Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Waar blijft het Nederlandse succes.

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 12 aug 2009 17:44

Zweef schreef:
Ik denk wel dat hij de nodige potentie heeft. Helaas zijn Nederlanders niet chauvinistisch genoeg. Eigenlijk zou je rondom een Gesink een goede Nederlandse ploeg moeten opbouwen, die club een paar jaar de tijd geven onder goede begeleiding, en dan ben ik heel benieuwd wat ze klaar kunnen spelen.
Ik verwacht er niet veel van, hij is en blijft een top tien kandidaat, geen winnaar. Bovendien maakt het land geen bal uit, AC is een bewijs dat je als echte topper het overal wel red (Jan Ulrich was overigens ook geen kopman toen hij de TdF won)
Maar dat gebeurt niet, want dat durven we niet aan, dan moet er weer een 'topper' van over de grens komen om ons gebrek aan zelfvertrouwen te compenseren.
Freire en menchov zijn absolute toppers, die aanhalingstekens mag je weglaten. Gebrek aan zelfvertrouwen? Of een gebrek aan talent?
Volgens mij hebben we de opbouw en de doorstroom vanuit die (best brede) basis in Nederland nog niet goed genoeg op orde. Iets meer Chauvinisme, betere doorstroming, want veel mensen zijn ook wel erg lang van hun plek verzekerd geweest. Er moet eigenlijk gewoon meer geknokt worden voor selectie.


De laatste jaren hebben ronderenners als T Dekker, R Gesink en B Mollema opgeleverd. Wat hadden we voor Rabo? We hebben een giga gat sinds Erik Breukink dat nu pas voorzichtig wordt gedicht. T Dekker is verdorie de eerste in een eeuwigheid die weer eens een rondje wint.

We zijn een klein landje en hebben gewoon niet altijd een topper. hoe lang wachten de belgen op een ronderenner? Of hebben die ook niet genoeg Vaderlandse ploegen?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 12 aug 2009 17:46

DC schreef:
De laatste jaren hebben ronderenners als T Dekker, R Gesink en B Mollema opgeleverd. Wat hadden we voor Rabo? We hebben een giga gat sinds Erik Breukink dat nu pas voorzichtig wordt gedicht. T Dekker is verdorie de eerste in een eeuwigheid die weer eens een rondje wint.


Ja, en wat is er momenteel ook alweer aan de hand met T Dekker.........
Less is bore

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12654
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 12 aug 2009 17:50

Kijk toevallig het stukje op de hoofdpagina van Sven Kramer, dat is wel een killer en naar mijn mening heeft ie gelijk, dikke punt.

Wat improviseren, als je dat niet doet, win je nooit wat! Ik vidn gesink echt een talent maar hij moet meer een killer worden, veel minder opkijken en respect hebben voor anderen. "Toch wel mooi dat ik met contador omhoog rijd" nou fijn, ga er voor rijden hebben me meer aan.

Kijk naar de afgelopen tour, het is dat Lance en Alberto in een team zaten en Andy zijn broertje zo nodig moest helpen, maar rij mekaar er volgend jaar aub genadeloos af. Een rit op de ventoux weggeven, ik snap dat echt niet.

De echte groten zijn killers klaar, Armstrong, Mercx, M. schumacher, Senna, M. Jordan, stuk voor stuk egoistische klootzakken bij tijd en wijlen.

Ik verwacht veel van Boom, Gesink en Bos en hoop dat ze het waarmaken. een van die drie moet toch iets moois kunne laten zien. En wees reeel dat willen er nog 150 en dat is vreselijk moeilijk, dus alles moet kloppen.

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 12 aug 2009 18:25

Daniel1975 schreef:
DC schreef:
De laatste jaren hebben ronderenners als T Dekker, R Gesink en B Mollema opgeleverd. Wat hadden we voor Rabo? We hebben een giga gat sinds Erik Breukink dat nu pas voorzichtig wordt gedicht. T Dekker is verdorie de eerste in een eeuwigheid die weer eens een rondje wint.


Ja, en wat is er momenteel ook alweer aan de hand met T Dekker.........


Tsja, een pakker... maar ik durf echt mijn hand niet in het vuur te steken of de Nederlandse renners voor Thomas (generatie Boogerd) schoon waren.

