lugosi schreef: ↑08 nov 2025 18:53Bij mij is het ongeveer 30 jaar geleden dat ik ze voor het laatst zag (in AB of Luna meen ik me te herinneren). Was wel feestje.CampaYolo schreef: ↑08 nov 2025 11:56Erg gaaf, het is een jaar of 8 geleden dat ik ze voor het laatst heb gezien. Er kwam altijd een geweldige energie van het podium af.Theo V schreef: ↑08 nov 2025 11:34 Gisterenavond een heerlijk avondje gehad bij the Offspring.
Gewoon een feestje.
Opmerkelijk dat Dexter Holland nog steeds zo'n jongensachtige stem heeft.
Dat maakte het net of ik ze weer voor het eerst zag.
Jammer dat er iets teveel (gemaakte) gesprekken tussen hem en Noodles waren.
Maar verder één en al plezier.
https://www.facebook.com/share/v/15nGGb2img/
Muziek - Een streling voor het oor ...
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Adversity is the Catalyst of Change
Lekker, The Offspring!
Ik twijfelde even welk topic maar het werd deze:
In 2 dagen flink wat vinyl gescoord:
- Maximo Park - Missing songs
- Maximo Park - A certain trigger
- The Black Keys - El Camino
- The Black Keys - Live in Portland
- Brogeal - Thuesday paper club
- Imagine Dargons - Evolve (voor mijn dochter)
En om dit muziek-topic compleet te maken: woensdag naar het concert van Kneecap
Ik twijfelde even welk topic maar het werd deze:
In 2 dagen flink wat vinyl gescoord:
- Maximo Park - Missing songs
- Maximo Park - A certain trigger
- The Black Keys - El Camino
- The Black Keys - Live in Portland
- Brogeal - Thuesday paper club
- Imagine Dargons - Evolve (voor mijn dochter)
En om dit muziek-topic compleet te maken: woensdag naar het concert van Kneecap
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander
Neil Young 80 jaar vandaag.
Heb van de beste man een hele knappe fiets staan
Niet van carbon maar vooral van vinyl
Ben wel zojuist begonnen mijn Neil Young album Top 10 te draaien en NEE Harvest staat daar NIET in
Heb van de beste man een hele knappe fiets staan
Niet van carbon maar vooral van vinyl
Ben wel zojuist begonnen mijn Neil Young album Top 10 te draaien en NEE Harvest staat daar NIET in
Niet iedereen zal het eens zijn dat het een streling is voor het oor - vandaag 2 tickets gekocht voor Brainpower in Paradiso, imo nog steeds een waardige woordkunstenaar.
In een intieme setting van een aantal geliefde popzalen door het hele land zal Brainpower het 25-jarige bestaan van zijn gouden Nederlandstalige debuutalbum ‘Door Merg & Brain’ vieren. Dit invloedrijke album heeft vele artiesten en producers van meerdere generaties blijvend geïnspireerd en is daarmee een tijdloze classic.
Met deze tour gaat Brainpower back to basics: de zalen in met 2 turntables en een microfoon. Deze shows doet hij dan ook samen met zijn vaste dj, DJ TLM. Tijdens deze tour staat het album ‘Door Merg & Brain’ centraal, maar ook de hits en klassiekers van andere albums, recente nummers en fan favorites zullen allemaal voorbijkomen.
De tour start in Paradiso
Streling voor het oor bepaal je zelf. 
Brainpower is gewoon een goede artiest.
Die rapt tenminste nog in het Nederlands.
Die (straat)taal van de huidige rappers vind ik niet om aan te horen.
(en wat ik helemaal irritant vind is dat de jeugd op dezelfde manier probeert te praten)
Brainpower is gewoon een goede artiest.
Die rapt tenminste nog in het Nederlands.
Die (straat)taal van de huidige rappers vind ik niet om aan te horen.
(en wat ik helemaal irritant vind is dat de jeugd op dezelfde manier probeert te praten)
Kan ik mij alleen maar bij aansluiten @Theo..
