Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst 2025

Neil
Forum-lid

Neil 14 nov 2025 22:53

daniel1975 schreef: 14 nov 2025 15:35 Vorige week reden we nog in korte broek en een zonnetje.... wat een contrast met vandaag!!
Mwa, hier in Oost-Brabant vandag toch nog 13,2 graden aangetikt. Kan slechter
Cube Agree Pro '25
Scott Addict Gravel '22
Colnago CX Zero '16
Colnago Super'91
Peugeot P10S '85

koeroeur
Forum-lid

Gebruikersavatar koeroeur 15 nov 2025 15:52

Was niet van plan vandaag te fietsen. Plan: moestuin opkuisen.
Na 30 minuten gestopt en fietskledij uitgehaald.

15 november.
15 graden.
Kort-Kort. 🎉
Met haar op de benen :mrgreen:

Afbeelding

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 15 nov 2025 18:01

Lekker!!!! Hier in de polder was het natter EN kouder!

koeroeur
Forum-lid

Gebruikersavatar koeroeur 15 nov 2025 21:07

Ja, zag ik daarnet idd. Grote (!) temperatuurverschillen vandaag.

Ramon73
Forum-lid

Ramon73 16 nov 2025 19:32

Twee uurtjes gefietst, tussen de buien door. Was nog lekker ook, wind tegen op de heenweg. Fijn rustig op de weg, maar 5 andere wielrenners gezien, 0 e-bikers.
Langs het kanaal wilde een puber op een krakkemikkige fiets mij inhalen, geweldig. Piepen en kraken (fiets), jeans, winterjack, rugzak. Hij kwam stilletjes voorbij gezet (beetje ingehouden 😉) en hield het toch 100-200 meter vol om de kop te houden. Die komt er wel.
Dogma F

ric
Forum-lid

Gebruikersavatar ric 17 nov 2025 20:02

Eigenlijk niet vandaag maar afgelopen zaterdag.
Was mooi avontuur op Schiermonikkoog.
Gemeentechallenge volbracht en verder gefietst dan het einde. Water was zo laag dat we bij Simonszand pas hoefden te keren,
Zie ook https://www.strava.com/activities/16466297964
Laatst gewijzigd door ric op 17 nov 2025 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Canyon Aeroad / Canyon Grizl / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

koeroeur
Forum-lid

Gebruikersavatar koeroeur 17 nov 2025 21:27

Wat een lastig woonwerk ritje vanmorgen.
Donker, 5bft wind op kop, regen die gewoon pijn deed in het gezicht.
Ik was al niet heel fris en het ritje hielp niet.
21,5 km, uitgekomen op 22 km/h.

En op het werk wordt een nieuwe ketel geïnstalleerd. Eén maand lang geen verwarming. Het was 15.5 toen ik op kantoor aankwam.
Dus het humeur werd er niet snel beter op...

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 18 nov 2025 08:33

koeroeur schreef: 17 nov 2025 21:27 .........
En op het werk wordt een nieuwe ketel geïnstalleerd. Eén maand lang geen verwarming. Het was 15.5 toen ik op kantoor aankwam.
......
Dat is voor mij dus reden om maar met de auto te gaan.
Laatst was hier ook de ketel stuk, met als gevolg ook geen warm water uit de douche.
Maar je wilt wel effe het zweet eraf spoelen.
Met als gevolg dat ik het de hele dag echt koud heb gehad.

Se7en
Forum-lid

Gebruikersavatar Se7en 18 nov 2025 09:47

Met zulke temperaturen zou ik überhaupt niet naar kantoor gaan. Lekker gezond ook om te zitten kleumen.

Afgelopen weekend in de Achterhoek geweest. Daar een gravelrondje rondom Lichtenvoorde gemaakt. Plan was nog een ritje, maar de rechter shifter is stuk waardoor remmen niet ging.
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H40 | 2025

Patrick VB
Forum-lid

Patrick VB 18 nov 2025 18:57

Vandaag ook rondje gefietst, in hoofdzaak over de jaagpaden langs Schelde en Dender.
Beetje gedruppel onderweg, maar bleef beperkt. Wel koude wind.
En dan, in de laatste 5 km niet minder dan 3 incidentjes:
- jongeman op electrische step gaat zonder kijken plots van rechts naar links. Zwarte hoodie over het hoofd. Checken of hij veilig over kon blijkbaar niet nodig.
- op een kruispunt negeert een autobestuurder de voorrangsregeling. Gelukkig hadden we de situatie goed ingeschat en ons traject aangepast. De chauffeur keek strak voor zich uit. Even de straat met voorrang bekijken was blijkbaar niet nodig.
- in een lichte afdaling fietst een scholier voor ons. Hoodie over het hoofd getrokken. Net voor ik hem inhaal kijkt hij even om, en onmiddellijk daarna gaat hij van de rechter kant in een vloeiende beweging naar links om naar een woning te rijden. Aanrijding maar zeer nipt kunnen vermijden. Ik denk zelfs dat ik hem nog even geraakt heb. Ik vermoed dat hij oortjes in had, want hij reageerde totaal niet op ons luide vocale reactie.
We zijn terug gedraaid, maar hij was al verdwenen in een woning.

