Je hebt nu eenmaal altijd mensen die buiten de populariteitsmodus vallen en zelfs op de zelfkant daarvan leven, niets mis mee.el_loco schreef: ↑03 nov 2025 11:27 Zo`n top 2000 is gewoon een populariteitsverkiezing, dat heeft niks met kwaliteit te maken. En zelfs daar valt over te twisten. Van bovenstaand lijstje zou alleen Bohemian Rhapsody in mijn top 250 terecht komen en een aantal nummers niet eens in de top 100.000... (Hotel California is echt braakmateriaal bijvoorbeeld)
Muziek - Een streling voor het oor ...
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Hotel California bevat muzikaal gezien juist wat verrassende akkoorden en gitaarspel, en was best wel vernieuwend. Het is geen middle-of-the-road liedje.
De gitaarsolo met twee gitaren vind ik trouwens best prettig om te horen
De gitaarsolo met twee gitaren vind ik trouwens best prettig om te horen
Hotel California is natuurlijk gewoon een prima nummer. Of het tot de beste 10 nummers behoort?
Zit zeker goed in elkaar maar de top 10 notering verraad duidelijk dat veel mensen een smalle smaak qua muziek hebben.
Zelf kan ik aardig het onderscheid maken of ik iets persoonlijk goed vind en of iets goed is.
De nummers die Daniel aankaart uit de Top2000 van 2024 zijn natuurlijk niet echt slecht maar in de top 10?
Ik heb ook platen van Boudewijn de Groot staan. Als fietser heb je geen keuze
En daar waar ergens het argument voor Bohemian Rhapsody wordt gebruikt dat het een tijdsbeeld markeert, geldt dat natuurlijk nog meer voor Rollercoaster..............???????????
Volgens mij een aardige gast. Geen slecht (dat gaat echt te ver) nummer maar ik denk dat er makkelijk 2000 betere nummers zijn. 20.000?
Ik ben geen fan van The Beatles maar ik zeg toch niks geks dat die zomaar 10 betere nummers hebben?
Dat geldt ook voor de Stones, Led Zeppelin, Pink Floyd om er maar een paar te noemen.
Nadeel van veel goede nummers is dat ik ze zelf niet goed vind................en dat is natuurlijk wat er iedere keer met dat stemmen op de Top2000 gebeurd.
Mensen kiezen niet de beste maaltijd maar gaan gewoon weer naar de Mac................
Zit zeker goed in elkaar maar de top 10 notering verraad duidelijk dat veel mensen een smalle smaak qua muziek hebben.
Zelf kan ik aardig het onderscheid maken of ik iets persoonlijk goed vind en of iets goed is.
De nummers die Daniel aankaart uit de Top2000 van 2024 zijn natuurlijk niet echt slecht maar in de top 10?
Ik heb ook platen van Boudewijn de Groot staan. Als fietser heb je geen keuze
En daar waar ergens het argument voor Bohemian Rhapsody wordt gebruikt dat het een tijdsbeeld markeert, geldt dat natuurlijk nog meer voor Rollercoaster..............???????????
Volgens mij een aardige gast. Geen slecht (dat gaat echt te ver) nummer maar ik denk dat er makkelijk 2000 betere nummers zijn. 20.000?
Ik ben geen fan van The Beatles maar ik zeg toch niks geks dat die zomaar 10 betere nummers hebben?
Dat geldt ook voor de Stones, Led Zeppelin, Pink Floyd om er maar een paar te noemen.
Nadeel van veel goede nummers is dat ik ze zelf niet goed vind................en dat is natuurlijk wat er iedere keer met dat stemmen op de Top2000 gebeurd.
Mensen kiezen niet de beste maaltijd maar gaan gewoon weer naar de Mac................
Ik heb geen kritiek op de kwaliteit van het nummer, maar ik vind het gewoon kut. Er is zat goede muziek die ik ook prima als zodanig kan herkennen, maar ik vind het gewoon helemaal niks. En kwalitatief mindere muziek kan nog steeds een gevoelige snaar raken (
Dan moet ik meteen aan the Big Lebowsky denken...
Campagnolo Ultra Dork
Yep..............
Nog een paar simpele klusjes en dat doe ik onder het genot van Washington Square Serenade van Steve Earle.
Een van mijn favoriete albums van de beste man. Lekkere mix tussen liefde- en maatschappijkritische songs....
Goeie espresso erbij............
Nog een paar simpele klusjes en dat doe ik onder het genot van Washington Square Serenade van Steve Earle.
Een van mijn favoriete albums van de beste man. Lekkere mix tussen liefde- en maatschappijkritische songs....
Goeie espresso erbij............
Feiten doen er nu eenmaal toe, zeker als je je gaat afvragen waarom een bepaald nummer na tientallen jaren nog altijd voorkomt in Top 1000 etc en andere niet.daniel1975 schreef: ↑03 nov 2025 09:50 Als je muziek helemaal uiteen gaat rafelen in "hard" feiten is het het een stuk minder leukMuziek hoort bij gevoel en emotie, niet bij facts en figures.
.....................
Dat muziek enkel gevoel en emotie is, is een reductie waarbij je eigen tekort doet.
Ooit heb ik ook whisky leren drinken, en later ook whiskey, etc... kennis, oefening, doorzetting en ervaring veranderen de perceptie van de geneugten. Ik denk dat het met muziek ook zo is.
Goed opgemerkt, topnummer. Of je het daarom graag moet horen is natuurlijk weer wat anders.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Roller coaster is het perfecte voorbeeld dat emotie vele malen belangrijker is dan absolute kwaliteit. Om een of andere reden is het geassocieerd met corona ellende en daarom blijft het hangen.lugosi schreef: ↑03 nov 2025 18:13Feiten doen er nu eenmaal toe, zeker als je je gaat afvragen waarom een bepaald nummer na tientallen jaren nog altijd voorkomt in Top 1000 etc en andere niet.daniel1975 schreef: ↑03 nov 2025 09:50 Als je muziek helemaal uiteen gaat rafelen in "hard" feiten is het het een stuk minder leukMuziek hoort bij gevoel en emotie, niet bij facts en figures.
.....................
Dat muziek enkel gevoel en emotie is, is een reductie waarbij je eigen tekort doet.
Heeft niets met kwaliteit en feiten te maken.
Of Hotel California goed of slecht is qua feiten weet ik niet, maar ik vind het een wegzapnummer
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!