En voor ik wordt afgefikt... ik hoop dat Robert mij volledig voor paal zet en het podium haalt met een stapel ritten links en rechts. Hij is inderdaad erg jong met veel mooie ereplaatsen. Hij wint alleen erg weinig en nogmaals... dat vind ik geen goed teken. verreweg de meeste grote toppers winnen al heel snel koersen. En we willen dat Robert een grote meneer wordt, groter dan Boogie.

Ik ben gewoon een ongelovige in het "rustig brengen". (Ronde) winnaars staan er eigenlijk al vanaf het begin van hun carrierre. Daarom was ik ook blij dat Robert de Vuelta deed en daar zo goed scoorde.

eelcoz

eelcoz 12 aug 2009 18:47

DC schreef:(Ronde) winnaars staan er eigenlijk al vanaf het begin van hun carrierre.


Waarbij Indurain de spreekwoordelijke uitzondering was die de regel bevestigt? Ik weet het nog zo net niet, vind dat je Gesink wel erg snel afschrijft. Hij heeft nog niet eens een Tour gereden (op een paar vlakke etappes na).

Trouwens, wat vinden jullie van de kritiek van Sven Kramer? Ik vind het lastig om te beoordelen of hij in deze gelijk heeft, maar het bevestigt wel weer m'n beeld dat de Rabobank niet erg professioneel geleid wordt.

zweef
Forum-lid
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 jul 2009 14:05
Locatie: Swoll

zweef 12 aug 2009 19:46

DC schreef:
Zweef schreef:
Ik denk wel dat hij de nodige potentie heeft. Helaas zijn Nederlanders niet chauvinistisch genoeg. Eigenlijk zou je rondom een Gesink een goede Nederlandse ploeg moeten opbouwen, die club een paar jaar de tijd geven onder goede begeleiding, en dan ben ik heel benieuwd wat ze klaar kunnen spelen.
Ik verwacht er niet veel van, hij is en blijft een top tien kandidaat, geen winnaar. Bovendien maakt het land geen bal uit, AC is een bewijs dat je als echte topper het overal wel red (Jan Ulrich was overigens ook geen kopman toen hij de TdF won)
Een top 10 kandidaat kan heel snel een winnaar worden mits hij op de juiste plek zit en in de flow geraakt. Van Zoetemelk werd ook zo vaak gezegd dat hij geen winnaarsmentaliteit had, met al z'n tweede plekken.
DC schreef:
Zweef schreef:
Maar dat gebeurt niet, want dat durven we niet aan, dan moet er weer een 'topper' van over de grens komen om ons gebrek aan zelfvertrouwen te compenseren.
Freire en menchov zijn absolute toppers, die aanhalingstekens mag je weglaten. Gebrek aan zelfvertrouwen? Of een gebrek aan talent?
Dat is niet cynisch naar die heren bedoeld, meer om de onderschatting van het eigen talent te onderstrepen. En het talent is er, maar is er de mentaliteit om het te doen, en werken de omstandigheden mee?
DC schreef:
Zweef schreef:
Volgens mij hebben we de opbouw en de doorstroom vanuit die (best brede) basis in Nederland nog niet goed genoeg op orde. Iets meer Chauvinisme, betere doorstroming, want veel mensen zijn ook wel erg lang van hun plek verzekerd geweest. Er moet eigenlijk gewoon meer geknokt worden voor selectie.


De laatste jaren hebben ronderenners als T Dekker, R Gesink en B Mollema opgeleverd. Wat hadden we voor Rabo? We hebben een giga gat sinds Erik Breukink dat nu pas voorzichtig wordt gedicht. T Dekker is verdorie de eerste in een eeuwigheid die weer eens een rondje wint.

We zijn een klein landje en hebben gewoon niet altijd een topper. hoe lang wachten de belgen op een ronderenner? Of hebben die ook niet genoeg Vaderlandse ploegen?


