Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Verlichting voor de winter

tomkolkman
Forum-lid
Berichten: 1212
Lid geworden op: 28 feb 2007 12:24

tomkolkman 11 dec 2009 14:59

Geen idee; hier een filmpje van iemand die over een redelijk begaanbare weg rijd met de magicshine + een ander helmlicht.

http://www.youtube.com/watch?v=YNmMMr_GJKw

Update:


http://www.sketchymtb.co.uk/Blah.pl?m-1257281630/
en
http://reviews.mtbr.com/blog/magicshine-mj-808/
en
http://www.youtube.com/watch?v=f2qzJQMJ ... re=related

Dit is blijkbaar een vernieuwde versie die 5 licht standen heeft. Maar wel ongeveer dezelfde prijs.
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02

Gebruikersavatar
pinaride
Forum-lid
Berichten: 337
Lid geworden op: 30 jan 2009 15:21

Gebruikersavatar pinaride 11 dec 2009 22:03

Nou, ik heb het maar gewaagd, de Magicshine besteld via geomangear.com. Nog dezelfde dag is mijn order verstuurd vanuit de US omdat zij zelf een voorraad aanhouden en elke set eerst testen voordat die de deur uitgaat. Set kost 84,99 USD. Helaas is mijn setje nog even onderschept door de heren van de customs zodat ik nog eens 23 euro mocht aftikken bij aflevering. Maar goed, nog steeds erg goedkoop.

De set komt in een fraaie verpakking met alle benodigde materialen. Het lampje ziet er erg degelijk uit en is makkelijk op het stuur te monteren middels een rubberen o-ring. Alleen de waterdichtheid van de accu vond ik niet echt super, dus de uitkomende kabel heb ik eerst nog even afgekit.

De boel afgelopen maandag gemonteerd en vanaf dinsdag elke dag woon-werk gereden. In een woord "SUPER". WAT EEN LICHTOPBRENGST!! Woensdagavond nog een extra uurtje vanuit m'n werk door de onverlichte polders gereden, en het is echt niet normaal wat een licht dat ding geeft. Het lampje heeft 5 standen, High, Medium, Low, Scrope en Blink. Ik heb constant op Low kunnen rijden, zoveel licht geeft dit lampje, ook wanneer er geen straatverlichting was.

Ik merk nu zelfs dat tegemoetkomende scooters op de fietspaden gas terugnemen omdat ze geen idee hebben wat voor 'n ruimteschip komt aanvliegen. Het is niet zo dat je tegenliggers verblind, maar het lampje geeft zo'n helder licht, dat het als het ware automatisch respect afdwingt. Ik heb nu 3.5 tot 4 uur met het lampje gereden, en de lichtopbrengst is nog niet minder geworden. Ja, voor dit geld is het echt een aanrader! Gewoon doen!
<<Pijn is tijdelijk, opgeven is voor eeuwig!>>
Mijn Bloggie!

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 11 dec 2009 22:42

@Bottecchia, je hebt met die Magicshine meer dan licht genoeg om op slechte wegen te rijden, het probleem is alleen de duurzaamheid. Rammelen maakt daar niet zo veel voor uit. De elektronica is alleen te ver op de grens gemaakt (om kosten te besparen), de keerzijde daarvan is dat het aantal lampen wat de geest geeft erg groot is. Een Europees bedrijf zou nooit zo'n failure rate overleven vanwege de garantie claims, maar daar hebben de Chinezen weinig tot geen last van.

@Pinaride, als een LED lamp minder licht zou gaan geven na 1 ritje is er iets heel goed mis. De degelijkheid van de lamp zie je niet aan het CNC werk, maar aan de binnenkant van de lamp. Ik heb nog nooit een lamp kapot zien gaan omdat de gefreesde behuizing uit elkaar viel.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 11 dec 2009 22:45

Inderdaad, als het ding na een paar maanden de geest geeft is het alsnog een miskoop. Ik hoop maar dat die van mij het uithoudt. Wat in elk geval niet erg praktisch is, is dat je niet weet hoe vol de batterij nog is (alleen als-ie bijna leeg is) en als je van de lage naar de hoge lichtopbrengst wilt moet je langs de uit-stand (onhandig en gevaarlijk). Ik ga er ook niet mee in de regen rijden, heb er weinig vertrouwen in dat-ie daar tegen kan.

Gebruikersavatar
pinaride
Forum-lid
Berichten: 337
Lid geworden op: 30 jan 2009 15:21

Gebruikersavatar pinaride 11 dec 2009 23:05

Tja, we zullen wel zien hoelang het ding het uithoudt. In ieder geval heb ik nog een reservelampje met 3 led's op het stuur voor het geval dat.....