En zo kom je na een ontspannen herfstritje totaal opgefokt thuis en mag je voor de zoveelste keer concluderen 'veel chance gehad vandaag '.
Fietsen rond schooltijd, geen aanrader.
Overigens kwam ik om de hoek nog twee tieners tegen: helm losjes aan het stuur. Bij een crash of ongeval is het hoofd dan wel optimaal beschermd. 😠
Ik zie het tafereeltje zo voor me: de mama of papa die 's morgens nog navragen bij het vertrek naar school: " Je hebt je helm op, pas op onderweg".
Wat mij betreft mag de helmplicht ingevoerd worden, voor iedereen.

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 18 nov 2025 19:29

Patrick VB schreef: 18 nov 2025 18:57 Vandaag ook rondje gefietst, in hoofdzaak over de jaagpaden langs Schelde en Dender.
Beetje gedruppel onderweg, maar bleef beperkt. Wel koude wind.
En dan, in de laatste 5 km niet minder dan 3 incidentjes:
- jongeman op electrische step gaat zonder kijken plots van rechts naar links. Zwarte hoodie over het hoofd. Checken of hij veilig over kon blijkbaar niet nodig.
- op een kruispunt negeert een autobestuurder de voorrangsregeling. Gelukkig hadden we de situatie goed ingeschat en ons traject aangepast. De chauffeur keek strak voor zich uit. Even de straat met voorrang bekijken was blijkbaar niet nodig.
- in een lichte afdaling fietst een scholier voor ons. Hoodie over het hoofd getrokken. Net voor ik hem inhaal kijkt hij even om, en onmiddellijk daarna gaat hij van de rechter kant in een vloeiende beweging naar links om naar een woning te rijden. Aanrijding maar zeer nipt kunnen vermijden. Ik denk zelfs dat ik hem nog even geraakt heb. Ik vermoed dat hij oortjes in had, want hij reageerde totaal niet op ons luide vocale reactie.

We zijn terug gedraaid, maar hij was al verdwenen in een woning.

En zo kom je na een ontspannen herfstritje totaal opgefokt thuis en mag je voor de zoveelste keer concluderen 'veel chance gehad vandaag '.
Fietsen rond schooltijd, geen aanrader.
Overigens kwam ik om de hoek nog twee tieners tegen: helm losjes aan het stuur. Bij een crash of ongeval is het hoofd dan wel optimaal beschermd. 😠
Ik zie het tafereeltje zo voor me: de mama of papa die 's morgens nog navragen bij het vertrek naar school: " Je hebt je helm op, pas op onderweg".
Wat mij betreft mag de helmplicht ingevoerd worden, voor iedereen.
Boekdelen kan je er over schrijven, verbaast mij dat er nog geen topic daarvoor is aangemaakt "Wat hebben wij vandaag weer veel geluk bij het fietsen gehad".
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

koeroeur
Forum-lid

Gebruikersavatar koeroeur 18 nov 2025 20:05

Omdat we stilaan denken of vinden dat het er bij hoort?
Iedereen kan eens even onoplettend zijn, of een situatie verkeerd inschatten.
Maar als het te veel incidentjes tijdens één ritje zijn, ga ik ook (luid) protesteren.

Ze hebben 200m van m'n deur een stukje weg onder de middeleeuwse poort gesloten omdat vrachtwagens en tractoren daar door bleven vlammen en er om de zo veel maand wel brokken waren. Maar als je als fietser voorrang hebt, rijdt er 1 op de 2 keer toch een auto van de andere kant door. En er is niet echt genoeg ruimte om dat veilig te doen. Dan ga ik ostentatief in het midden rijden en misbaar maken. Of een cynisch duimpje geven.

https://www.google.com/maps/@50.9802804 ... FQAw%3D%3D

Intussen is de signalisatie al iets beter dan in Street View, maar je moest dus rechts langs die nadar door. En aan de overzijde dus rondom die andere nadar slalommen. En ook voetgangers moesten daar in beide richtingen door. Of hoe zorg je als wegbeheerder zelf voor conflicten? Typisch op z'n Vlaams: ' Het zal wel genoeg zijn zo".
Laatst gewijzigd door koeroeur op 18 nov 2025 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie