Het grote veldrijden-topic
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Het dreigt een echte cross te worden ja!! Ik verheug me er op
Adversity is the Catalyst of Change
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Overigens zijn Pogačar en van der Poel een lobby gestart om veldrijden op de Olympische winter spelen te krijgen over vier jaar. Zou echt geweldig zijn want feitelijk is het een wintersport.
- daniel1975
- Forum-lid HC
De winters in NW-Europa zijn inderdaad inmiddels volledig synoniem aan alleen maar modderDubbeldekker schreef: ↑06 dec 2025 16:05 Overigens zijn Pogačar en van der Poel een lobby gestart om veldrijden op de Olympische winter spelen te krijgen over vier jaar. Zou echt geweldig zijn want feitelijk is het een wintersport.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Het argument was: het seizoen.
Dus waarom wel een hoop wielerwedstrijden op de zomer OS maar geen op de winter OS.
Nogmaals: veldrijden is in essentie een wintersport.
Dus waarom wel een hoop wielerwedstrijden op de zomer OS maar geen op de winter OS.
Nogmaals: veldrijden is in essentie een wintersport.
-
ottorongo2
- Forum-lid
Ik vind het eigenlijk geen wintersport maar een sport die voornamelijk, en voor een groot deel, in de winterperiode plaats heeft. 
Inderdaad, wat heeft veldrijden, behalve de periode, met wintersport te maken? En ja, er kan wel eens sneeuw liggen of ijskoud zijn maar dat heb je met bvb voetbal, veldlopen, e.d. ook.ottorongo2 schreef: ↑06 dec 2025 22:21 Ik vind het eigenlijk geen wintersport maar een sport die voornamelijk, en voor een groot deel, in de winterperiode plaats heeft.![]()
Soit, de middag weer geen veldrijden op TV behalve achter een betaalmuur. Ook voor Antwerpen en Namen is er geen gratis uitzending voorzien. De organisatoren in Terralba zullen volgend jaar ook wel tweemaal nadenken om nog een editie te organiseren.
Is dat nu de wijze van de UCI en Flanders dinges om van veldrijden een mondiale sport te maken? Straks haken de helft van de organisatoren in Vlaanderen ook nog af wegens geen inkomsten of geschikte datum voor het organiseren.
Nog 1 ding, om Daniel een plezier te doen
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 

fiedoo schreef: ↑07 dec 2025 09:12Inderdaad, wat heeft veldrijden, behalve de periode, met wintersport te maken? En ja, er kan wel eens sneeuw liggen of ijskoud zijn maar dat heb je met bvb voetbal, veldlopen, e.d. ook.ottorongo2 schreef: ↑06 dec 2025 22:21 Ik vind het eigenlijk geen wintersport maar een sport die voornamelijk, en voor een groot deel, in de winterperiode plaats heeft.![]()
Soit, de middag weer geen veldrijden op TV behalve achter een betaalmuur. Ook voor Antwerpen en Namen is er geen gratis uitzending voorzien. De organisatoren in Terralba zullen volgend jaar ook wel tweemaal nadenken om nog een editie te organiseren.
Is dat nu de wijze van de UCI en Flanders dinges om van veldrijden een mondiale sport te maken? Straks haken de helft van de organisatoren in Vlaanderen ook nog af wegens geen inkomsten of geschikte datum voor het organiseren.
Nog 1 ding, om Daniel een plezier te doen. Straks ookF1 finale. Heeft Max nog een reële kans? En is deze apotheose geen doorgestoken kaart geweest omwille van de reclame en de mediaaandacht te boosten? Zoveel domheid door een ploeg in een sport op zulke korte tijd dat is toch wel opvallend?
Begin december, en nog steeds zijn er die hun klaagzang afsteken over die
betaalmuur.
Vraag me af hoevelen er vooral vanaf volgende week zondag zich te pletter
gaan ergeren als ze de crossen waar Van der Poel en/of Van Aert aan de start
staan niet kunnen zien......terwijl velen daarvan al maanden roeptoeteren
dat ze voor de cross niet thuisblijven, tijdens de uitzending ook nog andere dingen
doen en vooral ze het vertikken om hier éne euro aan te besteden?