Daarom wilde ik een aansluiting op het net. Dan zit er alsnog een back-up in maar die moet volgens specificaties 10 jaar meegaan. Dus ik wil inderdaad geen piepjes horen de komende 10 jaar.daniel1975 schreef: ↑30 okt 2025 07:59 Volgens mij is dat een standaard ingebouwde feature bij die dingen: alleen piepen in de nacht![]()
Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?
Ride bikes, not tanks!
Euh, ik mag hopen dat de rookgasafvoer van je buren zodanig luchtdicht is dat de co van de buren niet in jouw ketelruimte komt. En als die er wel komt, gaat hopelijk je melder af (in het geval van zo een als ik hebt, slaat je ketel af), dan merk je iig dat er wat mis is.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Ja, nu ik er over na zit te denken.... Beetje rare constructie inderdaad. Zo'n afvoer zou toch eigenlijk in een apart te betreden ruimte moeten zitten. Stel je voor dat je overhoop ligt met de buren en er moet werk aan de afvoer worden verricht... Of andersom, de afvoer is niet goed en je wil dat de buren dit laten repareren maar die hebben daar helemaal geen zin in...
Nu dacht ik dat ik met de verkoop van mijn huis van het gezeur van erfgrens overhangende zaken af was. Maar nu zit ik er weer in!
Maar goed, we dwalen af. De CO-meter is een welkome aanwinst!
Nu dacht ik dat ik met de verkoop van mijn huis van het gezeur van erfgrens overhangende zaken af was. Maar nu zit ik er weer in!
Maar goed, we dwalen af. De CO-meter is een welkome aanwinst!
Ride bikes, not tanks!
- daniel1975
- Forum-lid HC
Linkje? Ik zoek ook nog nieuwe.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Ride bikes, not tanks!
Haha inderdaaddaniel1975 schreef: ↑30 okt 2025 07:59 Volgens mij is dat een standaard ingebouwde feature bij die dingen: alleen piepen in de nacht![]()
Hier ook de rookmelder op de 1e verdieping en zolder met elkaar gekoppeld. Die zitten op 230v en zit ook een batterij in voor als de stroom uitvalt. Er hangt ook een rookmelder (met batterij) in de gang. Die ging laatst midden in de nacht piepen omdat de batterij op was en toen gingen die op de 1e verdieping en zolder ook mee doen, dus die zullen wel reageren op geluid.
Een Nikon Z 105mm 2.8 MC
Eind jaren 70 kocht ik een Nikon Micro-Nikkor AI 105mm f/4.0.
Koste mij toen (was leerling programmeur) net geen nier maar een geweldig macro objectief en door de wat langere afstand dan een standaard macro objectief ideaal voor insecten en dergelijke.
Helaas met nog een aantal objectieven en body's gestolen en in 2006 kreeg ik wegens goed gedrag van m'n lief een Nikon AF-S 105mm f/2.8 VR Micro-Nikkor.
Voordelen tov de vorige 105 macro die ik had:
Geen tussenring nodig voor een vergrotingsmaatstaf van 1:1, lichtsterkte 2.8 ipv 4.0, autofocus, VR ( Vibration Reduction), IF (Internal Focusing), ED glas en anti-reflection coating. Feestje!
Het werd dan ook jaren mijn favoriete objectief. Vooral in mijn jacht op libellen.
Ben inmiddels volledig overgestapt naar het Z systeem. Hoewel ik daar al de 50mm macro voor heb miste ik toch die 105mm.
Prijs was tijdelijk gezakt en m'n lief zegt altijd als het om dit soort dingen gaat: "hoe eerder je het doet, hoe langer je er plezier van hebt"
Eind jaren 70 kocht ik een Nikon Micro-Nikkor AI 105mm f/4.0.
Koste mij toen (was leerling programmeur) net geen nier maar een geweldig macro objectief en door de wat langere afstand dan een standaard macro objectief ideaal voor insecten en dergelijke.
Helaas met nog een aantal objectieven en body's gestolen en in 2006 kreeg ik wegens goed gedrag van m'n lief een Nikon AF-S 105mm f/2.8 VR Micro-Nikkor.
Voordelen tov de vorige 105 macro die ik had:
Geen tussenring nodig voor een vergrotingsmaatstaf van 1:1, lichtsterkte 2.8 ipv 4.0, autofocus, VR ( Vibration Reduction), IF (Internal Focusing), ED glas en anti-reflection coating. Feestje!
Het werd dan ook jaren mijn favoriete objectief. Vooral in mijn jacht op libellen.
Ben inmiddels volledig overgestapt naar het Z systeem. Hoewel ik daar al de 50mm macro voor heb miste ik toch die 105mm.