Brainpower een paar weken geleden nog gezien als gast MC bij het optreden van Grandmaster Flash in Den Bosch. Qua skills toch wel top 3 Nederlandse MC's aller tijden denk ik. Klassiekertje waar hij ook aan mee doet:
https://www.youtube.com/watch?v=M4WSE8Y ... rt_radio=1
Sinds kort eindelijk ook op Spotify!
Cube Agree Pro '25
Scott Addict Gravel '22
Colnago CX Zero '16
Colnago Super'91
Peugeot P10S '85
Scott Addict Gravel '22
Colnago CX Zero '16
Colnago Super'91
Peugeot P10S '85
Sorry, maar ik hou het toch op Niel Young:Neil schreef: ↑12 nov 2025 16:34 Brainpower een paar weken geleden nog gezien als gast MC bij het optreden van Grandmaster Flash in Den Bosch. Qua skills toch wel top 3 Nederlandse MC's aller tijden denk ik. Klassiekertje waar hij ook aan mee doet:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Brainpower doet het niet voor mij. Kan NL-se hiphop wel waarderen, Osdorp Posse, Opgezwolle enzo was erg vet. Vandaag maar weer eens een old-school hardcore plaatje opgezet:
Backfire! - Rebel 4 Life
(ondanks de matige productie toch wel mijn favoriete Backfire! plaat)
https://www.youtube.com/watch?v=KCn2L8E ... rt_radio=1
Backfire! - Rebel 4 Life
(ondanks de matige productie toch wel mijn favoriete Backfire! plaat)
https://www.youtube.com/watch?v=KCn2L8E ... rt_radio=1
Ben wel van de hiphop inclusief van Nederlandse bodem. Bob uit Zuid is mijn huidige favoriet. Ben opgegroeid met Brainpower, maar heeft me nooit echt gepakt. Heb wel waardering voor zijn skills en hoe lang hij zich al inzet voor NLse hiphop. Moet ook altijd enorm lachen om zijn commerciele geslepenheid - hij kan echt geen 20 woorden zeggen zonder zichzelf te pluggen. Was afgelopen weekend op de radio voor een item wat totaal losstond van hem als artiest (A’dam hiphop archief) en gooide er toch een plug en primeur of 3 uit.
De albums van Brainpower zijn ruk. Ik heb hem vroeger ooit gezien in het voorprogramma van Mobb Deep, toen hij nog niet echt bekend was en het het is een geweldig goede freestyler.
OP was live ook altijd gaaf, maar technisch en tekstueel niet heel hoogstaand. Het is vooral de pioniersfunctie van de NL hiphop die het uniek maakt.
Vroeger toen ik vaak naar hiphop-concerten ging, waren de Nederlandse rappers eigenlijk wel een pre. Vaak minder mijn genre, maar ze konden het Nederlandse spul tenminste verdragen. Bij de Amerikanen was er altijd minimaal één lid van de groep "ziek" (te stoned om op te kunnen treden), tot Cypress Hill aan toe.
OP was live ook altijd gaaf, maar technisch en tekstueel niet heel hoogstaand. Het is vooral de pioniersfunctie van de NL hiphop die het uniek maakt.
Vroeger toen ik vaak naar hiphop-concerten ging, waren de Nederlandse rappers eigenlijk wel een pre. Vaak minder mijn genre, maar ze konden het Nederlandse spul tenminste verdragen. Bij de Amerikanen was er altijd minimaal één lid van de groep "ziek" (te stoned om op te kunnen treden), tot Cypress Hill aan toe.
Campagnolo Ultra Dork
Ja, dat is echt een vloek, nog steeds. Wordt daar ook steeds selectiever in - ben inmiddels te oud om twee uur in de Melkweg te hangen tot mijnheer/mevrouw (Lauryn Hill!) zich hebben losgerukt uit de Bulldog.
Nee dan old school grind core of trash metal. 3 bands op de poster (oa Napalm Death) - mét tijdstip per band - iedere band klokslag op tijd en vol gas 40 minuten, tweeëneenhalf uur weer tevreden buiten.
Nee dan old school grind core of trash metal. 3 bands op de poster (oa Napalm Death) - mét tijdstip per band - iedere band klokslag op tijd en vol gas 40 minuten, tweeëneenhalf uur weer tevreden buiten.