Specialized
- daniel1975
- Forum-lid HC
Oei….. marketing alert!!

Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Moeten ook niet overdrijven, de topframes van andere merken zijn vaak net zo goed.
Ik heb zelf op de SL8 gereden, topfiets daar niet van, maar mijn Foil is echt niet slechter en een Cervelo S5, Aeroad etc ook niet.
We moeten ook eerlijk zijn dat de SL8 misschien pas de eerste echte topfiets is van Speci. Oke de SL7 was ook prima, maar de modellen daarvoor waren niet perse de beste fietsen. Goed een tijd terug maar een SL3 was ronduit slecht en slap. In die tijd maakte Cube en Canyon betere fietsen
Ik heb zelf op de SL8 gereden, topfiets daar niet van, maar mijn Foil is echt niet slechter en een Cervelo S5, Aeroad etc ook niet.
We moeten ook eerlijk zijn dat de SL8 misschien pas de eerste echte topfiets is van Speci. Oke de SL7 was ook prima, maar de modellen daarvoor waren niet perse de beste fietsen. Goed een tijd terug maar een SL3 was ronduit slecht en slap. In die tijd maakte Cube en Canyon betere fietsen
Valt dat allemaal niet een klein beetje mee en maken bijvoorbeeld wielen ook niet een heel groot verschil? Toen ik nog een Venge (eerste generatie) had, kon ik eens een weekendje op een Aethos rijden. Ik vond ‘t verschil niet wereldschokkend eigenlijk. Dat gevoel had ik wel met de S-Works CruX. Ik had niet verwacht dat een gravelbike zo snel en licht kon zijn. Ik heb nu een SL6 en ik sprak daar ooit eens over met iemand die bij Specialized werkt. Hij vond de SL6 een fijnere fiets dan de SL7.
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Dat moet wel, daar zit ook veel meer winst dan gewicht.
Maar echt aero, en een frameset gaat altijd zwaarder worden dan de huidige SL8, nu maakt dat niet heel veel uit.
Gewicht zit echt tussen de oren, zeker bij de amateur
Maar echt aero, en een frameset gaat altijd zwaarder worden dan de huidige SL8, nu maakt dat niet heel veel uit.
Gewicht zit echt tussen de oren, zeker bij de amateur
Klopt one bike to rule them all wordt dan our second bike to rule them all, nog beter is buy a specialized to rule them all.
Laatst gewijzigd door Cupie24 op 06 nov 2025 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Heb ze inderdaad allemaal uitgebreid getest en de sl8 stak er met kop en schouders bovenuit.wasbeer2006 schreef: ↑06 nov 2025 08:00 Moeten ook niet overdrijven, de topframes van andere merken zijn vaak net zo goed.