Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Heupblessure

forza
Forum-lid
Berichten: 494
Lid geworden op: 04 jun 2009 14:43

forza 05 okt 2009 12:51

Hallo forumleden,

sinds een paar weken heb na terugkomst last van mijn heup. Tijdens het rijden begint hij aan het einde van de rit al op te spelen, het begint dan te zeuren vanuit mijn onderrug. Ben al aan het experimenteren geweest met de zadelhoogte maar dit geeft geen verbetering.

Ik hoor graag of iemand een oplossing weet en dan bedoel ik geen cera ;)

groet Forza
eigenwijs is ook wijs...

prjz
Forum-lid
Berichten: 1507
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:41

prjz 05 okt 2009 13:36

[quote="Forza"]Hallo forumleden,

sinds een paar weken heb na terugkomst last van mijn heup. Tijdens het rijden begint hij aan het einde van de rit al op te spelen, het begint dan te zeuren vanuit mijn onderrug. Ben al aan het experimenteren geweest met de zadelhoogte maar dit geeft geen verbetering.

Ik hoor graag of iemand een oplossing weet en dan bedoel ik geen cera ;)

groet Forza[/quote]

Heb ik ook gehad. Was overbelasting. Was trouwens niet zozeer de heup maar een spier daar in de buurt.
Bij mij heeft er een ostheopaat naar gekeken en rekoefeningen meegekregen. Gaat nu goed.
prj

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5692
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 05 okt 2009 23:54

[quote="prjz"][quote="Forza"]Hallo forumleden,

sinds een paar weken heb na terugkomst last van mijn heup. Tijdens het rijden begint hij aan het einde van de rit al op te spelen, het begint dan te zeuren vanuit mijn onderrug. Ben al aan het experimenteren geweest met de zadelhoogte maar dit geeft geen verbetering.

Ik hoor graag of iemand een oplossing weet en dan bedoel ik geen cera ;)

groet Forza[/quote]

Heb ik ook gehad. Was overbelasting. Was trouwens niet zozeer de heup maar een spier daar in de buurt.
Bij mij heeft er een ostheopaat naar gekeken en rekoefeningen meegekregen. Gaat nu goed.[/quote]

Inderdaad=> osteopaat raadplegen, misschien wel eerst aan iemand vragen om te zien of je niet schuin op je fiets zit wat ook de reden zou kunnen zijn.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
ceon
Forum-lid
Berichten: 639
Lid geworden op: 19 jan 2008 15:09

Gebruikersavatar ceon 11 okt 2009 22:56

Aangezien het vanuit je onderrug komt zou het ook vanuit je Bekken kunnen komen. Vooral het SI-gewricht (gewricht tussen bekkenhelft en heiligbeen) kan bij langdurig in voorovergebogen positie belast worden en uitstraling geven in de heup en voorzijde bovenbeen. Een manueel therapeut kan bekijken of er een blokkering is en deze opheffen om de klachten te laten verdwijnen.
Geef graag toe als ik ongelijk heb, maar dat komt eigenlijk nooit voor. :D

forza
Forum-lid
Berichten: 494
Lid geworden op: 04 jun 2009 14:43

forza 30 okt 2009 15:18

Ik ben gisteren onderbehandeling van een Chiropracticer geweest, bleek inderdaad een blokkering te zitten vanuit mijn bekken. Na wat kraak bewegingen is er het een en ander verholpen. Volgende week weer een vervolgafspraak om te kijken of er verbetering is.
eigenwijs is ook wijs...

Plaats reactie