Wielerseizoen 2026
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
- Berichten: 2408
- Lid geworden op: 16 jul 2024 14:54
Ach ja, als de wereld weer wat bekoeld is van oorlogsdreiging wordt de nieuwe naam wellicht; "Flanders Aardappel fields koers"
Eigenlijk inderdaad geheel tegenstrijdig dat men een "klassieker" ineens van een nieuwe naam gaat voorzien...
Maar dan toch: Flanders fields is een mooie naam voor een koers in dit gebied met zoveel WO1 historie. Dus irrelevant zou ik het niet noemen. Commercieel gedreven? ietwat lang van tekst? een beetje vreemd om een klassieker te moderniseren? Jazeker!!
Irrelevant? neen dat net niet.
Eigenlijk inderdaad geheel tegenstrijdig dat men een "klassieker" ineens van een nieuwe naam gaat voorzien...
Maar dan toch: Flanders fields is een mooie naam voor een koers in dit gebied met zoveel WO1 historie. Dus irrelevant zou ik het niet noemen. Commercieel gedreven? ietwat lang van tekst? een beetje vreemd om een klassieker te moderniseren? Jazeker!!
Irrelevant? neen dat net niet.
Adversity is the Catalyst of Change
Dat heet traditie, die heeft het blijkbaar moeilijk tegenover het primaat van het economisch belang en de wortelloosheid van de moderne burger.Tarkin schreef: ↑10 nov 2025 15:58 Dat is nu eenmaal verandering. We kunnen niet eeuwig blijven hangen in de tijd van toen.
De veranderingen van flanders Classic in 2015 hebben op de lange termijn veel goeds gebracht en de koersen een stoel gegeven. Dat er een aantal bejaarde kapstokken nog steeds tegen zijn want "in den tijd van Roger..." tja...
..........
Dat de veranderingen van Flanders Classic veel goeds gebracht hebben dat is een opinie, gemeten aan maatstaven waar er voorlopig nog wel een paar het niet eens mee zijn.
Het is niet omdat iemand meer voeling heeft met het verleden en het belang ervan, dat je bekrompen bent, laat staan vastgeroest. Het heeft eerder met historische kennis en ontwikkeling te maken wat je dat inzicht geeft.
Hier in Vlaanderen heeft de RVV sedert de parcourswijziging de uitstraling van een criterium. Beetje rondjes rijden dus in een straal van 25 kms.
Het is niet omdat je iedere wedstrijd zodanig maakt dat er maar 1 of maximum 2 renners kunnen winnen dat hij leuker en belangrijker wordt.
Moest men nu ook nog bij MSR er 2 plaatselijke rondjes met zware helling erbij doen kunnen de punchers en sprinters evengoed thuis blijven uit de monumenten.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 


- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 43472
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ach, er zijn toch altijd wel wat auto's/moto's of een koersdirecteur die de finale kunnen beinvloeden? 
(srry, off topic. Is meer Wielerseizoen 2005 en 2019
)
(srry, off topic. Is meer Wielerseizoen 2005 en 2019
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
- Berichten: 2408
- Lid geworden op: 16 jul 2024 14:54
-
Patrick VB
- Forum-lid
- Berichten: 959
- Lid geworden op: 08 feb 2024 21:03
- Locatie: Oilsjt (Aalst)/Rendeux
De niet onbesproken burgemeester van Middelkerke, JM De Decker, wou Middelkerke in de naam van de wedstrijd.
Als tegenprestatie gaat minimaal 10 jaar lang jaarlijks 175000 euro belastingsgeld naar Flanders Classics. Het is city branding volgens dhr De Decker, en het gaat een veelvoud opbrengen.
Voor alle duidelijkheid, Middelkerke is propvol gebouwd met flatgebouwen die in hoofdzaak gebruikt worden als vakantiewoning.
Middelkerke en zijn bestuurders kwamen ook herhaaldelijk in het nieuws bij de bouw van een nieuw casino aan de dijk.
Als tegenprestatie gaat minimaal 10 jaar lang jaarlijks 175000 euro belastingsgeld naar Flanders Classics. Het is city branding volgens dhr De Decker, en het gaat een veelvoud opbrengen.
Voor alle duidelijkheid, Middelkerke is propvol gebouwd met flatgebouwen die in hoofdzaak gebruikt worden als vakantiewoning.
Middelkerke en zijn bestuurders kwamen ook herhaaldelijk in het nieuws bij de bouw van een nieuw casino aan de dijk.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 43472
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik zie nog wel een paar mogelijkheden;
Limburg Hills: from Maastricht to the Cauberg
Flanders Classic: 3 times ad fundum Kwaremont
From the capital of France to the capital of cobblestones
Limburg Hills: from Maastricht to the Cauberg
Flanders Classic: 3 times ad fundum Kwaremont
From the capital of France to the capital of cobblestones
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
- Berichten: 2408
- Lid geworden op: 16 jul 2024 14:54
Ja grappig hoor. Maar geen van die suggesties hebben historische wortels.daniel1975 schreef: ↑10 nov 2025 21:58 Ik zie nog wel een paar mogelijkheden;
Limburg Hills: from Maastricht to the Cauberg
Flanders Classic: 3 times ad fundum Kwaremont
From the capital of France to the capital of cobblestones
Je zou misschien “Limburg hills” beter vertalen naar ‘southern mining country’
En de “from Paris to…cobble stones” vervangen door ‘roads that where laid after WO1 destruction with cobble stones when tarmac was unavailable’
Dat zou de geschiedenis meer recht doen
Adversity is the Catalyst of Change