Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

BikeMotion 2009 - Foto\'s en ervaringen

wroosmalen
Forum-lid

wroosmalen 02 nov 2009 13:39

Dat is een Merida geen Cannondale!
http://www.woutervr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

_cas_
Forum-lid

_cas_ 02 nov 2009 13:39

gerrit-1963 schreef:
TJB schreef:Zie allemaal mooie mooie plaatjes van allerlei merken, maar is het iemand gelukt wat plaatjes v/d cannondales te schieten?

Paar Cannondale plaatjes hieronder

via link een slideshow : Cannondale slideshow

Mis ik de Cannondale? Want ik zie alleen 2 Merida fietsen..

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 02 nov 2009 14:04

Ik snap alle ophef over die Orca niet. Het is toch gewoon de zoveelste rood/wit/zwarte carbon racer? Die gaan ondertussen echt dertien in een dozijn, of is er iets bij deze fiets wat de anderen niet hebben?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

gerrit-1963
Forum-lid

gerrit-1963 02 nov 2009 14:04

*Cas* schreef:Mis ik de Cannondale? Want ik zie alleen 2 Merida fietsen..

Excuses, verkeerde foto's geplaatst, bericht verwijderd

zola1978
Forum-lid

zola1978 02 nov 2009 14:06

Wat mij is bijgebleven:
- Isaac, zeer mooie fietsen en goede hulp aan de stand. Meson. Stijfframe, maar de voorvork was niet al te stijf. Moet nog in productie gaan dus niet alles was bekend.
- Cannondale. Ik had een niet al te vakkundig persoon te pakken dus mijn vragen werden eigenlijk niet goed beantwoord. De synapse vond ik wel mooi.
- Milano Acciaio Puro. Voor mij de mooiste fiets van de beurs, echt schitterend. Weet iemand de prijs van de fiets die daar stond?
- Specialized. Tegenvallende frame's en slechte info bij de fietsen.
- Focus. Bijna overal prijzen op de fietsen, een voorbeeld voor alle anderen.
- Pinarello. Aan wie denken ze die fietsen te slijten voor die prijzen?
- Bianchi. Ik had me meer voorgesteld van de Infinito.
- Canyon. Een boeiend concept wat nog wel door meer zal worden gevolgd. Mooie fietsen voor een idem prijs.
- Scott. zeer goed geholpen met mijn vragen. De R15 zou wel eens mijn nieuwe fiets kunnen worden.

gvda
Forum-lid
Contact

gvda 02 nov 2009 14:55

Zola1978 schreef: Milano Acciaio Puro. Voor mij de mooiste fiets van de beurs, echt schitterend. Weet iemand de prijs van de fiets die daar stond?
Ja ik kan daar wel in meegaan. Ik twijfel nog tussen de Kuota KOM en de Milani Acciaio Puro als 'Best of Show'. Maar inderdaad een zeer fraaie fiets en ik baal dat ik 'em niet goed op de foto heb...

Prijs van de Puro is 6.640 euro voor de complete fiets, 2.750 euro voor het kader, volgens hun prijslijst 2010.
Het eerste en énige Nederlandstalige weblog over Italiaanse racefietsen: http://www.racefietsen.it

sprintbom
Forum-lid

sprintbom 02 nov 2009 15:04

Timo 2.0 schreef:Ik snap alle ophef over die Orca niet. Het is toch gewoon de zoveelste rood/wit/zwarte carbon racer? Die gaan ondertussen echt dertien in een dozijn, of is er iets bij deze fiets wat de anderen niet hebben?

Even verder kijken dan de kleur!

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 02 nov 2009 15:42

Vandaar mijn vraag: "of is er iets bij deze fiets wat de anderen niet hebben?"
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

xiphiuz
Forum-lid

xiphiuz 02 nov 2009 15:44

Sprintbom schreef:
Timo 2.0 schreef:Ik snap alle ophef over die Orca niet. Het is toch gewoon de zoveelste rood/wit/zwarte carbon racer? Die gaan ondertussen echt dertien in een dozijn, of is er iets bij deze fiets wat de anderen niet hebben?

Even verder kijken dan de kleur!

Nuff said... Wat een lijnen, echt super!

eelcoz

eelcoz 02 nov 2009 15:47

Al die gele fietsen, is dat iets nieuws, of waren die er voorheen ook al? Ik vind ze erg lelijk, om eerlijk te zijn.

Daarnaast, toen ik voor het eerst een Cervelo zag, vond ik het een prachtige fiets. Inmiddels vind ik ze gewoon niet mooi meer. Na een tijdje beginnen ze te vervelen. Die Bianchi's daarentegen ...

gerrit-1963
Forum-lid

gerrit-1963 02 nov 2009 16:33

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 02 nov 2009 17:23

Altijd leuk even naar de bikemotion.

Er waren positieve en negatieve uitschieters. Ik princiepe bekijk ik de MTB's en waar het mooi en intressant is de racefietsen.

Beschamend vond ik de stand van Orbea, het merk niet waardig.

Moet zeggen dat de fiesten bij bianchi weer up tot date lijken, dat is wel anders geweest in voorgaande jaren.

Verder viel het me op dat er qua nieuwigheden geen pijl op te trekken was het ene merk had best wat nieuws voor 2010 het andere bijna niet. Scott bv bijna niets nieuws! Sowieso de amerikaanse merken weinig bijzoners.

Italie was wel aardig alhoewel ze voor de MTB een stuk minder hebben dan voor de racefiets, behalve bianchi

Verder zijn er een aantal merken die lekkere no nonsense bikes maken voor normale scherpe prijzen zoals een bulls, hailbike, stevens.

Wat ik ook veel zag ik dat de topfietsen die eerst zo rond de 3800-5000 lagen ineens worden uitgerust met bv de DT carbon wielen, leuk maar die maken een fiets ruim 1000 euro duurder en een carbonnen velg op de MTB is een wat kostbare vervanging, 600 euro, daar heb je prima wielsets voor die net zo stijf en mooi lopen. Jammer dat veel merken daar geen keus in bieden en daardoor voor wellicht vele deze topbikes onbetaalbaar worden.

Plaats reactie