Prijs was tijdelijk gezakt en m'n lief zegt altijd als het om dit soort dingen gaat: "hoe eerder je het doet, hoe langer je er plezier van hebt"
- daniel1975
- Forum-lid HC
Hele fraaie aankoop Gerard! Die 105 macros zijn fantastisch!
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Geweldige aankoop gezien de prachtige foto’s die je hier en in je blog plaatst.
Ik kreeg ooit een semi analoge/automatische Minolta camera voor mijn verjaardag.
Heb er echt maanden lang mee gespeeld maar het lukte me gewoon niet om de foto’s te maken zoals ik ze zag op het moment van afdrukken. (Drukken op de knop van de camera)
En dat terwijl ik vroeger, jaren ‘90 met mijn volledig analoge Minolta spiegelreflex camera de meest geweldige plaatjes kon schieten. Toen nog met kodak rolletjes.
Hmmm? Misschien toch nog een keer uit de kast pakken die ‘nieuwere’ Minolta. En wellicht ook een keer de handleiding lezen
Ik kreeg ooit een semi analoge/automatische Minolta camera voor mijn verjaardag.
Heb er echt maanden lang mee gespeeld maar het lukte me gewoon niet om de foto’s te maken zoals ik ze zag op het moment van afdrukken. (Drukken op de knop van de camera)
En dat terwijl ik vroeger, jaren ‘90 met mijn volledig analoge Minolta spiegelreflex camera de meest geweldige plaatjes kon schieten. Toen nog met kodak rolletjes.
Hmmm? Misschien toch nog een keer uit de kast pakken die ‘nieuwere’ Minolta. En wellicht ook een keer de handleiding lezen
Adversity is the Catalyst of Change
De telefoon als camera is een zegen, maar het heeft ook een hoop stuk gemaakt.
Wie maakt er hier nog foto-albums? Ieder die hier binnenkomt stapt gelijk naar het rek met fotoalbums. Die staan daar met de voorkant uitgestald.
En dan zeggen ze tegen elkaar: moet wij eigenlijk ook doen. En een jaar later heeft toch die suffe realitysoap van vreemde mensen het weer gewonnen van de eigen foto;s.
Ook met foto's van een wat betere telefoon kan je een geweldig vakantie of jaarboek maken.
On topic: pakje LR44. Dat zijn batterijen voor m'n Nikon FM..................met een rolletje dus
Verder is het simpel: fotograferen met een echte camera en lensje wisselen zit voor mij in dezelfde categorie als echt koken, met fysieke media naar muziek luisteren, maar ook wandelen en fietsen zitten in die categorie.
Het leven vertragen en intenser maken.
Wie maakt er hier nog foto-albums? Ieder die hier binnenkomt stapt gelijk naar het rek met fotoalbums. Die staan daar met de voorkant uitgestald.
En dan zeggen ze tegen elkaar: moet wij eigenlijk ook doen. En een jaar later heeft toch die suffe realitysoap van vreemde mensen het weer gewonnen van de eigen foto;s.
Ook met foto's van een wat betere telefoon kan je een geweldig vakantie of jaarboek maken.
On topic: pakje LR44. Dat zijn batterijen voor m'n Nikon FM..................met een rolletje dus
Verder is het simpel: fotograferen met een echte camera en lensje wisselen zit voor mij in dezelfde categorie als echt koken, met fysieke media naar muziek luisteren, maar ook wandelen en fietsen zitten in die categorie.
Het leven vertragen en intenser maken.
Er worden toch met onder meer Polarsteps de nodige albums van fietsreizen gemaakt. Of het zijn mogelijk de mensen die albums maken die op fietsreisevenementen komen.
Van fietstochtjes worden heel veel "kontfotos" gemaakt, waar ik niet blij van word.
Heb nog een Olympus Tough om mee te nemen bij het fietsen, maar een telefoon iOS toch een stuk makkelijker en heb je altijd bij je. Ik probeer steeds meer van de omgeving in me op te nemen in plaats van op zoek te zijn naar fotomomenten. Hoewel ik wel altijd probeer een aardige prent voor bij de Stravafile te maken.
Van fietstochtjes worden heel veel "kontfotos" gemaakt, waar ik niet blij van word.
Heb nog een Olympus Tough om mee te nemen bij het fietsen, maar een telefoon iOS toch een stuk makkelijker en heb je altijd bij je. Ik probeer steeds meer van de omgeving in me op te nemen in plaats van op zoek te zijn naar fotomomenten. Hoewel ik wel altijd probeer een aardige prent voor bij de Stravafile te maken.
Niet zijken maar reiden !