We zijn geen klein landje, alleen qua oppervlak zijn we klein. We moeten ook maar eens kappen met dat Calimerocomplex.
You should see me go downhill...

frieserenner
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 jul 2009 01:10

frieserenner 12 aug 2009 23:57

Kijk toevallig het stukje op de hoofdpagina van Sven Kramer, dat is wel een killer en naar mijn mening heeft ie gelijk, dikke punt.
Das nou precies wat ik bedoel met mijn reactie op de eerste pagina.
Het ontbreekt de Hollandse renners aan mentaliteit en brutaliteit.
Tsjonge jonge, aan de kant gaan als Armstrong er aan komt, duw hem verdorie een stok in zijn voorwiel! Nederlandse renners zijn veel te lief. Ook die reactie van Sven is volop in de roos.
Wat nou geïmproviseerde trainingsstage, als je van Gesinks kaliber bent en je verwacht wat van jezelf dan behoor je voorrechten af te dwingen. Ik snap ook niet dat Rabo daarop zelf geen actie onderneemt.
Eigenlijk vond ik die mentaliteit ook wel ontbreken bij Boogerd. Erik Dekker had veel meer uitstraling imho.

eelcoz

eelcoz 13 aug 2009 00:13

Volkomen mee eens. Het lijkt wel alsof de echte topsportmentaliteit ontbreekt bij Rabo. Als ik dan zie en hoor hoe dat bij de ploegen van Armstrong en Riis etc. gaat. Zo anders allemaal.

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 13 aug 2009 10:35

eelcoz schreef:Volkomen mee eens. Het lijkt wel alsof de echte topsportmentaliteit ontbreekt bij Rabo. Als ik dan zie en hoor hoe dat bij de ploegen van Armstrong en Riis etc. gaat. Zo anders allemaal.


Zoals niet betaald worden? Of de kopman zonder auto laten staan?

Het gras is weer groener bij de buren. Knullige domme rabo wint sinds 2007 twee Grand Tours. Let wel, samen met de eerste vuelta van Menchov is dat meer dan welke Nederlandsche (of Belgische!) ploeg ooit heeft gepresteerd.

Noem eens de protour teams met meer grand Tour overwinningen? Astana en dan......?

Kritiek is simpel, maar als je de keiharde feitjes erbij pakt dan valt het allemaal wel mee.

magro
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 22 jan 2009 08:56

magro 13 aug 2009 10:37

Ben het ook 100% eens met de opmerking van Sven Kramer. Het is een beetje het 'mooi voetbal' syndroom waar we in nederland wat te vaak last van hebben. Alsof het niet alleen om het resultaat gaat. Als ze zes fysio's hebben dan moeten de kopmannen er standaard 1 aan hun zijde hebben, waar ze ook heengaan. De rest deelt maar.

In topsport gaat het maar om 1 ding en dat is winnen. Daar moet alles voor wijken. Zoals al aangehaald, sporters als Lance Armstrong, Michael Schumacher, Michael Jordan, stuk voor stuk superegoisten voor wie het resultaat prioriteit 1 was. Liefts behaald binnen de regels, maar zonodig werden grenzen enigszins bijgebogen om toch te winnen.

Robert Geesink is wat mij betreft dan ook 'te lief' om een echte winnaar te worden. Ik heb dan nog meer hoop in Lars Boom. Die kan zich focussen en heeft volgens mij meer een killermentaliteit. Met talent alleen haal je vast mooie resultaten, maar voor echte top heb je meer nodig.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12654
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 13 aug 2009 10:58

Kijk een hoop hier zijn harde reacties, ook die van mij. Tuurlijk is het lastig en heeft rabo goed gepresteerd met menchov in de grote rondje, geen twijfel.

Maar we hebben het hier over de nederlanders. Ik denk dat we het fietstalent hebben maar mentaal niet altijd even sterk zijn.

Gesink was blij dat ie de finale van de AGR kleur had gegeven, ik denk wij ook, maar ik was blijer geweest als ie na de finish zwaar teleurgesteld en boos was dat ie niet had gewonnen.

Gesink je bent goed, wees niet blij met een finale kleur geven, winnen is de opdracht!

eelcoz

eelcoz 13 aug 2009 11:23

DC schreef: Noem eens de protour teams met meer grand Tour overwinningen? Astana en dan......?


Alsof het seizoen alleen uit drie grote rondes bestaat. Alsof er voor de rest zoveel gewonnen is. Daarnaast, je kunt moeilijk ontkennen dat de Tour dit jaar een groot drama was voor Rabobank. Een toevalsoverwinning van Garate, and that's it.

En het ging er bij Discovery Channel/US Postal/CSC wel degelijk heel anders aan toe dan bij Rabobank. Een beetje flauw om dan alleen te beginnen over niet betaalde salarissen en een vergeten volgauto.

Edit: Eigenlijk is dit inderdaad niet het topic voor kritiek op de Rabobank. Ik zal m'n klaagzang ergens anders voortzetten:)

Plaats reactie