Vandaag geklust aan de fiets
Deze plaatjes ;
Ik heb dit zojuist gevonden op AliExpress: €1,73 | RISICO racefiets elektronische schakelhendel aangepaste knopring voor UT8170 / DA9270 fietsderailleursysteem, 3D-geprinte polymeren
https://a.aliexpress.com/_mLM685L
Ik heb dit zojuist gevonden op AliExpress: €1,73 | RISICO racefiets elektronische schakelhendel aangepaste knopring voor UT8170 / DA9270 fietsderailleursysteem, 3D-geprinte polymeren
https://a.aliexpress.com/_mLM685L
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless 
Eindelijk m'n laatste setje Schwalbe One TLE de vuilnisbak in gekieperd. Ik was het zo beu. Altijd problemen. Bij dit setje kreeg ik de achterband niet ok, er bleef altijd een bobbel inzitten. En dat ridicuul moeilijk monteren was ik ook beu.
Ik heb één band zelfs moeten doorknippen om hem van de velg te krijgen. Twee banden van de velgen halen was een half uur werk.
Daarna in enkele minuutjes de twee Vredestein bandjes tubeless gemonteerd.
Had ik veel eerder moeten doen.
Ik heb één band zelfs moeten doorknippen om hem van de velg te krijgen. Twee banden van de velgen halen was een half uur werk.
Daarna in enkele minuutjes de twee Vredestein bandjes tubeless gemonteerd.
Had ik veel eerder moeten doen.
Linker zuiger van de achterrem kwam niet meer naar buiten bij het remmen. Die toch naar buiten gekregen uiteindelijk, schoongemaakt en gesmeerd. Nu werkt het weer zoals het hoort.
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H40 | 2025
Orbea Terra H40 | 2025
Ik heb het ook schoongemaakt met wat remvloeistof. Hoe heb je de zuiger gesmeerd, wat gebruik je hiervoor?
- CampaYolo
- Forum-lid
Niet echt geklust, maar de kast in de garage eens opgeruimd voordat de kluswinter begint.
Het is toch bijzonder wat er al jarenlang, zonder enige reden, bewaard wordt.
Stukjes stuurlint, de bijbehorende stukjes tape, stuurdoppen, stukjes ketting, diverse lengtes kabelmantel (ja ook stukjes van 5cm), ringetjes van diverse velgremmen (doosje vol), houders van oude cateye's, rubbertjes die daar waarschijnlijk bij horen, reserve voeringsstofjes van helmen die ik allang niet meer heb, nog meer stukjes rubber, een zakje vol met plastic ringetjes van tussen een casette.
Nu eerst eens op zoek naar een geschikt plekje om al dit moois te bewaren.
Stukjes stuurlint, de bijbehorende stukjes tape, stuurdoppen, stukjes ketting, diverse lengtes kabelmantel (ja ook stukjes van 5cm), ringetjes van diverse velgremmen (doosje vol), houders van oude cateye's, rubbertjes die daar waarschijnlijk bij horen, reserve voeringsstofjes van helmen die ik allang niet meer heb, nog meer stukjes rubber, een zakje vol met plastic ringetjes van tussen een casette.
Nu eerst eens op zoek naar een geschikt plekje om al dit moois te bewaren.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.
Schoon geveegd met een droge zachte doek en daarna Shimano minerale olie op een wattenstaafje erlangs laten lopen. Zuiger terug geduwd met een daarvoor bestemde spatel (geen idee hoe zo’n ding heet) en dan weer licht remmen terwijl je met die spatel de andere zuiger tegen houdt. Dan komt alleen de zuiger naar buiten die je wilt en dat een paar keer herhalen totdat het soepel gaat.
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H40 | 2025
Orbea Terra H40 | 2025
CampaYolo schreef: ↑08 nov 2025 11:46 Niet echt geklust, maar de kast in de garage eens opgeruimd voordat de kluswinter begint.
Nu eerst eens op zoek naar een geschikt plekje om al dit moois te bewaren.![]()

Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
Patrick VB
- Forum-lid
Nieuwe front mount gemonteerd op de Cube nadat mijn fietscomputer bij de voorlaatste rit kopje onder ging. Zoals in een ander topic vermeld, gelukkig had ik het tijdig opgemerkt en daarnaast was het computertje beveiligd met het koordje.
Toen de eerste front mount van Cube (die bij aankoop van de fiets gemonteerd was) er de brui aan gaf maar meteen 2 stuks besteld.
En dat was dus geen overbodige bestelling.
Mocht deze ook breken, dan wordt het een alu mount van Bryton.
Toen de eerste front mount van Cube (die bij aankoop van de fiets gemonteerd was) er de brui aan gaf maar meteen 2 stuks besteld.
En dat was dus geen overbodige bestelling.
Mocht deze ook breken, dan wordt het een alu mount van Bryton.