals bedankt voor de tips!
Nogmaals bedankt voor de tips!