Aankoop Endurance racefiets
-
Ludwig Ridley
- Forum-lid
Momenteel ben ik in het bezit van een Ridley Feniks, een 5 tal jaartjes geleden gekocht en altijd graag en vooral blessurevrij met gefietst.
Stillaan tijd voor een nieuwe fiets.
De fietsen die het best in mijn interesse/budget zitten zijn de Cube Attain C62 en de Merida Scultura Endurance.
Graag jullie mening of eventueel andere voorstel want ik geraak er zelf niet goed uit.
Met mijn ouderdom van 63 en de kilometers per jaar (5000km) wil ik er niet veel meer dan 3500 euro aan uitgeven.
Grt Ludwig
Stillaan tijd voor een nieuwe fiets.
De fietsen die het best in mijn interesse/budget zitten zijn de Cube Attain C62 en de Merida Scultura Endurance.
Graag jullie mening of eventueel andere voorstel want ik geraak er zelf niet goed uit.
Met mijn ouderdom van 63 en de kilometers per jaar (5000km) wil ik er niet veel meer dan 3500 euro aan uitgeven.
Grt Ludwig
-
michiel831
- Forum-lid
Ik ben ook niet super flexibel en heb een tijdje een Attain gehad.
Maar ik vond de geometrie TE relaxed.
Zelfs met de stuurpen op zijn kop (negatief) en zonder spacers zat ik eigenlijk te hoog naar mijn smaak.
Heb nu een Scott Addict. Ook een hele relaxte fijne fiets.
Kon hem dit voorjaar voordelig bij Vos in Oosterhout kopen. Die is nu ook met Ridleys en weet ik veel wat aan het stunten zag ik.
Succes met de keuze.
Maar ik vond de geometrie TE relaxed.
Zelfs met de stuurpen op zijn kop (negatief) en zonder spacers zat ik eigenlijk te hoog naar mijn smaak.
Heb nu een Scott Addict. Ook een hele relaxte fijne fiets.
Kon hem dit voorjaar voordelig bij Vos in Oosterhout kopen. Die is nu ook met Ridleys en weet ik veel wat aan het stunten zag ik.
Succes met de keuze.
Je ontkomt eigenlijk niet aan het vergelijken van de stack en reach.
Endurance is geen uniforme term namelijk. Je zult moeten weten wat je zoekt.
Die genoemde domane is echt een heel hoge fiets. Mijn émonda (vorige model) heet geen endurance maar heeft wel die verhouding.
Je hebt al twee goede merken en andere merken zijn bijvoorbeeld nog Trek en Canyon.
Endurance is geen uniforme term namelijk. Je zult moeten weten wat je zoekt.
Die genoemde domane is echt een heel hoge fiets. Mijn émonda (vorige model) heet geen endurance maar heeft wel die verhouding.
Je hebt al twee goede merken en andere merken zijn bijvoorbeeld nog Trek en Canyon.
-
Patrick VB
- Forum-lid
Komt de Cube Agree in aanmerking?
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Inderdaad, ik heb verschillende Trek Domanes gehad en daarna een Cube Agree.
De Domanes volledig geslammed en een -10° stuurpen terwijl op de Agree een 15 MM topcap en -6° stuurpen stak.
Een Cube Agree met 105di2 zit heel ruim binnen je budget.
Mogelijk blijft er nog budget genoeg voor een "upgrade" naar een carbon wielset.
Een Cube Agree C:62 One voor 2599 Euro.
https://www.facebook.com/share/p/19uYGKWxEs/
De Domanes volledig geslammed en een -10° stuurpen terwijl op de Agree een 15 MM topcap en -6° stuurpen stak.
Een Cube Agree met 105di2 zit heel ruim binnen je budget.
Mogelijk blijft er nog budget genoeg voor een "upgrade" naar een carbon wielset.
Een Cube Agree C:62 One voor 2599 Euro.
https://www.facebook.com/share/p/19uYGKWxEs/
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- daniel1975
- Forum-lid HC
Canyon Endurace?
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
scottpch64
- Forum-lid
Nieuwe Ridley, gezien je avatar... 
-
Tussendoor
- Forum-lid
Ik zou een tweedehands Ridley Feniks kopen van een jaar of 5 oud. Een fiets waar je prima op zit en een fiets van 5 jaar oud is nog heel modern.
Ik zou beginnen met de geometrie van de huidige fiets eens op papier te zetten.
Dan zou ik deze maten vergelijken met de fietsen die in mijn lijstje staan.
En mocht ik er niet uit raken, dan zou ik bij een goede bikefitter me laten uitmeten
en hem de passende frames laten oplijsten.
Aan de hand van die lijst zou ik dan mijn keuze maken en de fiets daarop laten afstellen.
Dan zou ik deze maten vergelijken met de fietsen die in mijn lijstje staan.
En mocht ik er niet uit raken, dan zou ik bij een goede bikefitter me laten uitmeten
en hem de passende frames laten oplijsten.
Aan de hand van die lijst zou ik dan mijn keuze maken en de fiets daarop laten afstellen.