@Amclassic-fan, mee eens! Ik heb al heel wat ervaring met de kwaliteit van Chinese producten via m'n werk, zeg maar gerust GEEN kwaliteit. Het is wel zo dat de fabrieken in China die wel aandacht besteden aan kwaliteit en service overblijven en de rotte eieren langzaam verdwijnen. Time will tell!
<<Pijn is tijdelijk, opgeven is voor eeuwig!>>
Mijn Bloggie!

Gebruikersavatar
soulweeper
Forum-lid
Berichten: 170
Lid geworden op: 02 sep 2009 10:04

Gebruikersavatar soulweeper 12 dec 2009 21:40

Sinds deze week heb ik de led lenser p7

Goeiendag wat een berg licht komt er met 170 lumen uit dat ding.

Wel zelf een steuntje moeten maken omdat de kabels van de remhendels op mijn CX in de weg zitten.

Afbeelding
Als het niet sneller kan.........Dan maar harder !

refie
Forum-lid
Berichten: 572
Lid geworden op: 23 jan 2006 09:52

refie 13 dec 2009 22:23

Ook ik rijd al even met de Magicshine, nog wel met drie standen.
tot nu toe probleemloos, de low stand is voldoende voor op de openbare weg. Op mijn crosser neem ik wel eens een ander paadje... dan voldoet de hoogste stand.

De knipper stand... tja als ik door het centrum moet, met veel rotondes.... dan wil ik zeker gezien worden en dat lukt!!! Dat garandeer ik...

Over de kwaliteit, Het zou mooi zijn als de Magic shine het 2 jaar volhoud voor de €55,00 die ik betaald heb. Mocht de electronica het begeven, ga ik opzoek naar een nieuwe driver en bestel vast een nieuwe Magic shine.
Canyon Endurace SLX DISC 8.0 Di2
Niner RLT 9 RDO
Grand Canyon SLX 9.0
SW Roubaix
SW Epic

lennaert
Forum-lid
Berichten: 243
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:26

lennaert 22 dec 2009 10:02

Ook ik heb de magicshine gekocht, via ebay. Met ongeveer 10 dagen in huis. Keurig verpakt zoals ook te zien op deze video
http://www.youtube.com/watch?v=1qGaPCZxToM

Ik heb het lampje inmiddels gebruikt op de crosser en dat ding blijft goed zitten, ook over onverharde paadjes. Lichtopbrengst is echt prima, hoewel het iets minder lijkt dan op de filmpjes. Ik heb tot nu toe max 2,5 uur gereden op de high stand, ik moet m nog even langer testen. Als mensen foto's willen kan ik binnenkort nog wel even wat posten.

lunitic
Forum-lid
Berichten: 349
Lid geworden op: 05 sep 2008 21:41

lunitic 26 dec 2009 14:21

Hebben jullie ook nog tips ideen voor het bevestigen van een achterlicht. Ivm mijn zadeltas heb ik niet veel ruimte voor de bevestiging op de zadelpen. Weten jullie of er ook lampjes verkrijgbaar zijn die aan de zadeltas gemonteerd kunnen worden?

sevenmountains
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 04 mar 2009 15:47

sevenmountains 26 dec 2009 14:25

tjah de Knog kan je met een beetje geduld en moeite ook vast maken aan je liggende achtervork.
Anders gewoon vlak boven je zadelpen bevestigen

rhalff
Forum-lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 26 feb 2008 02:25

rhalff 26 dec 2009 14:29

Lunitic schreef:Hebben jullie ook nog tips ideen voor het bevestigen van een achterlicht. Ivm mijn zadeltas heb ik niet veel ruimte voor de bevestiging op de zadelpen. Weten jullie of er ook lampjes verkrijgbaar zijn die aan de zadeltas gemonteerd kunnen worden?


Fizik heeft een achterlicht voor fizik zadels, misschien is dat een oplossing:

[img=http://konikugan.com/wp-content/uploads ... _light.jpg]

Heb deze zelf echter nooit gebruikt, dus weet weinig over de kwaliteit en hij is specifiek voor fizik zadels dacht ik.

lunitic
Forum-lid
Berichten: 349
Lid geworden op: 05 sep 2008 21:41

lunitic 26 dec 2009 14:32

Ik heb zelf een zadel van pro en een zadeltas van BBB. Ik had gehoopt dat er misschien een lampje zou zijn dat je aan de onderkant van de zadeltas kan bevestigen. Helaas kan ik er helemaal niks over vinden.

Plaats reactie