Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

stoppen met roken

madhill
Forum-lid
Berichten: 1330
Lid geworden op: 23 mar 2006 19:55

madhill 16 nov 2010 12:31

Ik ben op de 11e gestopt met roken na die uitzending over kanker. Tot nu toe gaat het goed. Denk er nauwelijks meer aan. Volgend seizoen meer lucht in de longen voor mij :)
Pinarello FP6, Campa SR titanium, Shamal Ultra

aristos
Forum-lid
Berichten: 576
Lid geworden op: 13 apr 2009 12:09

aristos 16 nov 2010 14:35

[quote="Madhill"]Ik ben op de 11e gestopt met roken na die uitzending over kanker. Tot nu toe gaat het goed. Denk er nauwelijks meer aan. Volgend seizoen meer lucht in de longen voor mij :)[/quote]

Gefeliciteerd, dat zal een flink verschil maken volgend jaar!
Canyon Aeroad 9.0 | Canyon Grand Canyon AL 29'er 7.9 | Principia 700 Limited Edition Number 05

eric_v
Forum-lid
Berichten: 140
Lid geworden op: 07 aug 2009 10:33

eric_v 17 nov 2010 09:52

dag1:
wat mis je dan je 1e peuk van de dag bij een lekker bakje koffie!

verder tijdens het werken niet heel veel last gehad(aangezien we buiten moeten staan om te roken, dus lekker binnen gebleven tijdens de pauzes). Wel toen ik thuis was zat ik er continu aan te denken. Wat afleiding proberen te vinden, wat ook niet echt lukte haha..
uiteindelijk moeilijk in slaap gekomen maar ik ben de eerste dag door! En ben er nog steeds 100% van overtuigd dat ik wil stoppen

ps: Waarom ben ik ooit begonnen..??

stoppel
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 aug 2010 11:52

stoppel 17 nov 2010 10:29

@Eric_V: Ik ben nu anderhalve week verder en die eerste twee dagen waren voor mij duidelijk de moeilijkste. Ik had lollies gekocht om in mijn mond te hebben elke keer als ik behoefte had.
Nu gaat het makkelijker dan ik vooraf had gedacht. Ik heb nu misschien één moeilijk momentje op de dag maar forceer mezelf om ergens anders aan te denken.
BEzig blijven door het huis op te ruimen oid werkt ook erg goed. Mezelf opdrukken tot ik niet meer kan haalt ook spanning uit mijn lijf.


Pinarello F4:13
Giant (trainingsfiets)

http://deelnemers.alpe-dhuzes.nl/acties ... -de-vries/" onclick="window.open(this.href);return false;

marcvmegroot
Forum-lid
Berichten: 1385
Lid geworden op: 11 feb 2007 11:36
Locatie: Arnemuiden

marcvmegroot 17 nov 2010 13:01

Eric en Stoppel.
Proficiat. De eerste rookvrije dag(en) zitten erop.
Eric_V: waarom je ooit begonnen bent: zoals zovelen, je doet het om erbij te horen en het staat stoer.

Bedenk wel: Beginnen met roken is moeilijker dan stoppen.
En de perioden dat je aan roken denkt worden steeds langer. Bij mij nu 1 keer per jaar.
Voor mezelf weet ik dat 1 trekje eindigt in 1 pakje per week. Voor je er erg in hebt ben je weer roker.
Dus het beste is nooit meer doen........nee, ook geen trekje.
people are strange when you\'re a stranger

http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2439
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 30 nov 2010 21:57

Ben nu zelf al zes jaar gestopt, na 20 jaar te hebben gerookt, pakje per dag.
Hoe: poepsimpel, gewoon niet meer roken, van dag op dag.
Was de eerste 14 dagen wat op de tanden bijten.
Stoppen is gewoon een kwestie van karakter.

narlox
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 10 sep 2010 17:27

narlox 02 dec 2010 16:02

motiverend topic...

Ik rook zelf nu terug een jaar na een 2 jaar gestopt te zijn.
Hoe terug begonnen? relatieproblemen... komt miss als excuus over en zwak maar soit, dus serieus relatieprobleem en mij een sgoed bezat en gelijk een pakje gekocht... heb er nog spijt van... anyway, begin terug te kuchen als een zieke bompa en de conditie is ook niet alles en de vriendin is er ook ni happy mee en het geld, en... zoveel redenen eigenlijk.
Dus ik ga terug de stap zetten om te stoppen! Ik heb het al eens doorgemaakt en het zal wel ff hard zijn en heb nu aan de lijve ondervonden dat zelfs na twee jaar gestopt te zijn 1 pakje genoeg kan zijn om te herbeginnen. Ik laat mij niet meer vangen en ga volgend jaar op de weg stevig knallen ;-)

marcvmegroot
Forum-lid
Berichten: 1385
Lid geworden op: 11 feb 2007 11:36
Locatie: Arnemuiden

marcvmegroot 02 dec 2010 16:13

Narbox,
Zijn je relatieproblemen opgelost door terug te roken en je te bezatten???
Denk het niet. Roken en drinken lossen niets op. Het zijn genotsmiddelen waar je aan verslaafd (kan) raken. En zoals met iedere verslaving, beginnen is gemakkelijker dan stoppen.
Dus, zoals je eerder zei: Gewoon stoppen.....niet meer aan denken en vooral niet meer doen. Ook niet 1 trekje.

Marc
people are strange when you\'re a stranger

http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2439
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 02 dec 2010 18:02

[quote="Narlox"]motiverend topic...

Ik rook zelf nu terug een jaar na een 2 jaar gestopt te zijn.
Hoe terug begonnen? relatieproblemen... komt miss als excuus over en zwak maar soit, dus serieus relatieprobleem en mij een sgoed bezat en gelijk een pakje gekocht... heb er nog spijt van... anyway, begin terug te kuchen als een zieke bompa en de conditie is ook niet alles en de vriendin is er ook ni happy mee en het geld, en... zoveel redenen eigenlijk.
Dus ik ga terug de stap zetten om te stoppen! Ik heb het al eens doorgemaakt en het zal wel ff hard zijn en heb nu aan de lijve ondervonden dat zelfs na twee jaar gestopt te zijn 1 pakje genoeg kan zijn om te herbeginnen. Ik laat mij niet meer vangen en ga volgend jaar op de weg stevig knallen ;-)[/quote]
je hebt al bewezen dat je het kan door 2 jaar te stoppen, dus gewoon opnieuw stoppen! (en je daarna niet meer laten vangen)

narlox
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 10 sep 2010 17:27

narlox 02 dec 2010 19:29

ze zijn in elk geval opgelost ;-)
soit, het stoppen zal wel lukken.. ff tanden bijten.
aan alle stoppers veel succes!


Grtn,

paulwindtegen
Forum-lid
Berichten: 294
Lid geworden op: 05 aug 2010 00:59
Locatie: Gilze

paulwindtegen 26 dec 2010 00:36

Gewoon geen meer aansteken. Ik rookte als een ketter, buil Brandaris per dag maar mis het niets!
Merk vooral dat mijn conditie in de winter niet zo snel achteruit holt.
Heb ik weer, bloedarmoede! Iemand tips?

Gebruikersavatar
jeroenkuiper
Forum-lid
Berichten: 1090
Lid geworden op: 31 mei 2010 00:20
Locatie: wolvega

Gebruikersavatar jeroenkuiper 26 dec 2010 01:05

einde van het jaar en dit topic komt weer naar boven :D

Afbeelding

Plaats reactie