Wielerseizoen 2026
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 43472
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Die historische wortels is gewoon onzin.
Een koers die stamt uit 1934, das pas historie.
Een koers die stamt uit 1934, das pas historie.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
- Berichten: 2408
- Lid geworden op: 16 jul 2024 14:54
Milan - Torino vanaf 1876. Dat was pas een echte klassieker
Adversity is the Catalyst of Change
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
- Berichten: 2408
- Lid geworden op: 16 jul 2024 14:54
Het ging over de naam van een koers hè, niet over hoe lang die koers al op de kalender staatdaniel1975 schreef: ↑10 nov 2025 22:41 Die historische wortels is gewoon onzin.
Een koers die stamt uit 1934, das pas historie.
Adversity is the Catalyst of Change
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 17266
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Moet dit echt?
Al van bij de eerste post ontspoort.
Totaal waardeloos, je zal hier maar als newbie terecht komen om kennis te maken met dit forum.
Al van bij de eerste post ontspoort.
Totaal waardeloos, je zal hier maar als newbie terecht komen om kennis te maken met dit forum.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
Patrick VB
- Forum-lid
- Berichten: 959
- Lid geworden op: 08 feb 2024 21:03
- Locatie: Oilsjt (Aalst)/Rendeux
De originele Gent-Wevelgem ging vanuit Gent richting kust, deed de befaamde passage door de winderige polders met o.a. de Moeren. Daarna ging het richting Kemmel om te finishen in Wevelgem.
Plug Streets? Zaten niet in de wedstrijd. Het woord gravel moest in Vlaanderen nog geïntroduceerd worden.
De Kemmel, die vaak meer dan 1 keer werd beklommen, fungeerde als scherprechter om de voorspelde sprint in Wevelgem te ontlopen.
Het is de laatste jaren een andere wedstrijd geworden waarbij wie 't meeste geld op tafel legt start of aankomst krijgt.
Dit heeft niets meer te maken met traditie.
Flanders Classics is een commercieel bedrijf dat poogt zijn zakencijfer omhoog te halen, en dat is hun goed recht.
Zo verkopen ze in de RVV jaarlijks de nietszeggende titel 'dorp van de ronde'.
Er is altijd wel één (of meerdere) stads- of gemeentebestuur die daar geld voor heeft.
Op een gegeven moment verliet de RVV startplaats Brugge voor Antwerpen terwijl die wedstrijd in 't verleden steeds op Oost- en West-Vlaamse wegen werd betwist. Brugge besloot om een bepaald ogenblik niet mee te gaan in het opbod.
De hoofdreden waarom de RVV vertrokken is uit Meerbeek (Ninove) heeft in hoofdzaak met centen te maken.
Door alles te centraliseren met een rondje Kwaremont - Patersberg, kunnen VIP toestanden maximaal benut worden en vooral in eigen beheer georganiseerd.
Of dat allemaal beter is voor de sport laat ik 't midden.
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
- Berichten: 2408
- Lid geworden op: 16 jul 2024 14:54
Adversity is the Catalyst of Change
-
Patrick VB
- Forum-lid
- Berichten: 959
- Lid geworden op: 08 feb 2024 21:03
- Locatie: Oilsjt (Aalst)/Rendeux
Dat is juist. Start op de grootste markt van België.
Pas later was de start in Brugge. Daarna smeet Antwerpen een pak meer geld op tafel.
En nu wisselen Antwerpen en Brugge elkaar af. Zo hoeven ze maar om de 2 jaar een half miljoen euro uit te geven.
Een toeristische trekpleister zoals Brugge, nu al kreunend onder de onophoudelijke stroom toeristen, heeft m.i. geen extra branding nodig.
Pas later was de start in Brugge. Daarna smeet Antwerpen een pak meer geld op tafel.
En nu wisselen Antwerpen en Brugge elkaar af. Zo hoeven ze maar om de 2 jaar een half miljoen euro uit te geven.
Een toeristische trekpleister zoals Brugge, nu al kreunend onder de onophoudelijke stroom toeristen, heeft m.i. geen extra branding nodig.
-
Fietsgenieter
- Forum-lid
- Berichten: 508
- Lid geworden op: 12 jul 2017 10:26
Was het maar alvast eind februari.